خواص عسل طبیعی

معجون عسل و لیمو و زنجبیل

معجون عسل و لیمو و زنجبیل

معجون عسل و لیمو و زنجبیل بهترین درمان خانگی برای تسکین تمام مشکلات زمستانی شما (سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا) است. این معجون بسیار مؤثرتر از هر شربت سرفه‌ای است که در داورخانه ها موجود است. توصیه می شود چنان چه قصد خرید عسل طبیعی و بهره مندی از خواص بی نظیر معجون عسل و لیمو و زنجبیل را دارید، حتماً آن را از یک زنبوردار یا فروشنده معتبر خریداری کنید!

خواص معجون عسل و لیمو و زنجبیل

 معجون عسل و لیمو و زنجبیل برای یبوست

معجون عسل و لیمو و زنجبیل به عنوان یک روش طبیعی برای درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفولانزا، ایجاد آرامش و بهبود وضعیت سلامتی استفاده می شود. در ادامه به برخی از خواص این معجون فوق العاده اشاره خواهیم کرد:

  1. معجون عسل و لیمو و زنجبیل یک ترکیب قدرتمند در مبارزه با سرفه و گلودرد است.
  2. آرامش دهنده دستگاه گوارش: هم لیمو و هم زنجبیل حاوی ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است به تسکین دردهای شکمی ناشی از سوء هاضمه کمک کند.
  3. کاهش تهوع: زنجبیل دارای خاصیت ضد تهوع است و می‌تواند در کاهش تهوع مرتبط با بارداری یا شیمی درمانی مؤثر باشد.
  4. کاهش گرفتگی بینی: بخار تولید شده از معجون زنجبیل و لیمو می‌تواند عوارض گرفتگی بینی را کاهش دهد و به باز شدن مجاری بینی کمک کند.
  5. کاهش یبوست: مصرف مقدار کافی آب و نیز نوشیدن معجون زنجبیل و لیمو می‌تواند در کاهش یبوست و تسهیل در حرکت روده مؤثر باشد.
  6. کاهش التهاب: زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب های مزمن مرتبط با بیماری هایی مانند سندرم متابولیک، سرطان، بیماری آلزایمر و بیماری قلبی مؤثر باشد.
  7. حفظ رطوبت بدن: نوشیدن معجون زنجبیل و لیمو به معنای مصرف آب است و با این کار رطوبت بدن حفظ می‌شود و عملکرد اعضای حیاتی مانند کلیه، روده و قلب بهبود می‌یابد.
  8. ایجاد احساس آرامش: مصرف معجون زنجبیل و لیمو می‌تواند فرصتی برای تمرکز و آرامش ذهنی فراهم کند و به عملکرد ذهنی و روحی کمک کند.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو و زنجبیل

خواص عسل و لیمو و زنجبیل

معجون عسل و لیمو و زنجبیل می تواند دردهای خفیف شکمی را آرام کند، گرفتگی بینی را کاهش دهد و از تهوع جلوگیری کند. علاوه بر این این معجون می تواند به ایجاد احساس آرامش در شما کمک کند و یک ابزار عالی برای تمرین ذهن آگاهی شما باشد. تهیه معجون عسل و لیمو و زنجبیل سریع و آسان است و همچنین مزه ای بسیار خوشمزه دارد. توصیه می کنم در فصل زمستان حتماً روزانه یک فنجان از این معجون را مصرف کنید.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو و زنجبیلتوضیح
مواد لازم– ۴ فنجان آب
– 10 سانتی متر زنجبیل تازه
– برش‌های لیمو
– ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
– ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
– ۱ عدد چوب دارچین برای تزئین
– برگ نعناع تازه
طرز تهیه۱. ۴ فنجان آب را به جوش آورید.
۲. در حین جوشاندن آب، ریشه زنجبیل را تمیز کنید و بشویید.
۳. زنجبیل را به شکل ورق های نازک برش دهید یا آن را رنده کنید. (ریشه زنجبیل را قبل از رنده کردن پوست بگیرید، زیرا گاهی اوقات ممکن است تلخ باشد)
۴. زمانی که آب به جوش آمد، شعله را خاموش کنید و زنجبیل و برش‌های لیمو را به آب اضافه کنید.
۵. روی ظرف را بپوشانید، تا به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد.
۶. پس از دم کشیدن، معجون را از صافی رد کنید.
۷. ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به معجون دم کرده اضافه کنید.
۸. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک به معجون اضافه کنید. (میزان عسل بسته به ترجیح شماست)
۹. می توانید معجون را با چوب دارچین و برگ نعناع تزیین کنید.

نوشیدن معجون عسل و لیمو و زنجبیل قبل از خواب ممکن است به ایجاد آرامش و هیدراتاسیون (آبرسانی بدن) بدن کمک کند. همچنین ممکن است سوء هاضمه و گرفتگی بینی را کاهش دهد.

شیشه زنجبیل لیمو عسل【درمان طبیعی سرماخوردگی و آنفولانزا】

آنفولانزا و سرماخوردگی بیماری‌هایی هستند که بسیاری از ما در طول زندگی خود با آنها مواجه شده‌ایم. یادم می آید چند سال پیش به آنفولانزا مبتلا شدم، این بیماری یازده روز طول کشید و در طول این مدت تنها چیزی که مصرف می کردم، معجون عسل و لیمو و زنجبیل بود. بدون ادعای توصیه های پزشکی، باید بگویم زمانی که آنفولانزا قصد کشتن من را داشت، این معجون مرا به زندگی بازگرداند.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو و زنجبیلتوضیح
مواد لازم– عسل یک پیمانه (400 گرم)
– 2 عدد لیموی تازه ورقه ای شده
– 3 سانتی متر زنجبیل تازه ورقه ای شده
– یک ظرف شیشه ای 500 میلی لیتر با درپوش
طرز تهیه1- لیمو و زنجبیل را به لایه‌های نازک به همراه عسل در بطری اضافه کنید. مثلاً ۲-۳ ورقه لیمو را در بطری قرار دهید، چند ورقه زنجبیل را اضافه کنید و سپس چند قاشق عسل بریزید. این کار را تکرار کنید تا تمام مواد استفاده شوند و بطری پر شود.
2- درب ظرف را محکم ببندید و آن را حداقل ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا تمامی مواد با هم ترکیب شوند.
3- یک یا دو قاشق چای‌خوری از مخلوط را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و نوش جان کنید.
4- این مخلوط را می‌توانید تا ۲ ماه در یخچال نگه دارید.

در صورت امکان، بهتر است از عسل خام و ارگانیک استفاده کنید. عسلی که از سوپرمارکت خریداری می‌کنید، پاستوریزه شده است و این فرآیند می‌تواند باعث از بین رفتن بسیاری از خواص فوق‌العادهٔ آن شود.

عسل گون

(3 customer reviews)
۱۹۳,۰۰۰ تومان۵۸۳,۰۰۰ تومان

عسل گون شهدکده، یکی از بهترین و مطمئن ترین غذاهایی است که شما میتوانید برای سلامتی خود مصرف کنید. این

1000 گرم
1500 گرم
500 گرم

عوارض مصرف معجون عسل و لیمو و زنجبیل

  1. محتوای کربوهیدرات: شیرین کردن معجون لیمو و زنجبیل با عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر برای افراد دیابتی یا افرادی که مراقبت خاصی نسبت به مصرف کربوهیدرات دارند (مانند رژیم کتوژنیک)، ممکن است نگران‌کننده باشد.
  2. اختلال در خواب: نوشیدن مایعات قبل از خواب ممکن است باعث شود که در نیمه شب بیدار شوید و ادرار کنید و در نتیجه خوابتان مختل شود. بنابراین، مصرف معجون عسل و لیمو و زنجبیل را ۱ یا ۲ ساعت قبل از خواب در نظر بگیرید.
  3. رقیق کننده‌های خون: زنجبیل حاوی سالیسیلات است که به طور طبیعی خون را رقیق می‌کند. بنابراین، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند.
  4. ناراحتی معده: مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث ناراحتی معده شود. در صورت تجربه ناراحتی معده پس از نوشیدن چای لیمو و زنجبیل، میزان مصرف زنجبیل را کاهش دهید.

نوشیدن منظم معجون عسل و لیمو و زنجبیل ممکن است عوارض ناخواسته ای به همراه داشته باشد. به طور بالقوه می تواند با رقیق کننده های خون تداخل داشته باشد، خواب شما را مختل کند یا باعث ناراحتی معده شود. در صورت داشتن هر گونه نگرانی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

سخن پایانی

معجون عسل و لیمو و زنجبیل یک ترکیب طبیعی و قدرتمند است که به طور گسترده در بهبود سلامت و آرامش استفاده می‌شود. عسل به عنوان یک ماده ضد التهابی و ضد باکتریایی شناخته شده، به کاهش التهاب‌ها و تسکین دردها کمک می‌کند. لیمو، با خواص ضد اکسیدانی قوی و غنی بودن از ویتامین C، سیستم ایمنی را تقویت و سرفه و سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

زنجبیل همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و می‌تواند مشکلات گوارشی را تسکین دهد. ترکیب این سه عنصر در معجون عسل و لیمو و زنجبیل باعث تشکیل یک نوشیدنی مفید و معجزه‌آسا می‌شود که به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه، گلودرد و عوارض سرماخوردگی استفاده می‌شود.

منابع
  1. myfussyeater.com
  2. www.healthline.com

سوالات متداول

بله، این ایده خوبی است که در طول شب هیدراته بمانید و سموم را از بدن خارج کنید. اما حتماً قبل از خواب، دهان خود را با آب معمولی شستشو دهید تا اسیدیته لیمو را از دندان‌هایتان پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *