ماسک عسل

طرز تهیه انواع ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت

ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت

آیا تاکنون از ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کرده اید؟ لایه برداری منظم صورت می تواند به جلوگیری از مسدود شدن منافذ و افزایش گردش خون و تولید کلاژن کمک کند. شکر می‌تواند جایگزینی نرم و قابل قبول برای اسکراب‌های سخت، گران قیمت و شیمیایی باشد. علاوه بر این، عسل می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده فوق العاده برای ارتقای سلامت و بهبود پوست استفاده شود.

تهیه ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت، راهکاری کامل و ارزان برای روشن تر شدن و درخشندگی پوست شما می‌باشد. چنان چه قصد خرید عسل طبیعی و تهیه این اسکراب فوق العاده را دارید، توصیه می کنم حتماً آن را از یک زنبوردار یا فروشنده معتمد خریداری کنید!

فواید اسکراب های بدن

لایه برداری فرآیند طبیعی ریزش پوست است و در یک چرخه ثابت و بازسازی کننده اتفاق می افتد. این فرآیند به عوامل مختلفی از جمله سن شما، نوع پوست، محیط شما و محصولاتی که استفاده می کنید بستگی دارد. با این حال، این فرآیند 100 درصد کامل نیست و می تواند منجر به تجمع سلول های مرده پوست در سطح پوست شما شود. اینجاست که اسکراب بدن وارد کار می شود.

اسکراب‌های بدن سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و از این رو فواید زیادی دارند:

  • اسکراب‌ها به پوست شما کمک می‌کنند تا مرطوب‌کننده ها را بهتر جذب کند: زیرا با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، هر مرطوب‌کننده‌ای که بعداً استفاده می‌کنید، به طور کامل در پوست جذب می‌شود.
  • اسکراب‌ها منافذ پوست را باز می کنند و از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کنند: با استفاده منظم از اسکراب ها، منافذ خود را باز می‌کنید و از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کنید.
  • اسکراب‌ها می توانند به کاهش جوش های بدن کمک کنند: اسکراب ها سلول‌های مرده پوست و چربی‌هایی که منافذ پوست را مسدود می‌کنند از بین می‌برند و به کاهش جوش های بدن کمک می کنند.
  • گردش خون بهبود می یابد: تحریک سطح پوست می تواند جریان خون را افزایش دهد و به نوبه خود به درخشش پوست شما کمک کند.
  • اسکراب‌ها پوست شما را صاف تر و یکدست تر می کنند: با از بین بردن سلول‌های مرده و خشک، پوست صاف‌تر و هموارتری خواهید داشت.

هشدار: استفاده بیش از حد از اسکراب های بدن می تواند منجر به خشکی بیش از حد پوست شود. 

خواص عسل برای پوست چیست؟

خواص عسل برای پوست چیست

عسل دارای خواص بی‌نظیری برای پوست می باشد و به عنوان یک درمان طبیعی برای پوست مورد توجه قرار گرفته است. به‌طور کلی، عسل برای انواع پوست‌ها، از خشک تا چرب، مناسب است و می‌تواند از تحریکات پوستی جلوگیری کند.

  1. مرطوب نگه داشتن پوست: عسل به عنوان یک آبرسان خوب برای پوست عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل، پوست را ترمیم می‌کنند و در مقابل آسیب‌های ناشی از محیط زیست و اکسیداسیون از آن محافظت می‌کنند.
  2. لایه‌بردار و پاک‌کننده صورت: عسل دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی است که به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. به‌خاطر این خواص ضدالتهابی، عسل می‌تواند قرمزی و سوزش پوست را آرام کند.
  3. مبارزه با آکنه و جوش: خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل درد و التهاب ناشی از جوش را کاهش می دهد و همچنین به بهبود سریع جوش ها کمک می کند)
  4. کمک به کاهش چین و چروک: خواص آنتی‌اکسیدانی عسل می‌تواند به کاهش سرعت پیری پوست کمک کند.

اگر با آکنه دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از عسل خام به عنوان ماسک روی پوست خود استفاده کنید. جالب است بدانید هم پوست های خشک، هم پوست های چرب و هم پوست های حساس می توانند از ماسک عسل برای پوست خود بهره ببرند.

خواص شکر برای پوست چیست؟

خواص شکر برای پوست چیست

استفاده از شکر در ماسک های صورت دارای خواص بی‌نظیری برای سلامت و زیبایی پوست می باشد. ذرات ریز شکر آن را به یک لایه‌بردار موضعی عالی تبدیل می‌کند و سلول‌های مرده و ناخالصی‌های پوست را پاک می‌کند تا پوستی شاداب‌تر و شفاف‌تر داشته باشید. در ادامه به برخی از خواص شکر برای پوست اشاره خواهیم کرد:

  1. اسکراب کننده طبیعی: دانه‌های شکر به دلیل اندازه مناسب خود، می‌توانند با ظرافت و نرمی سلول‌های مرده پوست را جدا کنند و از این رو برای اسکراب کردن بسیار مناسب هستند.
  2. مرطوب‌کننده طبیعی: شکر رطوبت را از محیط اطراف خود جذب می کند و به پوست می دهد.
  3. جوان‌سازی پوست: شکر حاوی اسید گلیکولیک است که در عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و سلول‌های مرده را تجزیه می‌کند. (این امر بازسازی سلولی را تحریک می‌کند و در نتیجه پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد)

خلاصه: شکر منبع طبیعی اسید گلیکولیک است، یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) که در عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و سلول‌های مرده پوست را تجزیه می‌کند. این امر بازسازی سلولی را تحریک می کند و در نتیجه پوست جوان تر به نظر می رسد. گلیکولیک اسید را می توان برای درمان پوست آسیب دیده و پیری ناشی از آفتاب استفاده کرد.

طرز تهیه انواع ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت

از عسل می توان برای درمان پف چشم، اگزما و آکنه استفاده کرد. از سوی دیگر شکر یک ماده تسکین دهنده در هر اسکراب بدن است، بافت شنی شکر به عنوان یک لایه بردار عمل می کند تا به آرامی پوست مرده را از بین ببرد و به صورت شما درخشندگی سالمی بدهد. برای آشنایی با انواع ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت در ادامه این مقاله با ما همراه شوید:

1. ماسک شکر و عسل و لیمو برای اسکراب صورت

معمولاً استفاده از ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است به عسل حساسیت داشته باشند. اگر در مورد حساسیت خود به عسل مطمئن نیستید، حتماً قبل از استفاده از ماسک شکر و عسل، یک تست پچ (Patch) روی پوست خود انجام دهید.

  • مواد لازم:
  • یک و نیم قاشق غذاخوری عسل خام (برای بهره مندی از تمام خواص عسل، مطمئن شوید که از عسل خام و فرآوری نشده استفاده می کنید)
  • یک و نیم قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • 3-5 قطره آب لیموی تازه (اختیاری)

طرز تهیه:

  1. یک و نیم قاشق غذاخوری عسل خام را در یک کاسه کوچک قرار دهید. (اگر می‌خواهید از این ماسک بر روی گردن خود هم استفاده کنید، می‌توانید مقدار بیشتری عسل اضافه کنید)
  2. یک و نیم قاشق غذاخوری شکر را به عسل اضافه کنید. بهتر است از شکر قهوه ای استفاده کنید، زیرا بلورهای شکر قهوه‌ای نرم‌تر از شکر معمولی هستند.
  3. 3-5 قطره آب لیموی تازه را اضافه کنید. (این مرحله اختیاری است) مطمئن شوید از لیموی تازه استفاده می‌کنید، زیرا لیموهای قدیمی اسید آسکوربیک اضافه دارند و به پوست شما آسیب می رسانند.
  4. اگر مخلوط رقیق است، مقدار بیشتری شکر اضافه کنید. اگر مخلوط خیلی غلیظ است، مقدار بیشتری عسل اضافه کنید.
  5. انگشتان خود را مرطوب کنید و ماسک شکر و عسل را به آرامی و به صورت دایره ای و به مدت 45 ثانیه روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. 
  6. به آرامی ماسک شکر و عسل را روی لب های خود ماساژ دهید تا لب های خشک و ترک خورده شما لایه برداری شود.
  7. بگذارید ماسک 10 دقیقه روی صورت شما باقی بماند.
  8. سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و مطمئن شوید که عسل یا شکر روی صورتتان باقی نمانده است.
  9. بعد از استفاده از ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت ممکن است صورت شما کمی قرمز به نظر برسد، نگران نباشید این قرمزی به زودی محو می شود.
  10. با یک حوله تمیز صورت خود را به آرامی خشک کنید. هرگز حوله را روی صورت خود مالش ندهید، زیرا می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث تحریک شود. (حوله را به آرامی روی صورت خود بگذارید و بردارید و به آرامی رطوبت را از صورت خود پاک کنید)
  11. پوست خود را مرطوب کنید. (از مرطوب کننده و ضد آفتاب برای محافظت پوست خود در برابر آسیب های خورشید استفاده کنید)
  12. اگر لب هایتان را لایه برداری کرده اید، از بالم لب استفاده کنید.

این روند را حداقل یک بار در هفته تکرار کنید. اگر پوست حساس یا خشکی دارید، هفته ای 1 بار از ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید. اگر پوست مختلط یا چرب دارید، می توانید 2 بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

تست پچ (Patch): یک قطره عسل را به قسمت کوچکی از پوست بمالید، 24 ساعت صبر کنید. پس از 24 ساعت پوست خود را برای علائم قرمزی، سوزش، تورم یا خارش به دقت بررسی کنید. اگر پوست شما هیچ یک از این علائم را نشان نمی دهد، استفاده از ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت شما بی خطر است.

2. ماسک شکر و عسل و سفیده تخم مرغ برای اسکراب صورت

ماسک شکر و عسل و سفیده تخم مرغ

اگر پوست چرب دارید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. ثابت شده است که سفیده تخم مرغ به از بین بردن پوست مرده و بهبود پوست چرب کمک می کند. برای تهیه ماسک شکر و عسل و سفیده تخم مرغ برای اسکراب صورت، علاوه بر رعایت تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم به نکات زیر نیز توجه کنید.

نکات مهم:

  1. می توانید سفیده تخم مرغ را به اسکراب عسل و شکر خود اضافه کنید تا اثر سفت کنندگی بیشتری روی پوست خود داشته باشید.
  2. به ازای هر یک و نیم قاشق غذاخوری عسل خام، یک سفیده تخم مرغ اضافه کنید.
  3. به خاطر داشته باشید که استفاده از تخم مرغ خام در اسکراب شانس ابتلا به سالمونلا را افزایش می دهد. بنابراین هنگام استفاده از سفیده تخم مرغ مراقب باشید و آن را نزدیک دهان خود قرار ندهید تا خطر بلعیدن تخم مرغ خام را کاهش دهید.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

3- ماسک شکر و عسل و چای سبز برای اسکراب صورت

چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که بهبود سلامت پوست را تسهیل می‌کنند. همچنین، عسل دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است و به رشد سلول‌های سالم پوستی کمک می‌کند.

  • مواد لازم:
  • 2 قاشق غذاخوری عسل خام
  • 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • 2 قاشق غذاخوری چای سبز

طرز تهیه:

  1. چای سبز را دم کنید.
  2. دو قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری از چای سبز دم کشیده را در یک کاسه با هم خوب مخلوط کنید.
  3. شکر را کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا اسکراب غلیظی به دست آید.
  4. به‌آرامی و با حرکات دورانی اسکراب را 45 ثانیه روی صورت خود ماساژ دهید.
  5. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  6. اگر پوست حساس یا خشکی دارید، هفته ای 1 بار از این ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید. اگر پوست مختلط یا چرب دارید، می توانید 2 بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

4- ماسک شکر و عسل و دارچین برای اسکراب صورت

دارچین لب‌ها را به‌طور طبیعی حجیم‌تر و زیباتر می کند. گلیکولیک اسید موجود در شکر به‌طور عمیق پوست را پاکسازی می‌کند و روغن نارگیل خواص هیدراته‌کننده دارد و پوست را مرطوب می کند. همچنین عسل موجب مرطوب شدن پوست می شود و به حفظ جوانی و جلوگیری از چین‌وچروک نیز کمک می‌کند.

  • مواد لازم:
  • یک قاشق غذاخوری عسل خام
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • چهار قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • یک قاشق چای خوری دارچین

طرز تهیه:

  1. همه مواد را با هم ترکیب کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را به‌آرامی و با حرکات دایره ای به مدت 45 ثانیه روی صورت و لب‌های خود ماساژ دهید.
  3. بگذارید ماسک 10 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

سخن پایانی

در بررسی انواع ماسک شکر و عسل برای اسکراب صورت گفتیم که، اسکراب و لایه برداری به حذف سلول های مرده از سطح پوست شما کمک می کند و این می تواند به جلوگیری از مسدود شدن منافذ، لایه برداری منظم و همچنین تولید کلاژن را کمک کند و در نهایت پوستی سفت تر، صاف تر و درخشان تر را برای شما به ارمغان آورد.

منابع
  1. wikihow.com
  2. healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *