خواص عسل طبیعی

بهترین زمان مصرف عسل برای معده چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف عسل برای معده

به نظر شما بهترین زمان مصرف عسل برای معده چه زمانی است؟ معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که عسل را صبح زود با معده خالی مصرف کنید، زیرا مصرف عسل با معده خالی به هضم غذا کمک می کند و انرژی بدن را تأمین می کند. همچنین هنگام رفتن به رختخواب، یک قاشق عسل نه تنها باعث خواب راحت می شود، بلکه به هضم غذا و آرامش ذهن و بدن نیز کمک می کند. بنابراین با خرید عسل طبیعی و انتخاب بهترین زمان مصرف عسل برای معده می توانید به درمان مشکلاتی نظیر رفلاکس معده، زخم معده و بدخوابی کمک کنید!

بهترین زمان مصرف عسل برای معده از نظر متخصصان تغذیه

عسل را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد، با این حال، همواره توصیه متخصصان تغذیه و رژیم درمانی، خوردن عسل به مقدار مناسب و در ساعات مشخصی از روز برای بهره مندی از بهترین فواید سلامتی عسل است. چنان چه می خواهید بدانید بهترین زمان مصرف عسل برای معده و سایر مشکلات سلامتی چه زمانی است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، ما به شما توصیه می کنیم در این مواقع عسل را در برنامه روزانه خود بگنجانید:

1- فواید خوردن عسل در صبح

فواید خوردن عسل در صبح

یک لیوان آب گرم شیرین شده با عسل می تواند برای سلامت و تندرستی کلی شما معجزه کند. بدن ما به انرژی نیاز دارد که بتواند در طول روز آن را حفظ کند. صبح بهترین زمان خوردن عسل برای افزایش سطح انرژی و حفظ انرژی است. خوردن عسل در صبح نه تنها برای پوست شما مفید است بلکه فواید سلامتی فراوانی دارد از جمله:

  1. به کاهش وزن شما کمک می کند.
  2. سیستم گوارش شما را بهبود می بخشد.
  3. از شما در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی محافظت می کند.
  4. واکنش های آلرژیک را کاهش دهد.
  5. سموم را از بدن دفع می کند.
  6. بدن را آبرسانی می کند.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

2- فواید خوردن عسل در عصر

زمانی که نیمی از روز می گذرد و فرد خسته و فرسوده می شود، عسل می تواند به شما کمک کند تا برای بقیه روز انرژی لازم را بدست آورید. هنگامی که سرتان سنگین‌ می‌شود، در برابر میل به کافئین مقاومت کنید و با مصرف یک قاشق عسل، سطح انرژی خود را به طور طبیعی افزایش دهید. گاهی به جای تنقلات شیرین، بدن خود را با عسل تغذیه کنید. سایر فواید عسل در صورت مصرف آن در عصر عبارتند از:

  1. منبع عالی کربوهیدرات است.
  2. تقویت کننده طبیعی انرژی است.
  3. به عنوان یک عصرانه مفید شما را سیر نگه می دارد.

3- فواید خوردن عسل در شب

نباید تعجب آور باشد که متخصصان بهداشت مصرف عسل را قبل از خواب توصیه می کنند. مصرف عسل با یک لیوان شیر گرم خواب راحت را تضمین می کند. بدن شما تمام خوبی های این ابر غذا را در شب جذب می کند تا شما را سالم نگه دارد. فواید خوردن عسل در شب عبارتند از:

  1. نوشیدن مخلوط شیر و عسل قبل از خواب کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.
  2. کودکان مبتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی که 30 دقیقه قبل از خواب عسل مصرف می کنند، می‌توانند در طول شب راحت‌تر بخوابند.
  3. عملکرد کبد را بهبود می بخشد.
  4. به کاهش وزن کمک می کند.
  5. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.
  6. رفلاکس اسید را درمان می کند.
  7. فشار خون را کاهش می دهد.

اگر می خواهید شب ها عسل مصرف کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید. خوردن عسل قبل از خواب می تواند به خواب راحت کمک کند. علاوه بر این، عسل برای بهبود سلامت سیستم گوارش و آرامش بدن نیز مفید است. همچنین، هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدن شما شاداب تر است.

4- فواید خوردن عسل هر زمان که احساس بیماری می کنید

عسل یک درمان خانگی فوق العاده برای سرفه و سرماخوردگی است. عسل را می توان در مواقعی که بیمار هستید به جای داروهای بدون نسخه مصرف کرد. عسل سرشار از خواص ضد باکتریایی قوی است و گلودرد و سرفه را تسکین می دهد. عسل سیستم ایمنی را برای بهبودی سریعتر از بیماری ها تقویت می کند. عسل علاوه بر طعم خوب، یک ضد احتقان طبیعی است و خاصیت ضد سرماخوردگی دارد. بنابراین، مصرف عسل در هنگام بیماری بسیار مفید است زیرا:

  1. سرماخوردگی را درمان می کند.
  2. سیستم ایمنی را تقویت می کند.
  3. از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.
  4. به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی سرفه عمل می کند.
  5. عملکرد متابولیک را بهبود می بخشد.

5- فواید خوردن عسل قبل یا بعد از تمرین

عسل یک منبع غنی از کربوهیدرات ها و قند طبیعی است و می توانید هر زمان که احساس خستگی و فرسودگی و کمبود انرژی می کنید از آن استفاده کنید. افراد علاقه مند به تناسب اندام می توانند آن را قبل یا بعد از تمرین مصرف کنند تا سطح انرژی خود را افزایش دهند.

عسل جایگزین عالی برای نوشیدنی های انرژی زا است. همچنین می توانید عسل را با کربوهیدرات ها و میوه ها مخلوط کنید. عسل به عنوان یک میان وعده تمرینی مفید است زیرا:

  1. به راحتی هضم می شود و به سرعت جذب بدن می شود.
  2. سطح انرژی را افزایش می دهد.
  3. گلوکز خون را افزایش می دهد.
  4. به ریکاوری بدن کمک می کند.
  5. عملکرد تمرینی شما را بهبود می بخشد.

6- فواید خوردن عسل قبل از وعده های غذایی

فواید خوردن عسل قبل از وعده های غذایی

بهترین زمان مصرف عسل برای معده کسانی که از زخم معده و رفلاکس معده رنج می برند، خوردن آن یک ساعت قبل از وعده های غذایی است. عسل به طور بالقوه می تواند با خنثی کردن اسید معده، ایجاد یک یک پوشش محافظ بین معده و مری، به افرادی که رفلاکس اسید معده را تجربه می کنند، کمک کند.

اگر به دنبال فواید گوارشی عسل هستید، بهتر است بدانید بهترین زمان مصرف عسل برای معده، خوردن آن یک ساعت قبل از وعده های غذایی است. زیرا به هضم و تجزیه سریع و مؤثر غذا کمک می کند. (کافی است یک قاشق غذاخوری عسل خام را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و یک ساعت قبل از غذا نوش جان کنید.)

چرا باید قبل از خواب یک قاشق عسل بخورید؟

به گفته مایکل جی برووس، دکترای روانشناس بالینی و متخصص خواب، که با نام دکتر خواب نیز شناخته می شود، یک قاشق چای خوری عسل خام حدود 30 دقیقه قبل از خواب می تواند شما را سیر نگه دارد و در نتیجه باعث تقویت شما شود. وقتی مردم در نیمه شب با درد معده از خواب بیدار می شوند، معمولاً به این دلیل است که قند خون آنها افزایش یافته است و به مغز پیام می دهد که زمان آن رسیده است که کورتیزول ترشح کند و مقداری غذا وارد سیستم شما شود.

فواید خوردن عسل در شب

زمانی که روزه هستید، ورزش می کنید یا ساعت ها خواب هستید، مغز شما به گلیکوژن کبدی (معروف به مخزن ذخیره گلوکز شما) روی می آورد تا در مواقعی که گلوکز محدود است، قدرت خود را تامین کند. عسل با مقادیر مساوی فروکتوز و گلوکز می تواند به بازیابی گلیکوژن کبد شما کمک کند تا مغز شما تمام این ذخیره را مصرف نکند و در نتیجه هیچ گرسنگی نمی تواند شما را در نیمه های شب از خواب بیدار نمی کند. ناگفته نماند، مطالعه دیگری نشان داد که عسل هورمون‌هایی را فعال می‌کند که اشتها را سرکوب می‌کنند و پاسخ هورمون گرلین را به تأخیر می‌اندازند. (هورمون گرلین یا هورمون گرسنگی یکی از هورمون های اصلی دستگاه گوارش است.)

سخن پایانی

در واقع چندین زمان مختلف برای خوردن عسل وجود دارد و اگر می‌پرسید بهترین زمان مصرف عسل برای معده چه زمانی است، باید بگوییم خوردن عسل یک ساعت قبل از وعده های غذایی می تواند مفید باشد زیرا به تجزیه سریع و کارآمدتر غذا کمک می کند. همچنین اگر به دنبال افزایش انرژی هستید، خوردن آن اول صبح با معده خالی ایده آل است.

منابع
  1. worldofhoney.com

سوالات متداول

اگر به دنبال فواید گوارشی هستید، خوردن عسل همراه با وعده های غذایی می تواند مفید باشد زیرا به تجزیه سریع و موثر غذا کمک می کند.
بهترین زمان برای خوردن عسل بستگی به این دارد که شما آن را برای چه می خواهید. اگر به دنبال افزایش انرژی هستید، خوردن آن اول صبح با معده خالی ایده آل است. این به شما یک انفجار فوری انرژی می دهد بدون اینکه ابتدا منتظر بمانید تا غذا هضم شود. اگر به دنبال فواید گوارشی هستید، خوردن عسل همراه با وعده های غذایی می تواند مفید باشد زیرا به تجزیه سریع و کارآمدتر غذا کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *