خواص عسل طبیعی

درمان سینوزیت با عسل + 4 نسخه خانگی فوق العاده

درمان سینوزیت با عسل

آیا درمان سینوزیت با عسل امکان پذیر است؟ پیشگیری بهتر از درمان است. با خرید عسل طبیعی و مصرف روزانه آن می توانید از عفونت سینوسی جلوگیری کنید. فواید عسل بسیار زیاد است و ثابت شده است که در درمان انواع عفونت های بینی و گلو می تواند مؤثر باشد. خواص تسکین دهنده، ضد التهاب و ضد میکروبی عسل می تواند برای درمان سرماخوردگی و گلودرد و سینوزیت بسیار مفید باشد. برای آشنایی با روش های مختلف درمان سینوزیت با عسل در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ویدئو 2 نسخه خانگی فوق العاده درمان سینوزیت با عسل

سینوس چیست؟

سینوس ها حفره های کوچک و پر از هوایی هستند که پشت استخوان پیشانی و گونه قرار گرفته اند. چهار عدد سینوس در ناحیه صورت وجود دارد. دو تا در ناحیه پیشانی و دو تا در اطراف بینی و پشت استخوان گونه.

سینوس ها در حالت طبیعی پر از هوا هستند و مایعی به نام موکوس ترشح می کنند. این مایع ترشح شده از سینوس کمک می کند مجرای بینی تمیز و بدون باکتری باشد.

سینوزیت چیست؟

سینوزیت التهاب یا تورم بافت پوشاننده داخل سینوس است، که می تواند باعث شود سینوس ها مسدود و پر از مایع شوند. این شرایط محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و در نتیجه عفونت های باکتریال فراهم می کند.

چه چیزی باعث سینوزیت می شود؟

  1. عفونت های دستگاه تنفسی، عفونت‌های دستگاه تنفسی می‌توانند غشای بینی را ملتهب کرده و ترشح مخاط را مسدود کنند. این عفونت ها توسط باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها ایجاد می شوند.
  2. شرایط پزشکی، مشکلات ریفلاکس معده، HIV یا فیبروز کیستیک می تواند باعث انسداد بینی شود.
  3. پولیپ بینی، به دلیل رشد بافت ها در پوشش سینوس ها می تواند راه بینی را مسدود کرده و باعث سینوزیت شود.
  4. آلرژی، آلرژی می‌تواند باعث التهاب مزمن سینوس‌ها و غشاء مخاطی بینی شود. این التهاب مانع از خروج طبیعی باکتری‌ها از حفره سینوس شده و منجر به افزایش احتمال بروز سینوزیت می‌شود.
  5. انحراف تیغه بینی، پیچ و تاب یا خمیدگی روی دیوار موجود بین سوراخ های بینی می تواند مسیر سینوس را مسدود کند.
  6. آلاینده ها، مواد شیمیایی یا برخی از مواد تحریک‌کننده نیز می‌توانند باعث ایجاد موکوس در سینوس شوند.
  7. شنا یا غواصی، کلر موجود در استخر می تواند وارد بینی و گوش شود که می تواند باعث التهاب و عفونت در سینوس شود.
  8. سیگار کشیدن، سیگار کشیدن می تواند مجرای بینی را تحریک کند و باعث تورم و التهاب شود.

فواید عسل برای مشکلات سینوسی چیست؟

نسخه خانگی درمان سینوزیت با عسل

بیوفیلم ها میکروارگانیسم هایی هستند که یک لایه محافظ در حفره های سینوسی تشکیل می دهند و می توانند منجر به عفونت های مزمن شوند. در یک مطالعه ثابت شد که عسل حدود 70 تا 90 درصد از باکتری ها و بیوفیلم ها را از بین می برد، در حالی که آنتی بیوتیک ها تنها 18 درصد موثر بودند. بنابراین، عسل برای عفونت سینوس ها یک درمان موثر و ارزان است. از فواید عسل برای درمان سینوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عسل ضدباکتری، ضد ویروس و ضدعفونی کننده است و باکتری های مولد مشکلات سینوسی را از بین می برد.
  2. عسل التهاب را کاهش می دهد.
  3. عسل با باکتری های موجود در گلو مبارزه می کند و به تسکین سرفه و گلودرد کمک می کند.
  4. عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با باکتری ها در آینده کمک می کند و در نتیجه از سینوزیت جلوگیری می کند.

[short_code_product_slider]

نسخه های خانگی درمان سینوزیت با عسل

خاصیت ضد میکروبی عسل با باکتری ها، قارچ ها و ویروس هایی که باعث عفونت سینوسی می شوند، مبارزه می کند. عسل می تواند مجرای بینی و گلوی تحریک شده را آرام کند و مخاط اضافی ایجاد کننده سینوزیت را پاک کند. در ادامه این مقاله به چند روش خانگی ارزان و فوق العاده برای درمان سینوزیت با عسل اشاره خواهیم کرد:

نسخه های خانگی درمان سینوزیت با عسل

1- درمان سینوزیت با عسل و سیر

سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. تورم را کاهش می دهد و درد را تسکین می دهد. سیر یک ترکیب شفابخش آزاد می کند که به رقیق شدن مخاطی که مجرای بینی را مسدود می کند کمک می کند. برای درمان سینوزیت با عسل و سیر کافی است:

  1. 4 تا 6 حبه سیر بردارید و پوست آن را بکنید و آن را به قطعات ریز و کوچک برش دهید.
  2. سپس 2 قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
  3. قبل از هر وعده غذایی، این مخلوط را مصرف کنید تا نتایج جادویی آن را ببینید.

2- درمان سینوزیت با عسل و لیمو

لیمو منبعی از ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این، لیمو به عنوان یک عامل ضد میکروبی طبیعی عمل می کند. برای درمان سینوزیت با عسل و لیمو کافی است 1 قاشق چای خوری عسل خام و 1 قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را دو بار در روز بخورید و از شر سینوزیت خلاص شوید.

3- درمان سینوزیت با عسل و زنجبیل

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است و این خاصیت آن را به یک درمان طبیعی شگفت انگیز در درمان سینوزیت تبدیل می کند. خواص ضد التهابی آن باعث کاهش التهاب در مجرای بینی می شود. علاوه بر این، به عنوان یک عامل ضد میکروبی طبیعی، به پاکسازی عفونت سینوسی کمک می کند. برای درمان سینوزیت با عسل و زنجبیل کافی است:

  1. چند برش زنجبیل تازه را به یک لیوان آب اضافه کرده و بگذارید 15 دقیقه بجوشد.
  2. سپس آن را از صافی رد کنید و بگذارید کمی خنک شود.
  3. یک قاشق چای خوری عسل و مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.
  4. این دمنوش را می توانید دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

نکته: مطالعات نشان می دهد خواص آنتی اکسیدانی و آنزیم‌های موجود در عسل خام در دمای بالاتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود.

4- درمان سینوزیت با عسل و سرکه سیب

برای درمان سینوزیت با عسل و سرکه سیب، 1 قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک و 1 قاشق چای خوری عسل خام را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و نوش جان کنید.(روزانه 2 تا 3 بار می توانید از این مخلوط برای از بین بردن عفونت های سینوسی استفاده کنید.)

سخن پایانی

ثابت شده است که درمان سینوزیت با عسل بسیار مؤثرتر از آنتی بیوتیک ها عمل می کند. افزودن غذاهای ضد باکتری طبیعی مانند سیر، زنجبیل و عسل و لیمو به وعده های غذایی شما می تواند به تقویت فرآیندهای بدن برای مبارزه با عفونت های سینوسی کمک کند.

منابع
  1. www.netmeds.com
  2. www.daburhoney.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *