خواص عسل طبیعی

یک قاشق عسل چقدر کالری دارد؟

یک قاشق عسل چقدر کالری دارد

یک قاشق عسل چقدر کالری دارد؟ آیا کالری یک قاشق عسل می تواند بسته به نوع عسل و این که عسل خام است یا فرآوری شده، متفاوت باشد؟ عسل می تواند مکمل یک برنامه غذایی سالم باشد و در صورت مصرف متعادل، فواید بی نظیری برای سلامتی شما داشته باشد. با این حال عسل قند و کالری بالایی دارد و اگر دیابت دارید نمی توانید در مصرف آن زیاده روی کنید. توصیه می کنم با خرید عسل طبیعی از زنبورداران معتمد و گنجاندن متعادل آن در برنامه غذایی خود، از فواید بی نظیر آن برای سلامتی بهره مند شوید.

عسل خام در مقابل عسل فرآوری شده

عسل خام در مقابل عسل فرآوری شده

یکی از مسائلی که معمولاً مورد توجه قرار می‌گیرد، تعداد کالری‌های موجود در عسل است. اطلاعات درباره این موضوع می‌تواند برای افرادی که به کنترل وزن یا مصرف کالری توجه دارند، حائز اهمیت باشد. دو نوع عسل در فروشگاه ها به فروش می رسد، عسل خام و عسل فرآوری شده.

عسل خام، پاستوریزه یا فیلتر نشده است و تقریباً همانطور که زنبورها آن را ساخته اند به دست مصرف کننده می رسد. از سوی دیگر عسل فرآوری شده، عسلی است که در معرض حرارت زیاد ( حداقل 63 درجه سانتی گراد) بیشتر خواص درمانی اش از جمله، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها و آنزیم های سالم را از دست داده است. اما وقتی صحبت از کالری عسل می شود، محتوای کالری عسل خام و عسل فرآوری شده تقریباً یکسان است.

هشدار: هرگز به نوزادان زیر یک سال خود عسل ندهید. حتی کوچکترین مقدار عسل می تواند نوزادان را در معرض خطر بوتولیسم قرار دهد. هم عسل خام و هم عسل فرآوری شده این تهدید را ایجاد می کنند.

آیا میدانید یک قاشق عسل چقدر کالری دارد؟

بررسی سؤال یک قاشق عسل چقدر کالری دارد و همچنین تأثیر و فواید بالقوه آن بر سلامتی می تواند به تصمیم شما برای گنجاندن عسل در رژیم غذایی تان کمک کند. افراد بر اساس اهداف، سطح فعالیت، سن، جنس و سایر عوامل به مقادیر متفاوتی کالری نیاز دارند.

یک قاشق عسل چقدر کالری دارددر هر قاشق غذاخوری
پروتئین (گرم)0.06
چربی کل (گرم)0
کربوهیدرات (گرم)17.3
انرژی (کیلوکالری)63.84
قند (گرم)17.25
فیبر متغیر غذایی (گرم)0.04
کلسیم (میلی‌گرم)1.26
آهن (میلی‌گرم)0.09
منیزیم (میلی‌گرم)0.42
فسفر (میلی‌گرم)0.84
پتاسیم (میلی‌گرم)10.92
سدیم (میلی‌گرم)0.84
روی (میلی‌گرم)0.05
مس (میلی‌گرم)0.01
منگنز (میلی‌گرم)0.02
سلنیوم (میکروگرم)0.17
ویتامین A (IU)0
رتینول (میکروگرم)0
بتا کاروتن (میکروگرم)0
آلفا کاروتن (میکروگرم)0
ویتامین E (آلفا توکوفرول) (میلی‌گرم)0
بتا کریپتوزانتین (میکروگرم)0
لیکوپن (میکروگرم)0
لوتئین + زئاکسانتین (میکروگرم)0
ویتامین C (ویتامین C اسکوربیک اسید) (میلی‌گرم)0.1
تیامین (میلی‌گرم)0
ریبوفلاوین (میلی‌گرم)0.01
نیاسین (میلی‌گرم)0.03
اسید پانتوتنیک (میلی‌گرم)0.01
ویتامین B-6 (میلی‌گرم)0.01
فولات کل (میکروگرم)0.42
ویتامین B-12 (میکروگرم)0
ویتامین K (ویتامین K1) (میکروگرم)0
اسید فولیک (میکروگرم)0
فولات DFE (معادل میکروگرم فولات)0.42
کلسترول (میلی‌گرم)0
چربی اشباع‌شده کل (گرم)0

در پاسخ به سؤال یک قاشق عسل چقدر کالری دارد باید گفت، تعداد کالری عسل در هر قاشق غذاخوری ممکن است از ۶۰ تا ۷۰ کالری متغیر باشد. اما اکثر شرکت‌ها و تأمین‌کنندگان عسل، ۶۴ کالری در هر قاشق غذاخوری را به عنوان مقدار پذیرفته شده معتبر استفاده می‌کنند.

آیا عسل بهتر از شکر است؟

عسل و شکر از دیرباز به عنوان دو شیرین کننده اصلی در رژیم غذایی انسان ها استفاده می شوند. این دو ماده هر دو شامل گلوکز و فروکتوز هستند، اما تفاوت‌های بسیار مهمی نیز بین آنها وجود دارد. عسل منبع طبیعی آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از بدن شما در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد کمک کند.

آیا عسل بهتر از شکر است

عسل منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، منیزیم، پتاسیم و روی است. همچنین عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. در این مقاله، تفاوت‌ها و اهمیت انتخاب میان عسل و شکر برای سلامتی بررسی می‌شود.

  1. ما به مقدار کمتری عسل نیاز داریم: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های میان عسل و شکر، مقدار کالری آنهاست. یک قاشق غذاخوری شکر حاوی 45 کالری است، در حالی که یک قاشق غذاخوری عسل 64 کالری دارد. اگرچه عسل کالری بیشتری دارد، اما به دلیل شیرین‌تر بودن افراد تمایل به مصرف مقدار کمتری از آن دارند و همین باعث صرفه جویی در میزان کالری مصرفی می شود.
  2. عسل به آرامی در جریان خون جذب می‌شود: این تفاوت مهم در جذب عسل و شکر توسط بدن اهمیت زیادی دارد. شکر، به صورت ساکارز از دو مولکول گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است. بدن برای هضم شکر نیازمند آنزیم‌های خاصی است تا ساکارز را به اجزای تشکیل‌دهنده‌اش تجزیه کند. اما عسل دارای یک آنزیم ویژه است که ساکارز را به گلوکز و فروکتوز تجزیه می‌کند. این امر باعث می‌شود که عسل به آرامی در جریان خون جذب شود و از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری کند. به عبارت دیگر، عسل دارای یک شاخص گلیسمی (GI) سالم‌تر است که تأثیر منفی بر سطح قند خون را کاهش می‌دهد.
  3. عسل دارای مواد مغذی است: عسل یک شیرین کننده معمولی نیست، بلکه حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و مواد معدنی مانند پتاسیم و آهن است. در مقابل، شکر فاقد این مواد معدنی و ویتامین‌هاست و به عنوان “کالری خالی” شناخته می‌شود.

اگر مراقب مصرف کربوهیدرات و قند خود هستید، ممکن است به انتخاب شیرین کننده های مصنوعی به جای عسل فکر کنید. از آنجایی که شیرین کننده های مصنوعی کالری یا کربوهیدرات ندارند، ممکن است گزینه های خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد. با این حال، سازمان غذا و دارو (FDA) محدودیت های مصرف روزانه قابل قبولی را برای این شیرین کننده ها نیز تعیین می کند.

اگر علاقه‌مند به بهره‌برداری از خواص بی‌شمار عسل خام و ارگانیک هستید، بهترین راه این است که آن را از یک تولیدکننده محلی و معتبر مانند فروشگاه شهدکده تهیه کنید. تولیدکنندگان محلی معمولاً عسل خام با کیفیت بالا و بدون فرآیند پاستوریزه کردن عرضه می‌کنند. این عسل‌ها نه تنها به سلامتی شما کمک می‌کنند، بلکه از تولید محلی حمایت کرده و اقتصاد محلی را نیز تقویت می‌کنید.

[short_code_product_slider]

نکاتی در مورد مصرف عسل

  1. مصرف عسل به عنوان یک منبع طبیعی از شیرینی و انرژی می‌تواند مفید باشد.
  2. مصرف عسل در چهارچوب یک رژیم غذایی متوازن و با مدیریت تعداد کالری ها می‌تواند به سلامتی افراد کمک کند
  3. افرادی که به کنترل وزن خود علاقه دارند، باید توجه داشته باشند که عسل نیز کالری دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.
  4. عسل دارای خواص بهداشتی بسیاری است و می‌تواند به تنوع رژیم غذایی افراد اضافه شود.

خلاصه: تعداد کالری‌های موجود در یک قاشق عسل وابسته به متغیرهای مختلفی از جمله نوع عسل، حجم قاشق و شرایط تولید عسل است. اما به طور متوسط، یک قاشق عسل (تقریباً 21 گرم) حاوی تقریباً 64 کالری است. عسل از اصلی‌ترین منابع کربوهیدرات طبیعی به حساب می‌آید و بیشتر از 17 گرم کربوهیدرات در هر قاشق عسل وجود دارد.

سخن پایانی

در پاسخ به سؤال یک قاشق عسل چقدر کالری دارد گفتیم که تقریباً ۶۴ کالری در هر قاشق غذاخوری عسل وجود دارد. وقتی نوبت به شیرین کردن غذا یا نوشیدنی می رسد، عسل گزینه بسیار سالم تری نسبت به شکر است. عسل دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به شکر است، به این معنی که باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون شما نمی شود.

منابع
  1. www.smileyhoney.com
  2. www.urmc.rochester.edu

سوالات متداول

عسل هم نوعی قند است و مصرف آن باید در حد متوسط باشد. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان بیش از 100 کالری و مردان بیش از 150 کالری در روز از قندهای افزوده دریافت نکنند. این مقدار کمی بیشتر از دو قاشق غذاخوری برای زنان و سه قاشق غذاخوری برای مردان است.
مزایای عسل نسبت به قند شامل شاخص گلیسمی کمی پایین‌تر است، این امر باعث می‌شود که عسل به آرامی در جریان خون جذب شود و از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری کند. 2- همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری مانند کلسیم است. پتاسیم، ویتامین C، روی، اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *