ماسک عسل

فواید عسل برای پوست صورت | 6 خاصیت معجزه آسای عسل برای پوست

فواید عسل برای پوست صورت

فواید عسل برای پوست صورت چیست؟ عسل یکی از بهترین هدایای طبیعت به شمار می آید، بنابراین با خرید عسل طبیعی می توانید از خواص بی شمار آن برای سلامتی و زیبایی بهره مند شوید! این ماده ارزشمند از دیرباز برای مصارف آرایشی مورد استفاده قرار می گرفته است. عسل دارای خواص ضدباکتریایی و ترمیم کننده زخم است که آن را به یکی از ایمن ترین مواد طبیعی برای استفاده روی پوست تبدیل می کند. در این مقاله به بررسی فواید عسل برای پوست صورت می پردازیم.

آیا عسل برای پوست شما مفید است؟

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتریایی است که به کاهش آکنه و محو شدن علائم آکنه کمک می کند. پراکسید هیدروژن موجود در عسل نیز به روشن شدن پوست کمک می کند. اسید لاکتیک موجود در عسل برای لایه برداری سلول های مرده پوست مفید است. عسل صورت را مرطوب نگه می دارد و به آن درخشندگی می بخشد.

[short_code_product_slider]

مطالعات نشان می می دهد که عسل دارای خواص ضد میکروبی است و به عنوان یک درمان موضعی برای پوست استفاده می شود. این ماده ارزشمند با داشتن خواص درمانی و توانایی نرم کردن، روشن کردن، تغذیه و شفاف کردن پوست در هر رژیم مراقبت از پوست جایی برای خود باز کرده است. در ادامه به برخی از فواید عسل برای پوست صورت اشاره شده است.

1- عسل پوست شما را عمیقاً مرطوب و آبرسانی می کند.

یکی از فواید عسل برای پوست صورت خاصیت رطوبت رسانی و آبرسانی آن است. فعالیت آنزیمی موجود در عسل، آن را قادر می سازد تا عمیقاً در پوست نفوذ کند و لایه های زیرین پوست را آبرسانی کند. استفاده از ماسک عسل باعث میشود پوستی صاف و نرم با درخشندگی طبیعی داشته باشید.

فواید عسل برای پوست صورت

2- عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد.

جلوگیری از چین و چروک و پیری زودرس از دیگر فواید عسل برای پوست صورت می باشد. عسل رطوبت را از هوا می گیرد و به پوست می چسباند. این آبرسانی اضافه به پوست درخشندگی و لطافت می بخشد و پوست را جوان و شاداب می کند و باعث می شود خطوط ظریف چین و چروک کمتر به چشم بیاید. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که با رادیکال های آزاد که یکی از دلایل پیری زودرس است، مبارزه می کند.

3- عسل یک پاکننده منافذ و لایه بردار ملایم است.

عسل به طور طبیعی ضد باکتری و لایه بردار است. این خواص آن را به یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن کثیفی ها و مواد زائد پوست تبدیل می کند. ( کثیفی ها و مواد زائد ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند و به مشکلات پوستی کمک کنند. )

4- عسل اسکارها را روشن می کند.

عسل حاوی مقدار کمی پراکسید هیدروژن است. این ماده به عسل خاصیت روشن کنندگی ملایمی می دهد و به کاهش اسکار آکنه در طول زمان کمک می کند. همین خواص عسل را به گزینه ای مؤثر برای روشن کردن پوست تبدیل می کند.

اسکار پوست در واقع همان جای زخم باقی مانده روی پوست شماست. زخم‌های که به خاطر جراحی، ضربه، برخورد وسایل برنده، جوش و… ترمیم شده ولی جای خود را بر روی پوست شما باقی گذاشته‌اند.

5- عسل با آکنه و جوش مبارزه می کند.

کاهش آکنه و جوش یکی دیگر فواید عسل برای پوست صورت می باشد. اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل نقش مهمی در کاهش آکنه و جوش صورت دارد. این خواص باعث کاهش باکتری های ایجاد کننده جوش سر سیاه و سر سفید می شود. عسل همچنین به درمان قرمزی و التهاب مرتبط با جوش کمک می کند.

فواید عسل برای پوست صورت

6- عسل آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.

به دلیل توانایی عسل در بهبود بافت های آسیب دیده و کاهش التهاب، برای درمان آفتاب سوختگی می توان از آن استفاده کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله به تعدادی از فواید عسل برای پوست صورت اشاره کردیم. عسل می تواند به کاهش آکنه و محو شدن علائم آکنه، روشن شدن پوست، لایه برداری ملایم پوست، کاهش چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس، رطوب رسانی و آبرسانی به پوست کمک کند و برای شما پوستی زیبا و شفاف و درخشان به ارمغان آورد.

منابع
  1. gisou.com
  2. bebodywise.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *