ماسک عسل

آیا ماسک عسل و دارچین می تواند آکنه را درمان کند؟

ماسک عسل و دارچین

آیا ماسک عسل و دارچین به درمان جوش و آکنه کمک می کند؟ آکنه چیزی بیشتر از یک دغدغه مراقبت از پوست است و می تواند برای فردی که به آن مبتلا می شود دردناک، مداوم و ناراحت کننده باشد. برخی از افراد، قبل از مراجعه به متخصص پوست برای از بین بردن جوش های خود به درمان های طبیعی روی می آورند. یکی از درمان های طبیعی که برای رفع آکنه توصیه می شود، استفاده از ماسک عسل است. بنابراین با خرید عسل طبیعی و استفاده از ماسک عسل و دارچین می توانید پوست صاف و عاری از جوش و آکنه برای خود به ارمغان آورید!

فیلم ماسک عسل و دارچین

آکنه چگونه ایجاد می شود؟

با این آلودگی های روزافزون و سبک زندگی ناسالم، داشتن پوستی خشک و کدر و پر از جوش و آکنه امری کاملاً طبیعی است. آکنه فقط باعث ایجاد علائم روی پوست شما نمی شود، بلکه می تواند بر روحیه و اعتماد به نفس شما نیز تأثیر بگذارد. هنگامی که فولیکول های مو روی سطح پوست شما با چربی و سلول های مرده پوست مسدود می شوند، پوست شما اغلب با توده ها و برجستگی هایی به نام آکنه یا جوش پاسخ می دهد. اگرچه امکان زدن جوش در هر نقطه از بدن شما وجود دارد، اما جوش‌ها معمولاً صورت، قفسه سینه و پشت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اگر در گذشته جوش داشته اید، می دانید که لزوماً همه ی جوش ها به سرعت از بین نمی روند و ممکن است به محض بهبود یافتن برخی از آنها، جوش های دیگری روی پوست شما ظاهر شوند و این چرخه آزاردهنده همچنان ادامه یابد. برخی از افراد برای از بین بردن جوش های خود، قبل از مراجعه به متخصص پوست به درمان های طبیعی روی می آورند. آیا این درمان های خانگی و طبیعی واقعاً مؤثر است؟ در صورت استفاده از این درمان های خانگی با چه عوارض جانبی ممکن است مواجه شوید؟

ماسک عسل و دارچین و پوست شما

ماسک عسل و دارچین می تواند به شما برای داشتن پوستی بهتر و درخشان تر کمک کند. عسل خام با خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود، پوست خشک، اگزما و آکنه را تسکین می دهد. دارچین گردش خون را در پوست شما تحریک می کند و به پوست شما کمک می کند تا شاداب تر و جوان تر به نظر برسد.

ماسک عسل و دارچین و پوست شما

عسل برای درمان برخی از بیماری های پوستی از جمله زخم، سوختگی، زخم بستر و … مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. عسل می تواند با نفوذ به زخم، به دفع باکتری ها و همچنین کاهش التهاب کمک کند.

البته عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید برای استفاده های دارویی و ماسک های زیبایی مناسب نیستند. بیشتر فواید عسل به شکل خام و غیر پاستوریزه آن محدود می شود و عسل های فرآوری شده بازاری مواد مغذی غنی و رنگ و عطر و طعم عسل خام را ندارند.

[short_code_product_slider]

فواید ماسک عسل و دارچین

فواید ماسک عسل و دارچین
  1. با چین و چروک مبارزه می کند، دارچین یک عامل فوق العاده برای جلوگیری از پیری زودرس است. دارچین حاوی ترکیباتی است که گردش خون را بهبود می بخشد و خون بیشتری را به پوست می رساند و آن را تغذیه می کند. با انجام این کار، خطوط ریز صورت شروع به محو شدن خواهند کرد.
  2. ضد آکنه، هم عسل و هم دارچین آنتی باکتریال هستند و با باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شوند مبارزه می کنند. عسل به ویژه در درمان جوش های متورم و قرمز موثر است.
  3. لایه برداری پوست، همانطور که میدانید کثیفی ها و مواد زائد منافذ پوست را مسدود می کنند و به مشکلات پوستی منجر می شوند. عسل به طور طبیعی ضد باکتری و لایه بردار است. این خواص آن را به یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن کثیفی ها و مواد زائد پوست تبدیل می کند.
  4. مرطوب کنندگی، یکی از فواید عسل برای پوست خاصیت رطوبت رسانی و آبرسانی آن است. فعالیت آنزیمی موجود در عسل، آن را قادر می سازد تا عمیقاً در پوست نفوذ کند و لایه های زیرین پوست را آبرسانی کند. بنابراین استفاده از ماسک عسل و دارچین باعث میشود پوستی نرم و صاف داشته باشید.
  5. اگزما، استفاده از ماسک عسل و دارچین بر روی قسمت‌هایی از پوست که تحت تأثیر اگزما قرار گرفته اند، می‌تواند به شما کمک کند تا مقداری از تحریک و خارش ناشی از این بیماری را تسکین دهید. (دارچین سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که بسیاری از بیماری های پوستی از جمله اگزما را درمان می کند.)

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین برای آکنه

تست پوستی پچ : قبل از استفاده از ماسک عسل و دارچین، ابتدا مقداری از آن را روی یک تکه کوچک از پوست خود مانند داخل بازو یا پشت گوش امتحان کنید. بگذارید طبق دستورالعمل بماند و بعد بشویید. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا به هر یک از مواد تشکیل دهنده این ماسک صورت حساسیت دارید یا نه.

دستور شماره 1 : برای تهیه ماسک عسل و دارچین، 2 قاشق غذاخوری عسل را با 1/2 قاشق چای خوری پودر دارچین در یک کاسه کوچک بریزید و کاملاً مخلوط کنید. مخلوط را به صورت یکنواخت بر صورت خود بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و دارچینخواص
2 قاشق غذاخوری عسل ارگانیکخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1/2 قاشق چای خوری پودر دارچینخاصیت ضد قارچی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری دارچین برای رفع آکنه و لکه های پوستی مفید می باشد.

هشدار : اگر پوست حساسی دارید یا بیش از اندازه از ماسک عسل و دارچین استفاده می کنید، ممکن است پوست شما تحریک شود. بنابراین از این ماسک بیشتر از دو بار در هفته استفاده نکنید. در صورت بروز سوزش فوراً ماسک را بشویید و استفاده از آن را متوقف کنید.

دستور شماره 2 : برای قوی تر شدن ماسک عسل و دارچین، 1/2 قاشق چایخوری جوز هندی را به مخلوط 2 قاشق غذاخوری عسل و 1/2 قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید و آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن با آب گرم بشویید. ( این ماسک برای تسکین پوست قرمز و ملتهب و جای جوش بسیار عالی است. )

ماسک عسل و دارچین و جوز هندیخواص
2 قاشق غذاخوری عسل ارگانیکخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1/2 قاشق چای خوری پودر دارچینخاصیت ضد قارچی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری دارچین برای رفع آکنه و لکه های پوستی مفید می باشد.
1/2 قاشق چای خوری جوز هندی از بین بردن جوش‌های چرکی صورت،

چگونه از بروز جوش های آینده جلوگیری کنیم؟

برخی از عوامل ایجاد آکنه تحت کنترل شما نیستند، مانند تغییرات ژنتیکی و هورمونی. با این حال، تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از جوش زدن انجام دهید:

  1. صورت خود را بشویید، اما فقط دو بار در روز.(شستن مکرر می تواند پوست را تحریک کند و منجر به تولید بیشتر چربی و جوش شود.)
  2. لوازم آرایش را هوشمندانه انتخاب کنید. انواعی که با علامت “بدون روغن” یا “غیر کومدوژنیک” مشخص می شوند، کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند.
  3. برای آکنه بدن، لباس های گشاد بپوشید که به پوست اجازه تنفس بدهد.
  4. دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید. دستکاری آکنه ممکن است منجر به زخم یا آکنه بیشتر شود.

سخن پایانی

با توجه به خواص ضد میکروبی و ضد التهابی عسل و دارچین، ماسک عسل و دارچین می‌تواند به بهبود و سلامت پوست کمک کند. این ترکیب طبیعی می‌تواند عوارض پوستی مانند آکنه‌ها و التهابات را کاهش داده و با ترمیم و تجدید سلول‌های پوستی، پوست را نرم، مرطوب کند.

منابع
  1. www.vinmec.com
  2. www.healthline.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *