ماسک عسل

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت

با خرید عسل طبیعی و استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت خود زیبایی و درخشندگی را به ارمغان آورید. عسل علاوه بر مصارف دارویی در آرایش و زیبایی نیز سابقه ی دیرینه ای دارد. امروزه کارشناسان در ساختن لوازم آرایشی از عسل بهره می گیرند و انواع رژلب و کرم و لوسیون های مختلف را تولید و به بازار عرضه می کنند.

عسل یک مرطوب کننده طبیعی با فعالیت ضد میکروبی است و می تواند جوش ها را کاهش دهد. در این مقاله با فواید و طرز تهیه چند ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت آشنا خواهیم شد.

banner

ویدئو ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

امروز قصد دارم طرز تهیه ماسک عسل و تخم مرغ را به شما نشان دهم. این ماسک برای کسانی که نگران چروک شدن صورتشان هستند یا می خواهند جوان تر از سن واقعی شان به نظر برسند عالی است. این ماسک علاوه بر خاصیت ضد پیری، می تواند لک روی صورت شما را از بین ببرد و شما را از شر جوش های روی صورتتان خلاص کند و پوستی زیبا و درخشان برای شما به ارمغان آورد

برای تهیه این ماسک فوق العاده، به یک قاشق غذاخوری ماست و یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و 1/2 قاشق چای خوری روغن بادام نیاز داریم. روغن بادام یک ماده باورنکردنی برای پوست شماست، زیرا ضد التهاب است و از پیری زودرس جلوگیری می کند و پوست شما را آبرسانی می کند.

ابتدا 1 قاشق غذخوری عسل ارگانیک و ½ قاشق چای خوری روغن بادام را درون یک کاسه خشک و تمیز بریزید و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. سپس ماست را اضافه کنید و یک دقیقه با چنگال یا همزن دستی خوب مخلوط کنید. (مطمئن شوید که همه مواد به درستی با هم ترکیب شده اند، تا پوست شما از همه مواد مغذی درون ماسک بهره مند شود.) ماسک را به صورت یکنواخت با یک برس آرایشی روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل و ماستخواص
1 قاشق غذا خوری عسل ارگانیکعسل فوق العاده آبرسان است و پوست شما را هیدراته می کند.
1 عدد سفیده تخم مرغسفیده تخم مرغ پوست شما را شفاف می کند.
1/2 قاشق چای خوری روغن بادامروغن بادام ضد التهاب است و از پیری زودرس جلوگیری می کند و پوست شما را آبرسانی می کند.
1 قاشق غذاخوری ماست ماست تسکین دهنده پوست شماست، همچنین حاوی اسیدوفلیس است که ضد باکتری است.

خواص عسل برای پوست

عسل یک آنتی باکتریال طبیعی است که به تسکین و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند و در عین حال صورت را نرم می‌کند تا ظاهری صاف و بی‌عیب داشته باشد.

  1. عسل پوست شما را عمیقاً مرطوب و آبرسانی می کند.
  2. عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد.
  3. عسل یک پاکننده منافذ و لایه بردار ملایم است.
  4. عسل اسکارها را روشن می کند.
  5. عسل با آکنه و جوش مبارزه می کند.
  6. عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.

خواص سفیده تخم مرغ برای پوست

سفیده تخم مرغ به لایه برداری پوست کمک می کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند. ماسک سفیده تخم مرغ به محو شدن چین و چروک ها نیز کمک می کند.

  1. سفیده تخم مرغ نه تنها یک غذای خوب برای سلامتی است، بلکه فواید بسیاری برای پوست دارد و به سفت شدن منافذ، کاهش ترشح سموم و جلوگیری از آکنه کمک می کند.
  2. ماسک های صورت سفیده تخم مرغ به طور بالقوه می توانند چربی اضافی پوست را جذب کنند.
  3. ماده غذایی اصلی سفیده تخم مرغ پروتئین است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 3.6 گرم منبع مطمئن پروتئین است.
  4. طرفداران ماسک صورت سفیده تخم مرغ معتقدند که این پروتئین دارای اثرات سفت کننده پوست است و چربی اضافی پوست را جذب می کند.
  5. برخی افراد همچنین اظهار می کنند که سفیده تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به ظاهر کلی پوست کمک کند.
  6. سفیده تخم مرغ حاوی آب، پروتئین، آهن، فسفر و ویتامین های گروه B (مانند ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین B6) است.
ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست خشک

نکته : همانطور که مشاهده کردید سفیده تخم مرغ خواص بی نظیری برای پوست دارد، ولی از آنجایی که بوی زحم بدی می دهد، استفاده از آن در ماسک های زیبایی برای هیچ کس خوشایند نیست. این گفته در مورد ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت صادق نیست زیرا عسل طبیعی علاوه بر خواص بی نظیرش برای پوست، عطر و بوی دلپذیر و قوی ای دارد و بوی زحم سفیده تخم مرغ را از بین می برد و عطر خوش آیندی به ماسک شما می دهد.

عسل کنار

(1 customer review)
۲۰۹,۰۰۰ تومان۶۵۷,۰۰۰ تومان

عسل کنار (سدر) شهدکده ، دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است و با گنجاندن این عسل در برنامه غذایی

1000 گرم
1500 گرم
500 گرم

ویدئو ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست خشک

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت، باعث صاف شدن پوست، درخشندگی سالم، دفع چین و چروک و کاهش علائم پیری می شود. تنها چیزی که برای تهیه این ماسک نیاز دارید سفیده تخم مرغ و عسل است. سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید و عسل را اضافه کنید. هنگامی که هر دو مواد با هم ترکیب شدند، ماسک را روی صورت خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید. 15 دقیقه اجازه دهید تا ماسک روی صورتتان خشک شود، سپس آن را با آب گرم بشویید. (این ماسک به تعادل و تأمین رطوبت پوست کمک می کند.)

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست خشکخواص
1 قاشق چای خوری عسلخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1 عدد سفیده تخم مرغسفیده تخم مرغ سبب سفت شدن منافذ و جلوگیری از تجمع کثیفی روی پوست می شود، همچنین چربی اضافی پوست را از بین می برد.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست چرب

عسل و سفیده تخم مرغ دارای خواصی برای پوست هستند که می‌توانند به داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کنند. استفاده از ماسک عسل و سفیده تخم مرغ می تواند به ترمیم و تقویت پوست، پیشگیری از جوش و آکنه، و حفظ رطوبت پوست کمک کند. بنابراین، اگر به دنبال یک راه طبیعی برای مراقبت از پوستتان هستید، حتماً این ماسک را امتحان کنید.

این ماسک ضد آکنه حاوی سفیده تخم مرغ، عسل و آب لیمو است. برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست چرب، یک قاشق چای خوری عسل، یک عدد سفیده تخم مرغ کاملاً زده شده و 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید، مخلوط ماسک را به طور یکنواخت روی پوست بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه خشک شود و بعد آن را با آب گرم بشویید. (از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.)

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست چرب

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل به کاهش آکنه کمک می کند زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی خوبی برای کمک به درمان آکنه است.

نکته : اگر اولین بار است از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت خود استفاده میکنید، بهتر است مقدار کمی از ماسک را روی گردن یا زیر گوش یا روی مچ دست خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و آن را بشویید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چه واکنشی نشان می دهد. (مطمئن شود قرمزی، خارش، تورم یا علائم دیگری از واکنش آلرژیک وجود ندارد.)

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت هایی با پوست چرب خواص
1 قاشق چای خوری عسلخاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، مرطوب کننده ای قوی، لایه برداری ملایم
1 عدد سفیده تخم مرغسفیده تخم مرغ سبب سفت شدن منافذ و جلوگیری از تجمع کثیفی روی پوست می شود، همچنین چربی اضافی پوست را از بین می برد.
1/2 قاشق چای خوری آب لیمواز بین بردن بردن سلول های مرده پوست، لایه بردار و روشن کننده

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت با از بین بردن باکتری های مولد آکنه و پاک کردن جوش ها و اسکارهای آکنه و لکه های پوستی به درمان پوست مستعد آکنه می رود. عسل یک مرطوب کننده طبیعی با فعالیت ضد میکروبی است و می تواند جوش ها را کاهش دهد. آب لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی و روشن کننده پوست برای کاهش مشکلات تغییر رنگ پوست استفاده می شود. آب لیمو حاوی ویتامین C است که به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند.

نکته : هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری شایع است که باعث می شود برخی از نواحی پوست تیره تر از سایرین باشد.

هشدار : ماهیت اسیدی آب لیمو ممکن است باعث تحریک پوست شود، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. بنابراین آن را در مقادیر کم استفاده کنید.

نکات مهم در استفاده از ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ
  1. اگر پوست شما بسیار خشک و حساس است، بهتر است از ماسک‌های دیگری که حاوی زرده تخم‌مرغ هستند، استفاده کنید تا از کشش و خشکی پوست جلوگیری شود.
  2. اگر پوست شما دارای چربی بیش از حد است، ماسک عسل و سفیده تخم مرغ به کنترل چربی پوست کمک می‌کند و آن را متعادل می کند.
  3. هنگام اعمال ماسک، از قسمت‌های حساس پوست مانند دور چشم‌ها و دهان خود پرهیز کنید، زیرا این مناطق دارای پوستی نازک و خشک هستند و ماسک عسل و سفیده تخم مرغ ممکن است باعث تشدید چروک‌ها شود.
  4. در زمان استفاده از ماسک عسل و سفیده تخم مرغ، از خندیدن و حرف زدن بپرهیزید، زیرا این عمل باعث ایجاد چروک در پوست می‌شود.
  5. زمانی که ماسک عسل و سفیده تخم مرغ را روی پوست خود می‌گذارید، بهتر است یک لایه دستمال کاغذی نازک روی پوست قرار دهید تا از ورود گرد و غبار به آن جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت بسیار مفید است و به کاهش آکنه کمک می کند، زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی خوبی برای کمک به درمان موثر آکنه است. هنگامی که سفیده تخم مرغ را با مواد دیگری مانند عسل، زردچوبه، لیموی تازه و … ترکیب کنید، ترکیبی فوق العاده ایجاد می کند که به سفت شدن و جوانی پوست بسیار کمک می کند.

منابع
  1. www.vinmec.com
  2. www.medicalnewstoday.com
  3. www.stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *