ماسک عسل

ماسک خیار و عسل | ✔️ 2 ماده بی نظیر برای پوست

ماسک خیار و عسل

چگونه ماسک خیار و عسل می تواند برای پوست شما مفید باشد؟ خواص مرطوب کنندگی عسل طبیعی آن را به یک مرطوب کننده موثر تبدیل کرده است. فعالیت آنزیمی موجود در عسل، آن را قادر می سازد تا عمیقاً در پوست نفوذ کرده و لایه های زیرین پوست را آبرسانی کند.

خیار با داشتن خواص ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین C و اسید فولیک، یک ماده مغذی برای ماسک صورت است. با خرید عسل طبیعی و استفاده از ماسک خیار و عسل می توانید زیبایی و سلامتی را برای پوست خود به ارمغان بیاورید!

banner

ویدئو ماسک خیار و عسل و آرد برنج (راز زیبایی با ماسک کره ای)

آب خیار، آرد برنج و عسل 🥒✨🍯 می توانند برای پوست شما عالی باشند و به روشن شدن و بهبود بافت پوست کمک کنند!

  • 🥒 آب خیار به آبرسانی و تسکین پوست کمک می کند.
  • 🌟 آرد برنج به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند.
  • 🍯 عسل دارای خواص ضد باکتریایی است.

برای تهیه این ماسک خیار و عسل کافیست یک قاشق غذاخوری عسل خام و یک قاشق غذاخوری آرد برنج و دو قاشق غذاخوری آب خیار را در یک کاسه کوچک با هم خوب مخلوط کنید و آن را با یک برس مخصوص روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس ماسک را روی صورت خود اسکراب کنید (با انگشتان خود ماسک را به آرامی و به صورت دورانی روی صورت خود ماساژ دهید) و با آب گرم بشویید.

فواید عسل برای پوست

عسل یک درمان طبیعی موثر برای آکنه است. دارای خواص ضد باکتریایی و درمانی است و می تواند ظاهر جوش ها را بهبود بخشد و تعداد آنها را کاهش دهد. عسل برای جوش های قرمز و ملتهب و همچنین جوش های سرسیاه و انواع دیگر آکنه های ناشی از بسته شدن منافذ مفید است. عسل پوست را آبرسانی می کند، علائم آکنه را محو می کند، پوست را محکم می کند و به آن درخشندگی می بخشد.

فواید عسل برای پوست

عسل مملو از آنتی اکسیدان ها، خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است و پوست ما را عمیقا پاکسازی می کند و از جوش های سرسفید و سر سیاه آزار دهنده جلوگیری می کند. 6 مزیت عسل برای پوست که ممکن است شما را شگفت زده کند:

  1. عسل پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند. عسل پوست را آبرسانی می کند، باعث بهبودی می شود، علائم آکنه را محو می کند، پوست را محکم می کند و به آن درخشندگی می بخشد.
  2. عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد. عسل رطوبت را از هوا می گیرد و به پوست می چسباند. این آبرسانی اضافه به پوست درخشندگی و لطافت می بخشد و پوست را جوان و شاداب می کند و باعث می شود خطوط ظریف چین و چروک کمتر به چشم بیاید.
  3. عسل یک پاک کننده موثر منافذ پوست و لایه بردار ملایم است. عسل به طور طبیعی ضد باکتری و لایه بردار است. این خواص آن را به یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن کثیفی ها و مواد زائد پوست تبدیل می کند. 
  4. عسل اسکار و هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند. عسل حاوی مقدار کمی پراکسید هیدروژن است. این ماده به عسل خاصیت روشن کنندگی ملایمی می دهد و به کاهش اسکار آکنه در طول زمان کمک می کند. همین خواص عسل را به گزینه ای مؤثر برای روشن کردن پوست تبدیل می کند.
  5. عسل با آکنه و جوش ها مبارزه می کند. اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل نقش مهمی در کاهش آکنه و جوش صورت دارد. این خواص باعث کاهش باکتری های ایجاد کننده جوش سر سیاه و سر سفید می شود. عسل همچنین به درمان قرمزی و التهاب مرتبط با جوش کمک می کند.
  6. عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.

بهترین عسل برای پوست، عسل خام و ارگانیک است. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

فواید خیار برای پوست

خیار با داشتن خواص ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین C و اسید فولیک، یک ماده مغذی برای ماسک صورت است و پایه خوبی برای افزودن سایر موادی است که می تواند برای پوست شما مفید باشد، مانند عسل، آلوئه ورا یا بلغور جو دوسر. خیار یک تونر طبیعی پوست است و دارای خواص تسکین دهنده است که می تواند ظاهر سیاهی دور چشم را کاهش دهد. یک خیار را به ورقه های ضخیم برش دهید. برش ها را در یک کاسه آب سرد بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. برش ها را از یخچال خارج کرده و به مدت 10 دقیقه روی پلک های بسته خود قرار دهید.

خواص خیار برای پوست

ویتامین C یک عنصر برجسته در خیار است. رنگ پوست را روشن می کند و تمام رنگدانه های پوست شما را روشن می کند. خیار به رفع لکه های تیره و لکه ها نیز کمک می کند. در ادامه به برخی از خواص خیار برای پوست اشاره می کنیم:

  1. تورم و پف را کاهش می دهد. خیار به دلیل داشتن سیلیس و محتوای بالای آب به شادابی و درخشندگی صورت کمک می کند. استفاده از برش های خیار روی چشم ها پف کردگی را کاهش می دهد و سیاهی زیر چشم را از بین می برد. خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E است که به خوبی صورت را تغذیه و مرطوب می کند.
  2. به پوست مستعد آکنه کمک می کند. پوست های چرب و سلول های مرده پوست می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند. خیار به پاکسازی پوست و سفت کردن منافذ کمک می کند. این ممکن است به کاهش جوش ها کمک کند.
  3. به مبارزه با پیری زودرس کمک می کند. بر اساس یک مطالعه در سال 2011، اجزای آنتی اکسیدانی موجود در خیار ممکن است آن را به یک ماده بالقوه مفید ضد چروک تبدیل کند. علاوه بر این، خیار حاوی ویتامین C و اسید فولیک است. ویتامین C توانایی تحریک رشد سلول های جدید را دارد، در حالی که اسید فولیک به مبارزه با سموم محیطی که می توانند باعث پیری زودرس شوند، کمک می کند.
  4. پوست را هیدراته و آبرسانی می کند. خیار 96 درصد آب است. در حالی که آب به تنهایی برای مرطوب کردن پوست شما کافی نیست، آب خیار را می توان به راحتی با سایر مواد مرطوب کننده مانند عسل یا آلوئه ورا مخلوط کرد تا پوست شما را مرطوب و تسکین دهد.
  5. خیار دارای خواص روشن کننده و خنک کننده است و به طور موثر لکه های تیره را درمان می کند. همچنین سطح کلاژن را در پوست افزایش می دهد و در نتیجه به فرآیند بازسازی سلولی کمک می کند.

طرز تهیه ماسک خیار و عسل برای پوست

ماسک خیار و عسل برای پوست بسیار مفید است زیرا خیار حاوی آنتی اکسیدان، خواص ضد التهابی و ویتامین C است، همه مواد ضروری برای داشتن پوستی سالم. عسل نیز خواص ضد میکروبی دارد و به شما کمک می کند پوستی بدون لک داشته باشید.

برای تهیه ماسک خیار و عسل برای پوست، یک خیار تازه بردارید، آن را بشویید و پوست آن را بگیرید. آن را در مخلوط کن بیندازید و پوره کنید. یک قاشق غذاخوری خیار پوره شده را به یک قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی تمام صورت بمالید. بعد از 30 دقیقه بشویید.

تست پوستی پچ : اگر برای اولین بار است از ماسک خیار و عسل استفاده می کنید بهتر است مقدار کمی از ماسک را روی گردن یا زیر گوش خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و آن را بشویید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.

ماسک خیار و عسل برای پوستخواص
یک قاشق غذاخوری عسل خام1- عسل پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند.
2- عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد.
3- عسل یک پاک کننده موثر منافذ پوست و لایه بردار ملایم است.
4- عسل اسکار و هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند.
5- عسل با آکنه و جوش ها مبارزه می کند.
6- عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.
1 قاشق غذاخوری خیار پوره شده1- تورم و پف را کاهش می دهد.
2- به مدیریت آکنه کمک می کند.
3- به مبارزه با پیری زودرس کمک می کند.
4- تحریک پوست را تسکین می دهد.
5- پوست را هیدراته و آبرسانی می کند.
6- کاهش التهاب پوست.
7- از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.
8- خیار پوست را سفت می کند.

نکته : برای بهترین نتیجه، همیشه قبل از استفاده از ماسک خیار و عسل، پوست خود را کاملاً تمیز کنید و مطمئن شوید که تمام آرایش را پاک کرده اید.

طرز تهیه ماسک خیار و عسل و جو دوسر

ماسک خیار و عسل و جو دوسر گزینه خوبی برای پوست های مستعد آکنه است. خیار پوست شما را سفت می کند، در حالی که جو دوسر به لایه برداری و حذف سلول های مرده پوست می پردازد و عسل به تعادل باکتری های روی پوست شما کمک می کند.

برای تهیه ماسک خیار و عسل ، یک خیار تازه بردارید، آن را بشویید و پوست آن را بگیرید. آن را در مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید و از صافی رد کنید. 1 قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شده و یک قاشق غذاخوری عسل خام به 1قاشق غذاخوری آب خیار اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و با نوک انگشتان خود به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم یا سرد بشویید.

ماسک خیار و عسل و جو دوسرخواص
یک قاشق غذاخوری عسل خام1- عسل پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند.
2- عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد.
3- عسل یک پاک کننده موثر منافذ پوست و لایه بردار ملایم است.
4- عسل اسکار و هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند.
5- عسل با آکنه و جوش ها مبارزه می کند.
6- عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.
1 قاشق غذاخوری آب خیار1- تورم و پف را کاهش می دهد.
2- به مدیریت آکنه کمک می کند.
3- به مبارزه با پیری زودرس کمک می کند.
4- تحریک پوست را تسکین می دهد.
5- پوست را هیدراته و آبرسانی می کند.
6- کاهش التهاب پوست.
7- از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.
8- خیار پوست را سفت می کند.
1 قاشق غذا خوری جو دوسر آسیاب شده1- جو دو سر دارای خواص ضد التهابی است، به تسکین سوزش و درمان التهاب کمک می کند.
2- جو دوسر یک لایه بردار طبیعی است، بنابراین برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سلول های مرده عالی عمل می کنند و پوست شما را روشن و درخشان می کنند.
3- مقدار چربی پوست شما را متعادل می کند و آکنه را کاهش می دهد و به شفافیت پوست شما کمک می کند.

طرز تهیه ماسک خیار و عسل و گلاب

ماسک خیار و عسل و گلاب به کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه، التهابات پوستی و خشکی کمک می کند و پوست شما را مرطوب و درخشان نگه می دارد.

برای تهیه ماسک خیار و عسل و گلاب کافیست یک قاشق غذاخوری خیار پوره شده را با دو قاشق چای خوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خوب ترکیب کنید و به صورت یکنواخت روی پوست خود بمالید. (می‌توانید آن را بر روی نواحی تیره دور چشم نیز استفاده کنید) بگذارید ماسک 20 دقیقه روی پوستتان بماند، سپس با آب سرد بشویید.

مواد لازم ماسک خیار و عسل و گلابخواص
یک قاشق غذاخوری خیار پوره شده– کاهش التهاب پوست
– حلقه های تیره دور چشم را از بین می برد.
– درمان آکنه و جوش های پوستی
– منافذ پوست را سفت می کند.
– رنگ پوست را یکدست می کند.
– روند پیری را کند می کند و پوست را احیا می کند.
دو قاشق چای خوری گلاب– تعادل در میزان pH پوست را حفظ می‌کند.
– خاصیت ضد پیری دارد.
– پوست را تقویت می کند.
– به کنترل چربی اضافه پوست کمک می کند.
– منافذ پوست را پاک می کند.
– دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به قرمزی، آکنه و پوست تحریک شده کمک کند.
یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک– روشن کنندگی و آبرسانی پوست
– پاک کننده منافذ پوست (عسل خام دارای خواص ضدباکتریایی است و منافذ پوست را پاک می‌کند)
– عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت را از هوا جذب می کند و به پوست می دهد.
– لایه بردار طبیعی
– تسکین زخم و لکه های تیره پوست
– ضد پیری
– تسکین سوختگی
– درمان آکنه، پسوریازیس و اگزما

سخن پایانی

ماسک خیار و عسل پوست شما را مرطوب و شاداب و درخشان می کند. آب خیار را می توان به راحتی با سایر مواد مرطوب کننده مانند عسل یا آلوئه ورا مخلوط کرد تا پوست شما را مرطوب و تسکین دهد. خیار نه تنها یک میان وعده عالی، کم کالری است، بلکه فوایدی نیز برای پوست دارد مانند: مرطوب کننده، کاهش پف، قرمزی پوست و ضد پیری و …

منابع
  1. puresense.co.in
  2. www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *