خواص عسل طبیعی

درمان عفونت رحم با عسل

درمان عفونت رحم با عسل

آیا درمان عفونت رحم با عسل امکان پذیر است؟ با خرید عسل طبیعی و گنجاندن آن در رژیم غذایی خود می توانید آرامش و سلامتی را برای ذهن و جسم خود به ارمغان آورید. عفونت رحم یکی از مشکلات مهمی است که می‌تواند برای زنان در هر سنی اتفاق بیفتد. این عارضه می‌تواند علائم مختلفی از جمله درد شدید شکم/لگن، تب و تغییرات در ترشحات واژینال داشته باشد. یکی از روش‌های درمانی که برای درمان عفونت رحم مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از عسل است.در این مقاله قصد داریم به بررسی درمان عفونت رحم با عسل و نحوه استفاده از عسل برای درمان عفونت رحم بپردازیم!

عفونت رحم چیست؟

عفونت رحم یک وضعیت التهابی در رحم زنان است که معمولاً به دلیل ورود میکروب‌ها به داخل رحم ایجاد می‌شود. این میکروب‌ها می‌توانند از طریق واژینال وارد رحم شوند و علائمی مانند درد شکمی، تب، خونریزی غیرعادی و تغییر در ترشحات واژینال ایجاد کنند. در صورت عدم درمان مناسب، عفونت رحم می‌تواند به مشکلات جدی زیر منجر شود:

  1. ناباروری
  2. پریتونیت لگن (عفونت عمومی لگن)
  3. تشکیل آبسه لگن یا رحم
  4. همچنین به ندرت ممکن است با تشخیص سرطان آندومتر همراه باشد.

آیا عسل به عنوان آنتی بیوتیک عمل می کند؟

عسل یک عامل ضد میکروبی قوی با طیف وسیعی از اثرات است. اجزای مختلف عسل که به اثر ضد باکتریایی آن کمک می کنند عبارتند از:

  1. محتوای قندی آن، عسل خالص و رقیق نشده به دلیل محتوای بالای قند، توانایی متوقف کردن کامل رشد باکتری ها را دارد. (عسل عمدتاً از قند ها، تقریباً 40% فروکتوز و 30% گلوکز و 17% آب تشکیل شده است، بنابراین آب کافی در عسل برای زندگی میکروارگانیسم ها وجود ندارد.)
  2. ترکیبات پلی فنول
  3. آب اکسیژنه، فعالیت ضد میکروبی در عسل به دلیل تولید آنزیمی به نام پراکسید هیدروژن است.
  4. ترکیبات دی کربونیل
  5. bee defensin، پروتئینی به نام بی دیفنسین (Bee Defensin) که به عسل و ژل رویال خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی می دهد. (دیفنسین ها به دلیل فعالیت ضد میکروبی خود، مولکول های مؤثری در دفاع در برابر عفونت هستند.)
  6. عسل سطح pH پایینی دارد. این کار رطوبت را از باکتری ها دور می کند و باعث کم آبی و مرگ باکتری ها می شود.

مزایای عسل برای درمان عفونت رحم

نحوه استفاده از عسل برای درمان عفونت رحم

استفاده از عسل به عنوان درمان تکمیلی برای عفونت رحم مزایای زیادی دارد. عسل دارای خصوصیات ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد میکروبی است که می‌تواند به کاهش التهاب و جلوگیری از گسترش میکروب‌ها کمک کند. همچنین، عسل دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

نحوه درمان عفونت رحم با عسل

برای درمان عفونت رحم با عسل رعایت مراحل زیر ضروری است:

  1. تهیه عسل مرغوب: از عسل تازه و ارگانیک استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.
  2. نظافت واژن: واژن را به دقت با آب ولرم و صابون مناسب تمیز کنید.
  3. استفاده از عسل برای خانم های مجرد: خانم های مجرد برای درمان عفونت رحم با عسل کافی است یک گاز استریل را کاملاً با عسل آغشته کنند و روی واژن خود قرار دهند.
  4. استفاده از عسل برای خانم های متاهل: خانم های متاهل برای درمان عفونت رحم با عسل می توانند با استفاده از سرنگ بدون سوزن، عسل را به آهستگی و با دقت داخل واژن و رحم خود تزریق کنند.
  5. استراحت: بعد از تزریق عسل، 30 تا 40 دقیقه روی کمر بخوابید و به بدن خود فرصت دهید تا عسل به خوبی جذب شود.
  6. مشاوره پزشک: قبل از استفاده از عسل به عنوان درمان تکمیلی، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب است.

سایر درمان های خانگی برای عفونت رحم

  1. ماست یونانی، برای تسکین سریع‌تر عفونت قارچی، از ماست یونانی مستقیماً روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید. ماست یونانی حاوی پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها حاوی باکتری های زنده مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس هستند، این باکتری ها به ایجاد یک محیط سالم در واژن کمک می کنند. ( هر چه ماست طبیعی تر باشد بهتر است، زیرا همه قارچ‌ها از قند تغذیه می‌کنند. بنابراین از مصرف ماست‌هایی که شکر یا شیرین کننده‌های اضافه شده دارند خودداری کنید.)
  2. روغن درخت چای، تحت آزمایش‌های مختلف روی عفونت‌های قارچی، روغن درخت چای همیشه یک برنده آشکار در ریشه‌کن کردن درد عفونت‌های واژن بوده است. روغن درخت چای باعث ایجاد حس آرامش می شود زیرا می تواند طیف وسیعی از عفونت ها از جمله کاندیدا آلبیکنس را از بین ببرد. روغن درخت چای برای افرادی که در دوره های ماهانه خود از تامپون استفاده می کنند نیز مناسب است. اگر کسی در دوره ماهانه خود دچار عفونت قارچی می شود، می تواند قبل از قرار دادن تامپون، چند قطره روغن درخت چای رقیق شده را روی تامپون بریزد.
  3. سرکه سیب، یکی از درمان های محبوب عفونت قارچی، حمام سرکه سیب است. وقتی نصف فنجان سرکه سیب را به آب ولرم اضافه کنید، ترکیب اسیدی سرکه ممکن است به از بین بردن هر گونه میکروارگانیسم مضر کمک کند.
  4. سیر، اگر می خواهید سیر را برای درمان عفونت قارچی امتحان کنید، کافی است آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیر به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد قارچ استفاده می شود و می تواند با تقویت سیستم ایمنی به به مقاومت بدن در برابر ویروس ها و سایر میکروارگانیسم ها کمک کند.
  5. روغن پونه کوهی، از آنجایی که این روغن حاوی مقادیر قابل توجهی تیمول و کارواکرول است برای جلوگیری از رشد قارچی کاندیدا و کاهش خطر عفونت واژن مؤثر است. برای استفاده از روغن پونه کوهی، ۳ تا ۵ قطره از آن را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام رقیق شده یا روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی موضع بمالید.

نتیجه‌گیری

درمان عفونت رحم با عسل می‌تواند به کاهش علائم و بهبود سلامت عمومی زنان کمک کند. با این حال، نباید عسل را به تنهایی به عنوان درمان اصلی استفاده کنید و همواره باید با پزشک خود مشورت کنید.

منابع
  1. medlineplus.gov
  2. www.healthline.com

سوالات متداول

تا اواخر قرن نوزدهم بود که محققان دریافتند عسل دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است. عسل از بدن در برابر آسیب های ناشی از باکتری ها محافظت می کند. برخی از عسل ها همچنین تولید سلول های خاصی را افزایش می دهند که می توانند بافت آسیب دیده در اثر عفونت را ترمیم کنند.
عسل سطح pH پایینی دارد. این کار رطوبت را از باکتری ها دور می کند و باعث کم آبی و مرگ باکتری ها می شود. برای استفاده از عسل به عنوان آنتی بیوتیک، آن را مستقیماً روی زخم یا ناحیه عفونی بمالید. عسل می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کند و به روند بهبودی کمک کند
خارش واژن می تواند ناشی از عفونت مقاربتی (STI) یا عفونت قارچی باشد.عسل نه تنها در مبارزه با خارش واژن مؤثر است، بلکه بسیاری از مردم آن را در کاهش خارش و پیشگیری از عفونت مؤثرتر از کرم‌های بدون نسخه می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *