ماسک عسل

آیا ماسک عسل و لیمو برای لک صورت شما جادو می کند؟

ماسک عسل و لیمو برای لک صورت

ماسک عسل و لیمو برای لک صورت شما جادو می کند و بدون هیچ زحمتی پوست صورت شما را شفاف و درخشان می سازد. عسل و لیمو هر دو مواد طبیعی محبوبی هستند که در محصولات زیبایی و سلامتی مختلف یافت می شوند. اگر به آشپزخانه خود نگاهی بیندازید به احتمال زیاد از قبل این مواد ساده مراقبت از پوست را برای تهیه ماسک عسل و لیمو برای لک صورت در دسترس دارید. بنابراین خرید عسل طبیعی و استفاده از ماسک های عسل بسیار ساده و مقرون به صرفه است و پوست شما را شاداب و جوان می کند!

عسل طبیعی چه خواصی دارد؟

برخی از مواد اولیه زیبایی در آزمایشگاه ساخته نمی شوند، آنها در طبیعت و گیاهان و میوه های مختلف یافت می شوند. عسل این ماده طبیعی دارای چند خاصیت مفید است. از جمله :

  1. آنتی باکتریال، عسل می تواند انواع مختلف باکتری را از بین ببرد. از آنجایی که باکتری های موجود در پوست شما می توانند باعث ایجاد جوش شوند، استفاده از عسل روی صورت به کاهش جوش کمک می کند.
  2. آنتی اکسیدان و ضد التهاب، عسل حاوی ترکیبات فلاونوئید و پلی فنول است که به آن کمک می کند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. زمانی که عسل روی پوست استفاده می شود، التهاب را کاهش می دهد و به کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک می کند.
  3. لایه برداری، عسل حاوی آنزیم های طبیعی است که به حذف سلول های مرده روی پوست کمک می کند.

انواع مختلفی از عسل وجود دارد، ولی بهترین گزینه برای پوست شما عسل خام است. عسل خام، عسلی است که فرآوری یا پاستوریزه نشده باشد. عسل خام نسبت به عسل فرآوری شده دارای سطوح بالاتری از مواد مغذی و مواد معدنی است.

[short_code_product_slider]

استفاده از عسل روی صورت چه معایبی دارد؟

اگر چه معمولاً استفاده از عسل برای پوست صورت بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است به آن یا اجزای آن حساسیت داشته باشند. اگر در مورد حساسیت خود به عسل مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت خود، یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید.

تست پچ : یک قطره عسل را به قسمت کوچکی از پوست بمالید، 24 ساعت صبر کنید. پس از 24 ساعت پوست خود را برای علائم قرمزی، سوزش، تورم یا خارش به دقت بررسی کنید. اگر پوست شما هیچ یک از این علائم را نشان نمی دهد، استفاده از عسل برای صورت شما بی خطر است.

آب لیمو چه خواصی دارد؟

خواص لیمو در ماسک عسل و لیمو برای لک صورت
  1. آب لیمو به طور طبیعی حاوی ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان که ممکن است به کاهش آسیب پوست کمک کند و از پیری زودرس جلوگیری کند.
  2. لیمو به دلیل سطح بالای PH خود می تواند چربی پوست را کاهش داده و التهاب را کاهش دهد.
  3. ضد قارچ، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که آب لیمو ممکن است دارای خواص ضد قارچی باشد.
  4. روشن شدن پوست، لیمو حاوی اسیدهایی است که به طور طبیعی پوست را روشن می کند، از جمله لکه های ناشی از افزایش سن و جای آکنه.

استفاده از لیمو برای صورت چه معایبی دارد؟

لیمو دارای pH بسیار بالایی است که آن را بسیار اسیدی می کند. استفاده نادرست از لیمو بر روی پوست شما می تواند عوارض جانبی متعددی ایجاد کند. از جمله:

  1. تحریک پوست، این رایج ترین عارضه جانبی استفاده از لیمو روی صورت است.
  2. از آنجایی که لیمو بسیار اسیدی است، ممکن است باعث قرمزی، خشکی، پوسته پوسته شدن پوست شود. اگر پوست حساسی دارید، این عوارض می تواند شدیدتر باشد.
  3. حساسیت به نور خورشید
  4. لوکودرما، این بیماری پوستی می تواند باعث ایجاد لکه های سفید بزرگ در پوستی شود که با آب لیمو برای مدت طولانی در تماس بوده است.
  5. آفتاب سوختگی. استفاده از لیمو بر روی پوست می تواند خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهد.

نکته: اگر پوست حساسی دارید، متخصصان مراقبت از پوست توصیه می کنند از لیمو برای پوست خود استفاده نکنید.

اگر پوست حساسی دارید برخی از مواد طبیعی ممکن است گزینه ایمن تری نسبت به لیمو برای پوست حساس شما باشند. از جمله: خیار، ماست، چای سبز، آلوئه ورا

آیا استفاده از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت بی خطر است؟

هم عسل و هم لیمو ترکیبات طبیعی هستند که خواص درمانی زیادی دارند. از بین این دو، عسل معمولاً برای پوست بی خطرتر از لیمو است. ملایم‌تر، مغذی‌تر و کمتر احتمال دارد که واکنشی ایجاد کند.

فواید ماسک عسل و لیمو برای لک صورت

ماسک عسل و لیمو برای لک صورت شما بسیار مفید و اثرگذار است. همچنین می توان از دیگر فواید این ماسک به پاکسازی آکنه، پاک کنندگی ملایم صورت، خشک کردن جوش ها، روشن کردن پوست و یکنواختی رنگ صورت اشاره کرد. این ماسک به کاهش آسیب و لکه های ناشی از نور خورشید و همچنین به کاهش جای زخم کمک می کند.

آیا استفاده از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت بی خطر است؟ حتماً قبل از استفاده ماسک عسل و لیمو برای لک صورت خود یک تست پوستی پچ، روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. اگر پوست شما در اثر آزمایش پچ قرمز، متورم یا دچار خارش شد، از هیچ یک از این مواد استفاده نکنید.

تست پوستی پچ: برخی از پوست ها ممکن است به آب لیمو حساس باشند، بنابراین توصیه می شود قبل از اینکه صورت خود را با ماسک عسل و لیمو برای لک صورت بپوشانید، کمی از آن را روی ناحیه دیگری از بدن خود مانند داخل آرنج خود تست کنید و چند دقیقه صبر کنید و ببینید که آیا پوست شما به آب لیمو حساسیت نشان می دهد یا خیر.

طرز تهیه ماسک عسل و لیمو برای لک صورت

بهتر است قبل از استفاده از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت خود، مقداری آب داغ در حال جوش در یک کاسه بریزید و بالای کاسه قرار بگیرید تا بخار به صورت شما بخورد. ( این مرحله اختیاری است، اما برای باز کردن منافذ شما مفید است. )

برای تهیه ماسک عسل و لیمو برای لک صورت یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را با 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. ( از مالیدن ماسک در ناحیه اطراف چشم خودداری کنید. ) اجازه دهید ماسک 20 دقیقه روی صورتتان بماند، سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید یا با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید. صورت خود را خشک کنید و یک مرطوب کننده سبک بزنید.

ماسک عسل و لیمو برای لک صورتخواص
یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیکخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1/2 قاشق چای خوری آب لیمو لیمو دارای ویتامین C است، این ویتامین می‌تواند در تولید کلاژن، کاهش لکه‌های تیره و بهبود لطافت، افزایش انعطاف‌پذیری و جوان‌سازی پوست موثر باشد.

نکته : از آنجایی که پوست پس از تماس با آب لیمو می‌تواند نسبت به نور خورشید حساس شود، مطمئن شوید که پروتکل‌های ایمنی قرار گرفتن در معرض نور خورشید را رعایت می‌کنید. (به عنوان مثال، اگر بعد از استفاده از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت بیرون رفتید، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.)

نکته : اگر پوستی چرب دارید، این ماسک می تواند به جذب چربی اضافه و سفت شدن منافذ کمک کند. از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت خود می توانید 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر تست پوستی پچ که در بالا به آن اشاره کردیم را انجام داده اید و مطمئن هستید که پوست شما به لیمو حساسیت ندارد، استفاده منظم از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت میتواند در طولانی مدت تغییرات چشمگیری در پوست صورت شما ایجاد کند. در صورتی که پوستی حساس دارید میتوانید از ترکیب عسل با مواد طبیعی مناسب تری مثل خیار، ماست، چای سبز، آلوئه ورا و … استفاده کنید.

منابع
  1. liveglam.com
  2. www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *