ماسک عسل

2 ماسک عسل و زردچوبه【معجزه ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت】

ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت

آیا ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت شما مفید است؟ ماسک عسل و زردچوبه می تواند سلامتی و شادابی را برای پوست شما به ارمغان آورد. عسل از دیرباز به عنوان عاملی برای مبارزه با اختلالات پوستی در نظر گرفته می شده است. یک شیشه عسل طبیعی می تواند در کوتاه ترین زمان پوست شما را درخشان کند.

عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی طبیعی است و یک درمان خانگی عالی برای عفونت های قارچی، پسوریازیس، پوست خشک و حتی سوختگی است. از سوی دیگر زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و در درمان آکنه، روشن کردن لکه های تیره روی پوست و درمان خطوط ظریف چین و چروک مؤثر است. بنابراین خرید عسل طبیعی و استفاده از ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت شما می تواند نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته باشد!

banner

ویدئو معجزه ماسک عسل و زردچوبه در 7 روز

هم عسل و هم زردچوبه ضد التهاب و ضد باکتری هستند و به درمان آکنه کمک می کنند. همچنین عسل و زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند و از چین و چروک صورت جلوگیری می کنند.

برای تهیه این ماسک عسل و زردچوبه کافیست 1/4 فنجان جو دوسر، 1 قاشق چای خوری زردچوبه ارگانیک، یک قاشق غذاخوری عسل خام و 3 تا 4 قاشق آب را درون مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط و یکدست شوند. سپس ماسک را با یک برس مخصوص به صورت یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

برای کاهش احتمال زرد شدن پوست حتماً از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید. همچنین می توانید از یک پنبه آغشته به شیر یا روغن نارگیل یا تونر برای پاک کردن زردی زردچوبه استفاده کنید.

خواص ماسک عسل برای لک صورت

عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و به عنوان یک درمان موضعی برای پوست استفاده می شود. این ماده ارزشمند با داشتن خواص درمانی و توانایی نرم کردن، روشن کردن، تغذیه و شفاف کردن پوست در هر رژیم مراقبت از پوست جایی برای خود باز کرده است.

آیا ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت شما مفید است؟
  1. جلوگیری از پیری زودرس، عسل رطوبت را از هوا می گیرد و به پوست می چسباند. این آبرسانی اضافه به پوست درخشندگی و لطافت می بخشد و پوست را جوان و شاداب می کند و باعث می شود خطوط ظریف چین و چروک کمتر به چشم بیاید.
  2. رطوبت رسانی و آبرسانی پوست، فعالیت آنزیمی موجود در عسل، آن را قادر می سازد تا عمیقاً در پوست نفوذ کند و لایه های زیرین پوست را آبرسانی کند. 
  3. لایه بردار ملایم، عسل به طور طبیعی ضد باکتری و لایه بردار است. این خواص آن را به یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن کثیفی ها و مواد زائد پوست تبدیل می کند. 
  4. روشن کردن اسکار، عسل حاوی مقدار کمی پراکسید هیدروژن است. این ماده به عسل خاصیت روشن کنندگی ملایمی می دهد و به کاهش اسکار آکنه در طول زمان کمک می کند.
  5. کاهش آکنه و جوش، اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل نقش مهمی در کاهش آکنه و جوش صورت دارد.
  6. بهبود آفتاب سوختگی
معجزه عسل و زردچوبه

بسیاری از فوایدی که در بالا اشاره کردیم مخصوص عسل خام یا غیر پاستوریزه است. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک فروشگاه معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

خواص ماسک زردچوبه برای لک صورت

زردچوبه فواید شفابخش شگفت انگیزی را نه تنها در داخل بدن، بلکه برای پوست شما نیز دارد. عروس‌های هندی مدت‌هاست قبل از عروسی از اسکراب‌های بدن و ماسک‌های صورت زردچوبه برای پاکسازی صورت و بدن و همچنین ایجاد درخشندگی یا روشن کردن پوست خود استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال راهی برای مبارزه با پیری زودرس یا درمان پوست کدر خود هستید از ماسک های حاوی این ماده شفابخش غافل نشوید. زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و لایه برداری به شفافیت و درخشندگی پوست کمک می کند. زردچوبه می تواند تولید کلاژن را تقویت کند، زخم ها را بهبود بخشد، به کاهش چین و چروک، پوست خشک، ترک خوردگی دست ها یا پاشنه ها کمک کند و در نتیجه پوستی روشن تر و جوان تر برای شما به ارمغان آورد.

دستور تهیه ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت

آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه به نام کورکومین دلیل رنگ زرد مایل به نارنجی آن است. این ماده را می توان برای روشن کردن پوست، از بین بردن سیاهی دور چشم، درمان آکنه و همچنین کاهش خطوط ریز چین و چروک استفاده کرد. (زردچوبه به دلیل روغن فرار و رنگدانه نارنجی مایل به زردش که کورکومین نامیده می شود، فعالیت ضد التهابی قابل توجهی از خود نشان داده است.)

ماسک زردچوبه برای لک صورت بسیار مفید است و به عنوان یک عامل روشن کننده برای پوست شما عمل می کند. کورکومین موجود در آن تولید ملانین اضافی را کاهش می دهد و رنگ پوست شما را روشن می کند. افزودن زردچوبه به روتین مراقبت از پوست می تواند رنگ پوست شما را روشن کند و لکه های تیره روی پوست شما را کاهش دهد.

زردچوبه از تولید ملانین، رنگدانه مسئول لکه های تیره و دیگر انواع هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند. پس استفاده منظم از یک محصول مبتنی بر زردچوبه می‌تواند به محو شدن طبیعی این لک‌ها کمک کند تا ظاهری صاف‌تر به پوست بدهد! (هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری شایع است که باعث می شود برخی از نواحی پوست تیره تر از سایرین باشد.)

طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت

استفاده از ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت شما و افزایش درخشندگی آن معجزه می کند. دکتر Joshua Zeichner، متخصص پوست و مدیر تحقیقات زیبایی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید:

“ماسک زردچوبه و عسل، یک درمان خانگی عالی برای عفونت های قارچی، پسوریازیس، پوست خشک و حتی سوختگی است. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و در درمان آکنه، روشن کردن لکه های تیره روی پوست، و درمان چین و چروک بسیار مؤثر است. ماسک زردچوبه و عسل برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند ایده آل است. زیرا می تواند التهاب را آرام کند، میکروارگانیسم های روی پوست را از بین ببرد و لکه های تیره را محو کند.”

با استفاده مداوم از ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت می توانید لک های تیره به جای مانده از آکنه را بهبود بخشید. به خاطر داشته باشید که زردچوبه می تواند به طور موقت پوست را زرد رنگ کند. هر چه پوست شما روشن تر باشد، میزان زرد شدن پوست شما می تواند بیشتر باشد.

1- ماسک عسل و زردچوبه و ماست و سرکه سیب

محبوبیت ماسک های زردچوبه در بین علاقه مندان به زیبایی در حال افزایش است، یکی از این ماسک ها، ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت است. این ماسک برای آکنه عالی است و همچنین به درمان جای جوش شما کمک می کند. با استفاده از این ماسک از مزایای مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی عسل خام و اثرات روشن کنندگی آب لیمو نیز بهره مند شوید.

دستور العمل های مختلفی برای ماسک زردچوبه وجود دارد، اما این ماسک قطعاً یکی از بهترین ماسک های تقویت کننده پوست است. برای تهیه این ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت عسل خام، پودر زردچوبه، سرکه سیب، ماست یا شیر و آب لیمو را ترکیب کنید و روی پوست تمیز خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

تست پوستی پچ : اگر برای اولین بار است از این ماسک استفاده می کنید بهتر است مقدار کمی از آن را روی گردن یا زیر گوش خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و آن را بشویید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.

ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورتخواص
یک قاشق چایخوری عسل خام کاهش آکنه و محو شدن علائم آکنه، روشن شدن پوست، لایه برداری ملایم پوست، کاهش چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس، رطوب رسانی و آبرسانی به پوست
1/2 قاشق چای خوری زردچوبهضد التهاب برای آرام کردن و تسکین پوست، ضدعفونی کننده برای جلوگیری از لکه ها، روشن کننده برای رفع سیاهی، برطرف کننده ناهمواری پوست، کاهش چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس
1 قاشق چایخوری ماست یا شیرماست : مملوء از اسید لاکتیک است، یک لایه بردار شیمیایی مورد تأیید برای پوست حساس، که به آرامی سلول های مرده پوست را از بین می برد.
شیر : کوچک کردن منافذ پوست، اثر پاک کنندگی برای پوست
1/4 قاشق چای خوری آب لیمو تازهاز بین بردن بردن سلول های مرده پوست، لایه بردار و روشن کننده
1/4 قاشق چای خوری سرکه سیببرای انواع پوست های چرب عالی است و یک درمان عالی برای جای جوش می باشد.

نکته : ماست یا شیر حاوی اسید لاکتیک است در حالی که سرکه سیب حاوی اسید مالیک است. هر دو اسید معمولاً در محصولات مراقبت از پوست به دلیل توانایی لایه برداری بسیار مؤثرشان استفاده می شوند.

نکته : توصیه می کنم حداقل یک بار در هفته از ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت استفاده کنید، اما دو بار در هفته واقعا می تواند نتایج را تسریع کند.

2- ماسک عسل و زردچوبه و جو آسیاب شده

ماسک عسل و زردچوبه و آبلیمو

استفاده از ماسک عسل و زردچوبه و جو می تواند نتایج شگفت انگیزی را برای پوست شما به دنبال داشته باشد. این ماسک دارای خصوصیات ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی است که باعث بهبود وضعیت پوست، کاهش التهابات، جوان سازی پوست و درمان آکنه و جوش می‌شود.

ماسک عسل و زردچوبه و جو آسیاب شدهخواص
1 قاشق چایخوری عسل کاهش آکنه و محو شدن علائم آکنه، روشن شدن پوست، لایه برداری ملایم پوست، کاهش چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس، رطوب رسانی و آبرسانی به پوست
1 قاشق غذاخوری جو آسیاب شدهدرمان انواع جوش و آکنه، پاک‌سازی پوست، کاهش التهاب، مرطوب‌کننده و درمان طبیعی خشکی پوست، روشن‌کننده و سفیدکننده
1 قاشق غذاخوری ماست سادهدرخشانی و سلامتی پوست
1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبهدرمان آکنه، روشن کردن لکه های تیره روی پوست، درمان خطوط ظریف چین و چروک

سخن پایانی

استفاده از ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت می تواند لک های تیره به جای مانده از آکنه را بهبود بخشد. عسل حاوی مقدار کمی پراکسید هیدروژن است. این ماده به عسل خاصیت روشن کنندگی ملایمی می دهد و به کاهش اسکار آکنه در طول زمان کمک می کند. از سوی دیگر کورکومین موجود در زردچوبه تولید ملانین اضافی را کاهش می دهد و رنگ پوست شما را روشن می کند.

منابع
  1. www.absolution-cosmetics.com
  2. www.marieclaire.com
  3. www.harpersbazaar.com

سوالات متداول

عسل در ترکیب با خواص ضد التهابی زردچوبه، به مقابله با آکنه و لکه ها کمک می کند. عسل همچنین یک آنتی اکسیدان است که به کاهش رنگ ناهموار پوست کمک می کند. این خمیر را به مدت 15 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس آن را بشویید. برای بهترین نتیجه هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *