خواص عسل طبیعی

آیا درمان رفلاکس معده با عسل امکان پذیر است؟

درمان رفلاکس معده با عسل

آیا درمان رفلاکس معده با عسل واقعیت دارد؟ با خرید عسل طبیعی و گنجاندن آن در برنامه غذایی خود می توانید ترکیبی از شیرینی و سلامتی را برای خود به ارمغان آورید! اگر پس از خوردن غذا، برگشت اسید معده به مری خود را تجربه کرده اید، ممکن است رفلاکس معده داشته باشید. برخی از افراد برای تسکین علائم رفلاکس معده به درمان های طبیعی روی می آورند. عسل هزاران سال است که در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. برخی از تحقیقات نشان می دهد که بهبود و درمان رفلاکس معده با عسل امکان پذیر است.

فیلم درمان رفلاکس معده با عسل

درمان رفلاکس معده با عسل

از هزاران سال پیش، عسل در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از انواع عسل می توانند به اندازه میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان باشند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به محافظت از سلول ها در برابر آسیب هنگام حمله رادیکال های آزاد کمک می کند. تصور می شود رادیکال های آزاد عاملی در روند پیری و همچنین عامل بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان هستند.

چگونگی درمان رفلاکس معده با عسل

چندین مطالعه و شواهد شفاهی نشان می دهد که عسل دارای اثر تسکین دهنده بر گلو و همچنین کاهش علائم رفلاکس معده است. بنابراین دلایل مختلفی وجود دارد که مردم معتقدند عسل درد معده را درمان می کند و علائم رفلاکس معده را تسکین می دهد.

  1. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و رادیکال های آزاد را از بین می برد. بخشی از علت رفلاکس و درد معده به این دلیل است که رادیکال های آزاد به سلول های پوششی دستگاه گوارش آسیب می رسانند. بنابراین عسل با از بین بردن رادیکال های آزاد از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند.
  2. عسل می تواند برای کاهش التهاب در مری مؤثر باشد. (عسل همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی طبیعی خود می تواند در کاهش التهاب معده و مری مؤثر باشد.)
  3. بافت ضخیم و چسبناک عسل می تواند می تواند به کاهش اسیدیته کمک کند و غشای مخاطی مری را بهتر بپوشاند. این می تواند به تسکین طولانی مدت رفلاکس معده کمک کند.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

نحوه درمان رفلاکس معده با عسل

طبیعت چسبناک عسل به کاهش اسید معده و تسکین علائم سوزش سر معده کمک می کند. برای درمان رفلاکس معده با عسل می توانید پنج میلی لیتر (یک قاشق چای خوری) عسل خام در طول روز مصرف کنید. اگر شیرینی تند عسل خام را دوست ندارید، می توانید آن را با یک لیوان آب گرم یا چای مخلوط کنید. نوشیدن یک لیوان شیر یا خوردن مقداری ماست نیز ممکن است اثر آرام بخشی به شما بدهد.

نکته: ترکیب آب گرم و عسل از مشکل ناراحتی معده جلوگیری می کند و هضم غذا را بسیار آسان می کند.( نوشیدن نصف لیوان آب گرم و عسل برای هضم بهتر غذا، قبل از هر وعده غذایی بسیار توصیه می شود. )

هشدار: عسل وقتی با آب جوش مخلوط شود می تواند سمی شود.( مطالعات نشان می دهد که عسل در دمای 140 درجه سمی می شود.)

درمان رفلاکس معده با عسل و چای بابونه

درمان رفلاکس معده با عسل و چای بابونه

اسید معده می تواند به پوشش مری در افراد مبتلا به رفلاکس معده آسیب برساند.عسل پوششی روی لایه داخلی مری و معده ایجاد کند و از برگشت اسید معده به مری جلوگیری کند. شما می توانید رفلاکس معده را با عسل و چای بابونه درمان کنید. ترکیب عسل با چای بابونه یک راه حل فوق العاده برای درمان رفلاکس معده با عسل در خانه است. همچنین توجه داشته باشید که پس از تهیه چای بابونه صبر کنید تا چای خنک شود سپس حدود 1 یا 2 قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. دمنوش عسل بابونه را باید شب 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

نکته: چای بابونه معمولا برای مبارزه با علائم رفلاکس معده استفاده می شود. چای بابونه به دلیل خواص ضد التهابی و توانایی کاهش علائم گوارشی مانند ناراحتی معده شناخته شده است. مصرف چای بابونه همچنین می تواند استرس را کاهش دهد که محرک اصلی برای رفلاکس معده است.

مضرات عسل برای معده

اکثر مردم می توانند عسل را بدون هیچ گونه عوارض جانبی مصرف کنند. با این حال بهتر است در موارد زیر قبل از استفاده از عسل با پزشک معالج خود مشورت کنید:

  1. از آن جایی که عسل می تواند بر سطح قندخون تأثیر بگذارد. اگر دیابت دارید یا قندخون پایین دارید یا از داروهایی استفاده می کنید که بر قندخون تأثیر می گذارند، قبل از امتحان این درمان خانگی با پزشک خود مشورت کنید.
  2. در صورت مصرف دارو، بارداری یا شیردهی، باید از پزشک خود در مورد مصرف عسل سؤال کنید.
  3. اگر به عسل حساسیت دارید، نباید از آن برای درمان رفلاکس معده استفاده کنید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی غیرمعمول، باید مصرف را قطع کرده و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

نکته: به نوزادان کمتر از 1 سال نباید عسل داده شود. به این دلیل که نوعی باکتری (به نام کلستریدیوم) که باعث بوتولیسم نوزادان می شود، در عسل یافت می شود. بوتولیسم نوزاد می تواند باعث ضعف عضلانی شود و با علائمی مانند مکیدن ضعیف، گریه ضعیف، یبوست و کاهش توان عضلانی همراه باشد.

سخن پایانی

عسل به عنوان یک غذای فوق العاده در طبیعت شناخته می شود. به محض ورود عسل به معده، قند موجود در آن باعث کاهش اسیدیته معده می شود، بنابراین این ماده جادویی می تواند بلافاصله علائم رفلاکس را کاهش دهد. اکثر مردم می توانند عسل را بدون تجربه عوارض جانبی مصرف کنند. اگر می خواهید درمان رفلاکس معده با عسل را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که دوز معمولی حدود یک قاشق چای خوری در روز است.

منابع
  1. www.vinmec.com
  2. www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *