ماسک عسل

ماسک عسل و جوش شیرین | دستورالعمل و مزایا و خطرات

ماسک عسل و جوش شیرین

آیا ماسک عسل و جوش شیرین برای پوست مفید است؟ جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و به باز کردن منافذ پوست و حذف سلول های مرده پوست کمک می کند، در حالی که عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و رطوبت را جذب پوست می کند و آن را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد. با خرید عسل طبیعی می توانید از خواص بی نظیر آن برای پوست خود بهره مند شوید. استفاده از ماسک عسل و جوش شیرین به شیوه و مقدار مناسب می تواند فواید شگفت انگیزی برای سلامتی و زیبایی پوست شما به ارمغان آورد!

فیلم ماسک عسل و جوش شیرین

فواید عسل برای پوست

عسل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها برای تغذیه عمیق پوست است. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین می تواند پوست آسیب دیده را ترمیم کند و جای زخم را محو کند. استفاده منظم از عسل می تواند به لایه برداری پوست و خلاص شدن از شر سلول های مرده کمک کند و در نتیجه درخشندگی طبیعی به صورت شما می بخشد!همچنین دارای خواص درمانی بی‌شماری است که به تعادل و بازیابی پوست کمک می‌کند. این 6 مزیت عسل برای پوست، شما را شگفت زده خواهد کرد:

  1. عسل پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند. فعالیت آنزیمی موجود در عسل، آن را قادر می سازد تا عمیقاً در پوست نفوذ کند و لایه های زیرین پوست را آبرسانی کند. 
  2. عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد. عسل رطوبت را از هوا می گیرد و به پوست می چسباند. این آبرسانی اضافه به پوست درخشندگی و لطافت می بخشد و پوست را جوان و شاداب می کند و باعث می شود خطوط ظریف چین و چروک کمتر به چشم بیاید.
  3. عسل یک پاک کننده موثر منافذ پوست و لایه بردار ملایم است. عسل به طور طبیعی ضد باکتری و لایه بردار است. این خواص آن را به یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن کثیفی ها و مواد زائد پوست تبدیل می کند. 
  4. عسل اسکار و هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند. عسل حاوی مقدار کمی پراکسید هیدروژن است. این ماده به عسل خاصیت روشن کنندگی ملایمی می دهد و به کاهش اسکار آکنه در طول زمان کمک می کند. همین خواص عسل را به گزینه ای مؤثر برای روشن کردن پوست تبدیل می کند.
  5. عسل با آکنه و جوش ها مبارزه می کند. اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل نقش مهمی در کاهش آکنه و جوش صورت دارد. این خواص باعث کاهش باکتری های ایجاد کننده جوش سر سیاه و سر سفید می شود. عسل همچنین به درمان قرمزی و التهاب مرتبط با جوش کمک می کند.
  6. عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.
خواص عسل برای پوست

نکته: عسل عموماً برای انواع پوست بی خطر است. با این حال، اگر واکنش آلرژیک به عسل، بره موم یا سایر محصولات زنبور عسل داشته اید، باید از زدن عسل به پوست خود اجتناب کنید. انجام آزمایش پچ قبل از استفاده از هر ماده جدید روی صورت ضروری است.

بهترین عسل برای پوست، عسل خام و ارگانیک است. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

فواید جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک ماده قلیایی است که به دلیل توانایی آن در لایه برداری سلول های مرده پوست و متعادل کردن سطح pH شناخته شده است. جوش شیرین هیچ اثر مستقیمی برای سفید کردن پوست ندارد. اما کارهای زیادی برای روشن و زیبا نگه داشتن پوست انجام می دهد. سلول‌های مرده را لایه‌برداری می‌کند، منافذ را باز می‌کند، عفونت‌های باکتریایی را از بین می‌برد، لکه‌ها را از بین می‌برد، که همگی باعث سفید شدن پوست می‌شوند.

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست شما را صاف تر و درخشان تر می کند. از فواید جوش شیرین برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به رفع آکنه و جوش کمک می کند. خواص لایه بردار، ضد باکتری و ضد التهابی جوش شیرین برای پوست می تواند به کاهش جوش ها و آکنه کمک کند.
  2. به کوچک شدن منافذ کمک می کند. جوش شیرین نه تنها یک لایه بردار خوب است، بلکه به کوچک کردن منافذ پوست شما کمک می کند و در نتیجه از مسدود شدن کثیفی جلوگیری می کند.
  3. به پوست درخشندگی می بخشد.
  4. سلول های مرده پوست را از بین می برد.
  5. با عفونت های پوستی مبارزه می کند.
  6. با بوی بد مبارزه می کند. اگر شما فردی هستید که زیاد عرق می کنید و مشکل بوی بد بدنتان شما را ناراحت می کند، استفاده از جوش شیرین برای این مشکل پوستی مطمئنا می تواند به شما کمک کند.
  7. به مراقبت از لب کمک می کند. اگر لب های شما دائماً ترک خورده، پوسته پوسته و تیره به نظر می رسند، نیاز جدی به لایه برداری دارند. جوش شیرین می‌تواند به عنوان لایه‌بردار ملایم‌تری روی لب‌ها نیز عمل کند و لب‌های شما را صورتی و نرم‌تر کند. (مقداری جوش شیرین را با آب رقیق کنید و آن را با پنبه روی لب های خود بمالید. این کار آنها را نرم و در عین حال براق نگه می دارد.)

هشدار: استفاده هر روزه از ماسک عسل و جوش شیرین می تواند پوست شما را خشک یا تحریک کند. بنابراین بهتر است از این ماسک لایه بردار هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک عسل و جوش شیرین

محصولات زیبایی زیادی برای سفید کردن پوست در بازار موجود است، اما اکثر آنها حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و خطر آسیب به پوست را نیز به همراه دارند. علاوه بر این، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب، پیری و اشعه خورشید پوست شما را در معرض خطر از دست دادن جذابیت، زیبایی و درخشش طبیعی پوست قرار می دهد. جوش شیرین و عسل مواد ساده ای هستند که در بسیاری از آشپزخانه های ما یافت می شوند، آیا می دانستید استفاده از ماسک عسل و جوش شیرین می تواند فواید شفگت انگیزی برای پوست شما به ارمغان آورد.

خواص ماسک عسل و جوش شیرین

ماسک عسل و جوش شیرین می تواند پوست شما را لایه برداری کند، آکنه و لک ها را درمان کند، آفتاب سوختگی و تحریکات پوستی را تسکین دهد و باعث بهبودی پوست شما شود. این ماسک با محو کردن جای زخم ها یا لکه های تیره رنگ پوست شما را یکنواخت می کند. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی این دو ماده آنها را به یک درمان قوی برای لک و آکنه تبدیل می کند.

برای تهیه ماسک عسل و جوش شیرین یک قاشق چای خوری عسل خام و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را خوب مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای خوری روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. (در صورتی که پوست خیلی خشکی دارید می توانید به جای روغن زیتون از روغن نارگیل استفاده کنید.) و در آخر یک قاشق چای خوری جو دوسر آسیاب شده اضافه کنید و هم بزنید و یک لایه نازک از مخلوط روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک عسل و جوش شیرینخواص
یک قاشق غذاخوری عسل خام1- عسل پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند.
2- عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد.
3- عسل یک پاک کننده موثر منافذ پوست و لایه بردار ملایم است.
4- عسل اسکار و هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند.
5- عسل با آکنه و جوش ها مبارزه می کند.
6- عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.
1 قاشق غذاخوری جوش شیرین1- به رفع آکنه و جوش کمک می کند.
2- به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند.
3- به پوست درخشندگی می بخشد.
4- سلول های مرده پوست را از بین می برد.
5- با عفونت های پوستی مبارزه می کند.
1 قاشق چای خوری روغن زیتون1- حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و می تواند از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند.
2-  این روغن آنتی باکتریال بوده و نرم کننده طبیعی پوست صورت نیز می باشد.
3-  بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و رفع چین و چروک
4- ضد التهاب
5- مرطوب کردن و تغذیه پوست
1 قاشق چای خوری جو دوسر آسیاب شده1- جو دو سر دارای خواص ضد التهابی است، به تسکین سوزش و درمان التهاب کمک می کند.
2- جو دوسر یک لایه بردار طبیعی است، بنابراین برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سلول های مرده عالی عمل می کنند و پوست شما را روشن و درخشان می کنند.
3- مقدار چربی پوست شما را متعادل می کند و آکنه را کاهش می دهد و به شفافیت پوست شما کمک می کند.

نکته: جوش شیرین ماهیت قلیایی دارد و پوست شما را خشک می کند. بنابراین توصیه می شود که پس از استفاده از ماسک عسل و جوش شیرین، از یک مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید.

عوارض جانبی ماسک عسل و جوش شیرین برای پوست چیست؟

اگر ماسک عسل و جوش شیرین بیش از حد یا به طور نادرست استفاده شود، جوش شیرین می تواند اثرات زیر را بر روی پوست شما داشته باشد:

  1. خشک شدن بیش از حد پوست شما
  2. چین و چروک در ناحیه چشم و پیشانی
  3. افزایش جوش ها و لک های آکنه
  4. پوست تحریک شده و ملتهب
  5. بدتر شدن بثورات پوستی

آیا ممکن است به ماسک عسل و جوش شیرین واکنش آلرژیک داشته باشیم؟

بله، به همین دلیل است که توصیه می شود همیشه قبل از امتحان دستور العمل جوش شیرین، یک تست پچ انجام دهید.

تست پوستی پچ : اگر برای اولین بار است از این ماسک استفاده می کنید بهتر است مقدار کمی از ماسک را روی گردن یا زیر گوش خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و آن را بشویید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.

سخن پایانی

استفاده از ماسک عسل و جوش شیرین به شیوه و مقدار مناسب می تواند نتایجی فراتر از تصور شما به همراه داشته باشد. عسل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها است و به تغذیه عمیق پوست کمک می کند. جوش شیرین خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این خاصیت آن را به یک راه حل طبیعی و عالی برای انواع مشکلات زیبایی تبدیل می کند. جوش شیرین ساینده ملایمی است، بنابراین صورت، پاها، دست ها و بدن را به نرمی لایه برداری می کند.

منابع
  1. www.gemmaetc.com
  2. naturesnurtureblog.com
  3. www.tutorialspoint.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *