خواص عسل طبیعی

معجون های مؤثر عسل برای چاقی و اضافه وزن

عسل برای چاقی

به نظر شما آیا عسل برای چاقی مفید است؟ عسل اغلب به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر معمولی به بازار عرضه می شود. این تا حد زیادی به دلیل مزایای سلامتی متعدد مرتبط با آن و محتوای آنتی اکسیدانی آن است.

عسل سرشار از قند است و ممکن است به افزایش وزن کمک کند. اما همچنین حاوی آنتی اکسیدان های مفید و ترکیبات دیگری است که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم آیا عسل برای چاقی مفید است یا خیر؟

banner

جدول مشخصات تغذیه ای عسل

مشخصات تغذیه ای عسل بسته به نوع آن متفاوت است، اما به طور معمول یک قاشق غذاخوری (21 گرم) عسل دارای 64 کالری و 17 گرم کربوهیدرات است. مصرف متعادل عسل می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی شکر معمولی باشد، به شرطی که در حد اعتدال استفاده شود و از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل شود.


مقایسه عسل و شکردر هر قاشق غذاخوری عسل
کالری64 کالری
کربوهیدرات ها17.3 گرم
قند17.2 گرم
فیبر0.04 گرم
پروتئین0.06 گرم
چربی0.0 گرم

خلاصه: عسل ماده ای شیرین است که توسط زنبورها از شهد گیاهان گلدار تهیه می شود. انواع مختلفی از عسل وجود دارد، اما به طور کلی عسل کالری و کربوهیدرات بالایی دارد و تنها مقدار کمی از ریزمغذی ها را دارد.

خواص عسل برای چاقی و سلامتی

خواص عسل برای چاقی و سلامتی

هرچند که عسل فاقد چربی است، اما همچنان می‌تواند به افزایش وزن کمک کند، زیرا حاوی کالری است. افزایش وزن زمانی رخ می‌دهد که به طور مداوم کالری بیشتری نسبت به نیاز روزانه بدن مصرف شود.

خواص عسل برای چاقی و سلامتیتوضیحات
سرشار از آنتی‌اکسیدانعسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است. آنتی‌اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و خطر آسیب سلولی اکسیداتیو را کاهش می‌دهند.
ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشدجایگزینی شکر معمولی با عسل در رژیم غذایی می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و کلسترول LDL، تری‌گلیسیرید و فشار خون را کاهش دهد.
بهبود زخم را ترویج می‌کندعسل دارای خواص ضد باکتریایی است و می‌تواند به بهبود زخم‌ها و درمان بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، درماتیت و تبخال کمک کند.
بهتر از شکر تصفیه شدهعسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است و ممکن است سطح قند خون را کمتر از شکر تصفیه شده افزایش دهد و به کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید کمک کند.
عسل برای چاقی مفید است عسل کالری و قند بالایی دارد و ممکن است به افزایش وزن کمک کند.
سرشار از قندعسل سرشار از قند است که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و با چاقی، التهاب، مقاومت به انسولین، مشکلات کبدی و بیماری قلبی مرتبط باشد. مصرف بیش از حد قند نیز می‌تواند خطر افسردگی، زوال عقل و برخی انواع سرطان را افزایش دهد.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

همه عسل‌ها یکسان نیستند و کیفیت آن‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای اطمینان از خرید عسل طبیعی و با کیفیت، انتخاب مارک‌های معتبر و عسل خام توصیه می‌شود. اگرچه ممکن است عسل خام کمی گران‌تر باشد، اما این گزینه اطمینان می‌دهد که شما بهترین ارزش را برای پول خود دریافت می‌کنید. عسل خام برخلاف عسل معمولی، پاستوریزه، فیلتر یا فرآوری نمی‌شود و این اجازه می‌دهد تا خواص طبیعی و بالقوه مفید آن حفظ شود.

هشدار: به یاد داشته باشید که عسل خام نباید به کودکان زیر 2 سال داده شود، زیرا ممکن است خطر ابتلا به بوتولیسم نوزادان، یک بیماری جدی ناشی از سموم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم، را به همراه داشته باشد. پس از دو سالگی، سیستم گوارش کودکان به اندازه کافی توسعه یافته است تا با این سموم مقابله کند و خطر بیماری را به حداقل برساند.

معجون‌های مؤثر عسل برای چاقی

معجون‌های مؤثر عسل برای چاقی
عنوان معجونمواد لازمطرز تهیه
1- معجون شیر و عسل برای چاقی– یک لیوان شیر پرچرب – یک قاشق غذاخوری عسل – نصف موز (اختیاری)1. شیر را گرم کنید تا ولرم شود. 2. عسل را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً حل شود. 3. در صورت تمایل، نصف موز را خرد کرده و به شیر اضافه کنید.
2- معجون گردو و عسل برای چاقی– یک قاشق غذاخوری عسل – چند عدد گردوی خرد شده1. گردوها را خرد کنید. 2. عسل را به گردوها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. 3. این ترکیب را به عنوان یک میان وعده یا صبحانه مصرف کنید.
3- معجون تخم مرغ و عسل برای چاقی– یک عدد تخم مرغ خام – یک قاشق غذاخوری عسل – یک لیوان شیر1. تخم مرغ را به شیر اضافه کرده و خوب هم بزنید. 2. عسل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت حاصل شود. 3. این معجون را صبح‌ها مصرف کنید.
4- معجون چاقی گرانولا به همراه مغز و شیرکره: 2 قاشق چای خوری – جوپرک شده: 2 فنجان – فلکس ذرت: 1 فنجان – فلکس گندم: 1 فنجان – عسل: 1/4 فنجان – شکر قهوه‌ای: 1 قاشق چای خوری – عدس بوداده: 1/2 فنجان – خرما خرد شده: 12 عدد – کشمش: 1/4 فنجان – بادام درختی خرد شده: 1/2 فنجان – گردو خرد شده: 1/4 فنجان1. فر را روشن کرده و روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. 2. کره، عسل و شکر قهوه‌ای را در یک ماهیتابه با حرارت ملایم مخلوط کنید تا یکدست شود. 3. جو پرک شده، فلکس گندم، فلکس ذرت، عدس بوداده، بادام درختی، گردو، کشمش و خرما را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. 4. مخلوط کره، عسل و شکر را به کاسه اضافه کرده و خوب هم بزنید. 5. مواد را در ظرف کیک پزی ریخته و به مدت 20-25 دقیقه در فر بگذارید. 6. مواد را بیرون آورده و خنک کنید. 7. نصف فنجان از معجون را در ظرفی ریخته و یک فنجان شیر گرم شده به آن اضافه کنید.
5- معجون چاقی بادام زمینی و جو دوسر– موز خرد شده: 1 عدد – جودوسر پرک نشده: 1 فنجان – عسل: 1 قاشق غذاخوری – آب: 3 فنجان – بادام زمینی بدون نمک و بوداده: 12 عدد – کشمش خشک: 1/4 لیوان – شیر: 1 فنجان – پودر دارچین: 1 قاشق غذاخوری1. یک ماهیتابه را روی گاز قرار دهید تا داغ شود. جودوسر پرک نشده را با حرارت ملایم در ماهیتابه بوداده کنید. 2. جودوسر بوداده را در یک لیوان آب ریخته و به مدت 5 دقیقه خیس کنید. 3. پودر دارچین را همراه 2 لیوان آب در ماهیتابه ریخته و بجوشانید. 4. جودوسر بوداده را به ماهیتابه اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. 5. طی 3 دقیقه تمام مواد را روی شعله ملایم هم بزنید تا جو پخته و ترکیبات شما غلیظ شود. 6. ترکیبات را در ظرفی ریخته و کشمش، بادام زمینی، عسل، شیر و تکه‌های موز را به آن اضافه کنید و به صورت گرم مصرف کنید.
6- معجون کره بادام زمینی و عسل برای چاقی– یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی – یک قاشق غذاخوری عسل – یک لیوان شیر1. کره بادام زمینی و عسل را به شیر اضافه کنید. 2. خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. 3. این نوشیدنی را به عنوان میان وعده مصرف کنید.
7- معجون شیک چهار مغز– پسته: 5 عدد – بادام درختی: 5 عدد – فندق: 5 عدد – گردو: 2 عدد – شیر: 1 و نیم فنجان – عسل: 1 قاشق غذاخوری – پودر نارگیل: 1 قاشق چای خوری – سس کارامل: 1 قاشق چای خوری – موز یخ زده: 1 عدد – بستنی وانیلی: 1 اسکوپ1. تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید. 2. سپس مواد ترکیبی را درون ظرفی ریخته و میل کنید.
8- معجون چاقی شیک کره بادام زمینی و موز– موز خرد شده: 1 عدد – شیر: 2 فنجان – تخم کتان: 1 قاشق چای خوری – کره بادام زمینی: 2 قاشق غذاخوری – پودر پروتئین شکلاتی: 2 پیمانه – عسل: 2 قاشق غذاخوری1. تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید. 2. سپس مواد ترکیبی را درون ظرفی ریخته و میل کنید.

سخن پایانی

در بررسی فواید عسل برای چاقی و سلامتی گفتیم که، عسل با فواید سلامتی متعددی مانند بهبود سلامت قلب، تسریع بهبود زخم‌ها و افزایش وضعیت آنتی‌اکسیدانی خون مرتبط است. با این حال، مصرف بیش از حد آن به دلیل محتوای بالای قند و کالری ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

بهتر است عسل را به عنوان جایگزینی برای سایر اشکال قند استفاده کنید و آن را در حد اعتدال مصرف نمایید. انتخاب عسل باکیفیت و محدود کردن مصرف آن، می‌تواند عسل را به بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کامل تبدیل کند.

منابع
  1. Is Honey Good for You, or Bad?
  2. Is it safe to consume milk with honey?
  3. Is honey healthy & good for you? What is in honey?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *