ماسک عسل

آیا ماسک عسل برای جوش صورت مفید است؟

ماسک عسل برای جوش

آیا ماسک عسل برای جوش و آکنه مفید است؟ تنها با یک جستجوی اینترنتی می توانید صدها درمان خانگی طبیعی برای درمان جوش و آکنه پیدا کنید. اما از میان تمام مواد طبیعی که برای درمان جوش و آکنه پیشنهاد می شود، عسل یکی از مواردی است که دارای پشتوانه علمی است. عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به حفظ جوانی و تغذیه پوست کمک می‌کند، بنابراین با خرید عسل طبیعی و استفاده از ماسک عسل می توانید به بهبود وضعیت پوست خود کمک کنید. در ادامه این مقاله با فواید و طرز تهیه چند ماسک عسل برای جوش و آکنه آشنا می شویم!

آیا ماسک عسل برای جوش مفید است؟

آیا ماسک عسل برای جوش مفید است؟

عسل به دلیل توانایی های منحصر به فردش در التیام و تسکین پوست می تواند برای انواع آکنه مفید باشد. خواص ضد باکتری و ضد التهابی اش آن را به گزینه ای موثر برای کاهش جوش و آکنه تبدیل می کند، در حالی که خواص بازسازی کننده آن ممکن است به پیشگیری و بهبود اسکار آکنه نیز کمک کند.

نکته : اسکار جوش (اسکار آکنه) چیست؟اسکار جوش، عموما به خاطر جوش های عمیقی مانند آبله مرغان، عفونت های ویروسی، قارچ، باکتری ها و یا بیماری های پوستی اتفاق می افتد.

عسل همچنین حاوی ماده ای به نام اسید گلوکورونیک است که به گلوکز اکسیداز تبدیل می شود. وقتی گلوکز اکسیداز روی پوست اعمال می شود، به پراکسید هیدروژن تبدیل می شود که نقشی مشابه بنزوئیل پراکسید در درمان آکنه دارد.

عسل به دلیل توانایی طبیعی در تسکین، آرام کردن، محافظت و تغذیه پوست، یک درمان عالی برای آکنه قرمز و ملتهب است. همچنین می تواند به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون پس از بهبود خود آکنه کمک کند. فواید ماسک عسل برای جوش و آکنه به همین جا ختم نمی شود. بیایید آنها را با جزئیات بررسی کنیم!

فواید ماسک عسل برای جوش و آکنه

دلایل زیادی برای آکنه وجود دارد، اما اغلب زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌ها، کثیفی، چربی، سلول‌های مرده پوست و مواد آرایشی منافذ را مسدود کنند. این می تواند منجر به آکنه و جوش های التهابی و همچنین جوش های سرسیاه و سرسفید غیر التهابی شود. از فواید ماسک عسل برای جوش و آکنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عسل به طور طبیعی ضد باکتری و ضد التهاب است. همچنین حاوی ترکیبات مفید متعددی از جمله آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، پپتیدها، ویتامین B و اسیدهایی است که اثر تسکین دهنده، التیام بخش و محافظتی بر روی انواع پوست چرب دارند.
  2. عسل ظاهر پوست مستعد آکنه را بهبود می بخشد. عسل می تواند ظاهر پوست مستعد آکنه را با کاهش قرمزی و التهابی که اغلب همراه با آکنه است، بهبود بخشد. خواص ضد باکتریایی آن همچنین ممکن است شدت و دفعات جوش را کاهش دهد.
  3. عسل به آرامی پوست را پاکسازی و لایه برداری می کند. لایه برداری منظم برای پاک نگه داشتن منافذ پوست که اغلب باعث ایجاد جوش می شوند ضروری است. متأسفانه، اسکراب‌های سنتی و لایه‌بردارهای خشن گاهی اوقات می‌توانند منجر به تحریک پوست و ایجاد جوش های جدید شوند و روند بهبود جوش‌های موجود را کند کنند. عسل به آرامی لایه برداری می کند تا پوست را از آلودگی، چربی و سلول های مرده پاک کند و به طور کلی پوست صاف تر و شفاف تر به نظر برسد. عسل همچنین به متعادل کردن سطح pH پوست کمک می کند، بنابراین عسل بدون ایجاد اختلال در سد رطوبتی طبیعی، پوست را تمیز می کند. این امر احتمال تحریک را کاهش می دهد و می تواند به کاهش آکنه کمک کند.
  4. عسل تولید چربی را تنظیم می کند. پاک کننده های سنتی اغلب چربی های طبیعی پوست را از بین می برند. این می تواند باعث تولید بیش از حد چربی و ایجاد جوش در پوست مستعد آکنه شود. عسل با حفظ رطوبت پوست و تعادل pH به تنظیم تولید چربی کمک می کند.
  5. عسل به عنوان یک عامل شفابخش برای آکنه عمل می کند. عسل فواید ثابت شده ای برای بهبود زخم ها در محیط های پزشکی دارد. همچنین حاوی ترکیباتی مانند پراکسید هیدروژن است که باکتری ها را از بین می برد و روند بهبود را تسریع می کند.
  6. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل درد و التهاب ناشی از جوش را کاهش می دهد و در عین حال به بهبود سریع جوش ها کمک می کند. عسل همچنین دارای خواص نرم کنندگی و محتوای قند بالایی است که پوست را مرطوب و هیدراته نگه می دارد تا بهبودی بیشتر شود.
  7. عسل پوست مستعد آکنه را بدون انسداد منافذ آبرسانی می کند. بسیاری از افراد مبتلا به آکنه از مرطوب کننده های سنتی اجتناب می کنند، اما پوست خشک و کم آب بیشتر مستعد تحریک و تولید چربی اضافی است که می تواند منجر به جوش های بیشتر شود. عسل راهی موثر برای آبرسانی به پوست بدون انسداد منافذ است.

نکته: عسل عموماً برای انواع پوست بی خطر است. با این حال، اگر واکنش آلرژیک به عسل، بره موم یا سایر محصولات زنبور عسل داشته اید، باید از زدن عسل به پوست خود اجتناب کنید. انجام آزمایش پچ قبل از استفاده از هر ماده جدید روی صورت ضروری است.

بهترین عسل برای پوست، عسل خام و ارگانیک است. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

طرز تهیه ماسک عسل برای جوش و آکنه

این روزها بسیاری از ما به خاطر مشغله های زندگی مان ترجیح می دهیم از ماسک های صورت آماده استفاده کنیم تا خودمان یک ماسک خانگی طبیعی تهیه کنیم. من نمی گویم که ماسک های آماده برای صورت مؤثر نیستند، من هم گاهی از آنها استفاده می کنم و بعضی از آنها تقریباً مؤثر هستند. اما من شخصاً استفاده از ماسک های صورت خانگی را ترجیح می دهم. چون می توانم با توجه به شرایط پوستم آن را درست کنم و روی موادی که به آن اضافه می کنم کنترل دارم.

راه های آسان بسیاری برای گنجاندن عسل در برنامه روزانه مراقبت از پوست وجود دارد. یکی از راحت‌ترین راه‌ها استفاده از ماسک ها و اسکراب های خانگی بر پایه عسل است. در ادامه با چند دستورالعمل عالی برای تهیه ماسک عسل برای جوش و آکنه آشنا خواهیم شد.

1- ماسک عسل و جوش شیرین و آب لیمو

متخصصان پوست عاشق جوش شیرین هستند زیرا هم ضد التهاب و هم ضد باکتری است. جوش شیرین را با آب لیمو لایه بردار و عسل تسکین دهنده ترکیب کنید تا یک ماسک ملایم اما مؤثر برای کمک به کنترل آکنه داشته باشید. تهیه این ماسک عسل برای جوش بسیار آسان است، کافی است 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک و 1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید.( از ناحیه اطراف چشم خودداری کنید) بعد از 15 دقیقه ابتدا ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

تست پوستی پچ : اگر برای اولین بار است از هر کدام از این ماسک ها استفاده می کنید بهتر است مقدار کمی از ماسک را روی گردن یا زیر گوش خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و آن را بشویید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.

ماسک عسل برای جوشخواص
یک قاشق غذاخوری عسل خام1- پوست را عمیقاً مرطوب و آبرسانی می کند.
2- به عنوان یک پاک کننده منافذ عمل می کند.
3- لایه بردار ملایم
4- مفید برای آفتاب سوختگی
5- با آکنه و جوش مبارزه می کند.
6- به کاهش چین و چروک کمک می کند.
7- رنگ پوست را روشن می کند.
1/2 قاشق چای خوری آب لیموی تازه1- لکه های تیره را روشن می کند.
2- تولید کلاژن را افزایش می دهد.
3- از چرب شدن پوست جلوگیری می کند.
4- آکنه را درمان می کند.
5- لیمو دارای ویتامین C است، این ویتامین می‌تواند در تولید کلاژن، کاهش لکه‌های تیره و بهبود لطافت، افزایش انعطاف‌پذیری و جوان‌سازی پوست موثر باشد.
1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین1- کوچک کردن منافذ پوست
2- روشن کردن و سفید کردن پوست
3- لایه برداری و  از بین بردن سلول های مرده پوست
4- ضد قارچ، ضد عفونی کننده و ضد باکتری

نکته: به دلیل وجود آب لیمو بهتر است شب ها از این ماسک عسل برای جوش استفاده کنید و حتماً روز بعد هنگام بیرون رفتن از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید.

2- ماسک عسل و خاک رس و سرکه سیب

طرز تهیه ماسک عسل برای جوش و آکنه

ماسک های خاک رس به دلیل مفید بودن برای کنترل پوست چرب شناخته شده اند. اما عسل در این زمینه نیز می تواند کمک کننده باشد. برای تهیه این ماسک عسل برای جوش های خود، 1 قاشق چای خوری عسل خان و ارگانیک، 1 قاشق چای خوری خاک رس و 1 قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک و خام را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. (هنگام کار با خاک رس هرگز از ظرف فلزی استفاده نکنید) ماسک را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از 15 دقیقه ابتدا ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

عسل به تنظیم تولید سبوم کمک می کند و همین ویژگی آن را به گزینه ای عالی برای افرادی که پوست چرب دارند تبدیل می کند. از سوی دیگر خاک رس دارای خواص ضد باکتریایی برای درمان پوست مستعد آکنه هست و یکی از بهترین انتخاب ها برای متعادل کردن چربی طبیعی پوست می باشد.

ماسک عسل برای جوشخواص
یک قاشق چای خوری عسل خام1- پوست را عمیقاً مرطوب و آبرسانی می کند.
2- به عنوان یک پاک کننده منافذ عمل می کند.
3- لایه بردار ملایم
4- مفید برای آفتاب سوختگی
5- با آکنه و جوش مبارزه می کند.
6- به کاهش چین و چروک کمک می کند.
7- رنگ پوست را روشن می کند.
1 قاشق چای خوری خاک رس1- به پاکسازی پوست کمک می کند.
2- روشن کننده پوست صورت
3- مناسب ترین گزینه برای پوست های چرب
4- تعادل چربی را در پوست برقرار می کند.
5- دارای خواص ضد باکتریایی برای درمان پوست مستعد آکنه هست.
6- اکسیژن رسانی به سلول های پوست شما
1 قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک1- خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد.
2- چربی اضافی پوست را از بین می برد.
3- PH پوست را تنظیم می کند.

سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته، PH پوست را تنظیم کرده و به این شکل چربی پوستتان را متعادل می‌کند و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

3- ماسک عسل و دارچین

این ماسک عسل برای جوش و آکنه صورت شما بسیار مؤثر است. برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک و 1/2 قاشق چای خوری دارچین را در یک کاسه کوچک بریزید و کاملاً مخلوط کنید. مخلوط را به صورت یکنواخت بر صورت خود بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل برای جوشخواص
یک قاشق غذاخوری عسل خام1- پوست را عمیقاً مرطوب و آبرسانی می کند.
2- به عنوان یک پاک کننده منافذ عمل می کند.
3- لایه بردار ملایم
4- مفید برای آفتاب سوختگی
5- با آکنه و جوش مبارزه می کند.
6- به کاهش چین و چروک کمک می کند.
7- رنگ پوست را روشن می کند.
1/2 قاشق چای خوری دارچین1- آکنه را درمان و از آن جلوگیری می کند.
2- دارچین دارای خواص ضد عفونی کننده است که آن را برای مقابله با جوش ها عالی می کند.
3- علائم پیری را کاهش می دهد.
4- بافت پوست را یکدست می کند.
5- پوست زبر را لایه برداری می کند.
6- به کنترل اگزما کمک می کند. …
ماسک عسل و دارچین به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و در عین حال در خشک کردن آکنه نیز مؤثر است. (من شخصاً از این ماسک برای درمان لکه استفاده می کنم.)

سخن پایانی

درمان جوش و آکنه می تواند بسیار سخت باشد. بسیاری از ما حاضریم تقریباً هر کاری را برای خلاص شدن از شر آنها امتحان کنیم. در حالی که گزینه های پزشکی زیادی برای درمان جوش و آکنه وجود دارد، اما استفاده از روش های طبیعی همیشه ترجیح داده می شود. ماسک عسل برای جوش و آکنه شما می تواند بسیار مؤثر باشد زیرا عسل دارای خواص ضد باکترایی و درمانی است و می تواند ظاهر جوش ها را بهبود بخشد و تعداد آنها را کاهش دهد. عسل برای جوش های قرمز و ملتهب و همچنین جوش های سرسیاه و سایر انواع آکنه ناشی از بسته شدن منافذ پوست مفید است.

منابع
  1. gisou.com
  2. www.organicfacts.net
  3. healthshots.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *