ماسک عسل

ماسک عسل برای لک صورت | ماسک عسل و دارچین برای لک صورت

ماسک عسل برای لک صورت

ماسک عسل برای لک صورت شما می تواند بسیار اثرگذار باشد. آلودگی، کثیفی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، لکه های تیره و سایر مشکلات پوستی می تواند چهره شما را کدر کند. اما خرید عسل طبیعی و استفاده از انواع ماسک عسل می تواند پوست شما را صاف و درخشان کند، زیرا عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای روشن کردن و کاهش رنگدانه های پوست است.

در ادامه این مقاله با طرز تهیه چندین ماسک عسل برای لک صورت آشنا می شویم. از جمله ماسک عسل و دارچین برای لک صورت، ماسک عسل و لیمو برای لک صورت و …

banner

1- ماسک عسل و لیمو برای لک صورت

اگر میخواهید از ماسک عسل و لیمو برای لک صورت خود استفاده کنید، شما به یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه، یک قاشق چایخوری عسل و 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز دارید. آب لیمو، عسل و جوش شیرین را درون یک کاسه کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید. (از مالیدن مخلوط در ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.) اجازه دهید ماسک به مدت پانزده دقیقه بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. ( این ماسک عسل برای لک صورت افرادی که پوست خشک و حساسی دارند مناسب نمی باشد. )

ماسک عسل و لیمو برای لک صورتخواص
یک قاشق چایخوری عسل خامخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1/4 قاشق چای خوری جوش شیرینخواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد
یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه  لیمو دارای ویتامین C است، این ویتامین می‌تواند در تولید کلاژن، کاهش لکه‌های تیره و بهبود لطافت، افزایش انعطاف‌پذیری و جوان‌سازی پوست موثر باشد.

جوش شیرین خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که به همراه خاصیت لایه برداری آب لیمو و خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی و مرطوب کنندگی عسل، به مبارزه با آکنه می رود.

2- ماسک عسل و چای سبز

اگر پوستی خشک و حساس دارید و به دنبال مناسب ترین ماسک عسل برای لک صورت خود هستید حتماً این ماسک را امتحان کنید. تحقیقات نشان می دهد که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های خورشید محافظت می کند. چای سبز می تواند به کاهش لکه های تیره کمک کند و به پوست درخشندگی دهد.

ماسک عسل و چای سبز و روغن بادامخواص
یک قاشق چایخوری عسل خامخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
یک قاشق چای خوری چای سبزخاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی
1/4 قاشق چایخوری روغن بادام رطوبت رسانی و جلوگیری از خشکی پوست

این ماسک عسل برای لک صورت افرادی که پوست حساس و خشکی دارند مناسب است. برای تهیه این ماسک شما به یک قاشق چایخوری چای سبز، یک قاشق چایخوری عسل و 1/4 قاشق چایخوری روغن بادام نیاز دارید. چای سبز را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید دم بکشد و آن را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. سپس چای سبز، عسل و روغن بادام را در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید پانزده دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک عسل و دارچین برای لک صورت

3- ماسک عسل و دارچین برای لک صورت

این ماسک به درخشان سازی و روشن کردن پوست شما کمک میکند. عسل حاوی اسید لاکتیک است، نوعی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) که به آرامی سلول های مرده روی سطح پوست را لایه برداری می کند و پوست را درخشان می کند. اگر میخواهید از ماسک عسل و دارچین برای لک صورت خود استفاده کنید. به یک قاشق چایخوری پودر دارچین و دو قاشق چایخوری عسل نیاز دارید. دو ماده را با هم مخلوط کنید، سپس مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت عسل و دارچینخواص
دو قاشق چایخوری عسل خامخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
یک قاشق چای خوری پودر دارچینخاصیت ضد قارچی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری دارچین برای رفع آکنه و لکه های پوستی مفید می باشد.

4- ماسک عسل و جو دوسر

از ماسک عسل و جو دوسر میتوانید برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید. برای تهیه این ماسک عسل برای لک صورت خود به یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شده نیاز دارید. این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت خود بمالید. بعد از پانزده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و بلغور جو دوسرخواص
یک قاشق چایخوری عسل خامخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
یک قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شدهلایه برداری پوست و حذف سلول های مرده پوست، درمان آکنه و خشکی پوست، خاصیت ضد التهابی

5- ماسک عسل و گوجه فرنگی برای لک صورت

برای تهیه این ماسک عسل برای لک صورت خود، کافی است گوجه فرنگی را له کنید و با عسل مخلوط کنید و به صورت خود بمالید. (این ماسک ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن در پوست ایجاد کند.) بگذارید ماسک 5 تا 10 دقیقه بماند، سپس صورت خود را آب خنک بشویید.

ماسک عسل و گوجه فرنگیخواص
یک قاشق چایخوری عسل خامخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
گوجه فرنگی 1 عدددرمان منافذ باز پوست
ماسک عسل و لیمو برای لک صورت

6- ماسک عسل و قهوه

عسل و قهوه هر دو پوست را لایه برداری و تغذیه میکنند و در روشن کردن پوست صورت بسیار مؤثر هستند. بنابراین این ماسک عسل برای لک صورت شما بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی بدست آید، سپس آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. صورت خود را به آرامی به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را با آب سرد بشویید.

ماسک عسل و قهوهخواص
1/2 قاشق غذاخوری عسلخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1/2 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده اسید کلروژنیک موجود در قهوه خواص ضد باکتریایی دارد و به کاهش باکتری‌های پوست کمک می‌کند.
1/2 قاشق غذاخوری کشککشک به شکل کاملا طبیعی جوش ها را رفع خواهد کرد

7- ماسک عسل و شیر و آرد گندم

برای تهیه این ماسک عسل برای لک صورت خود تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و خمیری یکدست درست کنید. (اگر مخلوط روان بود میتوانید برای غلیظ شدن آن آرد بیشتری اضافه کنید.) ماسک را به کمک برس یا انگشتان روی صورت خود بمالید و آن را برای 15 تا 20 دقیقه نگه دارید تا خشک شود، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و شیرخواص
1/2 قاشق غذاخوری عسلخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1/2 قاشق غذاخوری شیر چربی اضافی، سموم و آلودگی‌ها را از پوست پاک می کند.
1 قاشق غذاخوری آرد گندمیکی از بهترین مواد روشن کننده پوست است.

مالیدن شیر خام روی صورت نیز فوایدی برای پوست دارد. شیر به عنوان یک پاک کننده طبیعی و یک مرطوب کننده عمل می کند. حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار ملایم همراه عسل برای از بین بردن سلول های تیره عمل می کند.

نکته : می توانید 2 تا 3 بار در هفته از پاک کننده های عسل، اسکراب های عسل یا ماسک های صورت عسل استفاده کنید.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

سخن پایانی

مصرف منظم و مداوم هر کدام از این 7 ماسک عسل برای لک صورت شما معجزه می کند. عسل به عنوان یک عامل شفابخش برای آکنه عمل می کند، همچنین حاوی ترکیباتی مانند پراکسید هیدروژن است که باکتری ها را از بین می برد و روند بهبود پوست را تسریع می دهد. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل درد و التهاب ناشی از جوش را کاهش می دهد و به بهبود سریع جوش ها کمک می کند.

منابع
  1. bebodywise.com
  2. www.healthshots.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *