خواص عسل طبیعی

از خواص عسل و لیمو برای سلامتی چه می دانید؟

عسل و لیمو

نوشیدن یک فنجان آب گرم با عسل و لیمو هم خوشمزه و هم آرامش بخش است. آب گرم و عسل و لیمو به عنوان یک اکسیر شفابخش در دنیای سلامت و تندرستی معرفی شده است. از خواص عسل و لیمو برای سلامتی می توان به آب کردن چربی ها، پاک کردن آکنه و «خارج کردن» سموم از بدن اشاره کرد. بنابراین شما می توانید با خرید عسل طبیعی و ترکیب آن با آب گرم و لیمو از فواید بیشمار این اکسیر شفابخش برای سلامتی خود بهره مند شوید!

عسل و لیمو دو ماده مؤثر و طبیعی

عسل برای سرفه کودکان

عسل یکی از قدیمی ترین غذاهای دنیاست و هزاران سال است که از آن به عنوان غذا و دارو استفاده می شود. این ماده ارزشمند اغلب به عنوان یک جایگزین طبیعی برای شکر فرآوری شده در پخت و پز، آشپزی و نوشیدنی ها استفاده می شود و کاربردهای دارویی فراوانی نیز دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. عسل می تواند باعث بهبود سوختگی و زخم شود، مطالعات نشان داده اند که عسل ممکن است زخم هایی مانند سوختگی و زخم های دیابتی را درمان کند.
  2. عسل ممکن است سرفه را در کودکان سرکوب کند، مطالعات نشان داده اند که عسل می تواند به کاهش سرفه در کودکان مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند.

از سوی دیگر آب لیمو منبع عالی ویتامین C است و حاوی مقادیر کمی ویتامین B و پتاسیم است. لیمو همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی مانند اسید سیتریک و فلاونوئیدها است و با مزایای سلامتی زیر مرتبط است:

  1. به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند، یک ترکیب گیاهی در لیمو به نام اسید سیتریک ممکن است به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب لیمو و لیموناد می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند.
  2. به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند، یک مطالعه روی بیش از 10000 نفر مصرف بیشتر مرکبات را با خطر کمتر بیماری قلبی و سکته مرتبط دانست. همچنین آب لیمو ممکن است به کاهش سطح کلسترول بالا نیز کمک کند.
  3. لیمو حاوی ترکیبات مفیدی است، لیمو سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین C و سایر ترکیبات گیاهی است که ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند.
  4. رژیم غذایی سرشار از ویتامین C ممکن است خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و انواع خاصی از سرطان مانند سرطان مری را کاهش دهد.
  5. این میوه های ترش همچنین حاوی ترکیبات گیاهی قدرتمندی به نام فلاونوئیدها هستند، خوردن غذاهای غنی از فلاونوئیدها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهد و حتی از زوال شناختی جلوگیری کند.

لیمو حاوی مواد مغذی و ترکیبات مفیدی است که ممکن است به کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان مری و دیابت کمک کند. لیمو همچنین ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند.

خواص عسل و لیمو برای سلامتی

عسل خام

ترکیب آب گرم با عسل و لیمو می تواند سلامتی را از راه های مختلفی بهبود بخشد. به سادگی آب را بجوشانید، یک قاشق عسل و آب نصف لیموترش را به آن اضافه کنید و روز خود را با یک جرعه از این نوشیدنی خوش طعم آغاز کنید! عسل و لیمو دارای خواص درمانی قدرتمندی هستند که در صورت ترکیب با هم، یک نوشیدنی عالی برای سلامتی ایجاد می کنند. در جدول زیر به مهمترین خواص عسل و لیمو برای سلامتی اشاره کرده ایم:

خواص عسل و لیمو
1- به هضم غذا کمک می کند.– مشکلات سلامتی مانند اسیدیته، التهاب روده و نفخ می تواند ناشی از غذای هضم نشده در سیستم گوارش شما باشد. اما یکی از مزایای شگفت انگیز نوشیدن آب گرم و عسل و لیمو با معده خالی این است که به هضم غذا کمک می کند.
2- سالم و کم کالری است– آیا همه ما برای بلند شدن و مواجهه با روز جدید به یک تکان صبحگاهی نیاز نداریم؟ خوب، برخی یک فنجان قهوه را ترجیح می دهند. اما توجه داشته باشید که نوشیدنی های کافئین دار کالری بیشتری دارند و در صورت مصرف با معده خالی می توانند باعث اسیدیته شوند. یکی از بهترین مزایای نوشیدن آب گرم و عسل و لیمو با معده خالی این است که بدون افزودن کالری یا کافئین اضافی، به شما انرژی می دهد.
3- پاکسازی عمیق بدن شما– یکی از مزایای شگفت انگیز این نوشیدنی توانایی آن به عنوان یک ادرارآور طبیعی است. دیورتیک‌ها داروهایی هستند که ادرار را افزایش می‌دهند و به بدن در دفع نمک، آب و سموم اضافی کمک می‌کنند. استفاده از نوشیدنی عسل و لیمو راهی عالی برای خلاص شدن بدن شما از شر این سموم خطرناک است.
4- به سلامت قلب کمک می کند– بدن ممکن است آب اضافی را در نتیجه عواملی مانند افزایش مصرف نمک حفظ کند. تورم در نواحی مختلف بدن، از جمله دست ها و پاها، می تواند ناشی از احتباس بیش از حد آب باشد. علاوه بر این، ممکن است فشار خون را افزایش دهد و فشار بیشتری بر قلب وارد کند. با این حال، اثر ادرار آور نوشیدنی فوق العاده آب گرم و عسل و لیمو می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.
5- ایمنی را تقویت می کند– لیمو سرشار از ویتامین C است، در حالی که عسل منبعی از آنتی اکسیدان ها است. اگر این نوشیدنی را هر روز مصرف کنید، کاهش قابل توجهی در سرماخوردگی و آنفولانزا خواهید یافت. بنابراین در فصل آنفولانزا می توانید با نوشیدن آب گرم با عسل و لیمو سالم بمانید.
6- به کاهش وزن کمک می کند– با نوشیدن آب گرم و عسل و لیمو در صبح می توانید از خواص آن برای کاهش وزن استفاده کنید. این نوشیدنی متابولیسم شما را تسریع می کند، بدن شما را هیدراته نگه می دارد و به طور طبیعی گرسنگی شما را مهار می کند.
7- یبوست را برطرف می کند– نوشیدن آب گرم با عسل و لیمو می تواند به رفع یبوست کمک کند و آن را به بهترین نوشیدنی سلامت تبدیل کند. عسل و آب گرم حرکات روده را تحریک می کنند. اسید موجود در لیمو به هضم غذای هضم نشده کمک می کند و گاز و نفخ همراه با یبوست را کاهش می دهد.
8- سنگ کلیه را درمان می کند– ادرار بیش از حد اسیدی و غلیظ یکی از علل شایع سنگ کلیه و سوزش در هنگام ادرار است. سیترات سدیم و سیترات پتاسیم اغلب به عنوان اولین خط درمان برای این شرایط تجویز می شوند. آب لیمو به دلیل محتوای اسید سیتریک اسیدی است، اما در بدن به سیترات سدیم تبدیل می شود. بنابراین، نوشیدن آب گرم با عسل و لیمو می تواند اثر قلیایی داشته باشد و هرگونه سوزشی را که در هنگام ادرار احساس می کنید را کاهش دهد.
9- کیفیت پوست را بهبود می بخشد– می توانید با استفاده از این اکسیر سلامتی، پوستی شفاف برای خود به ارمغان آورید. علاوه بر این، خواص مرطوب کنندگی آن می تواند به جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست کمک کند.
10- داروی عفونت گلو است– هنگامی که گلودرد دارید، یک نوشیدنی گرم از آب و عسل و لیمو تسکین آنی را فراهم می کند. اما تأثیر آن سطحی یا موقتی نیست. پراکسیدهای موجود در عسل به عنوان ضدعفونی کننده عمل می کنند.

اگر علاقه‌مند به بهره‌برداری از خواص بی‌شمار عسل خام و ارگانیک هستید، بهترین راه این است که آن را از یک تولیدکننده محلی و معتبر مانند فروشگاه شهدکده تهیه کنید. تولیدکنندگان محلی معمولاً عسل خام با کیفیت بالا و بدون فرآیند پاستوریزه کردن عرضه می‌کنند. این عسل‌ها نه تنها به سلامتی شما کمک می‌کنند، بلکه از تولید محلی حمایت کرده و اقتصاد محلی را نیز تقویت می‌کنید.

[short_code_product_slider]

سخن پایانی

آب گرم با عسل و لیمو یک نوشیدنی ساده و مؤثر برای افزایش سلامتی و روحیه در طول روز می‌باشد. این نوشیدنی حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند و به بدن انرژی می‌بخشند. همچنین، از خواص عسل و لیمو می توان به تسکین مشکلات گوارشی، کاهش وزن، تخلیه سموم از بدن و حفظ سلامت قلب اشاره کرد.

منابع
  1. hucklebeefarms.com
  2. www.myglamm.com

سوالات متداول

هنگامی که این نوشیدنی بیش از اندازه مصرف می‌شود، ممکن است باعث سوزش معده شود.
بهتر است نوشیدنی آب گرم و عسل و لیمو را با معده خالی مصرف کنید. این نوشیدنی می تواند بدون افزودن کالری یا کافئین اضافی، در ابتدای روز به شما انرژی دهد.
بله، لیمو برای پوست خیلی مفید است زیرا دارای مقدار زیادی ویتامین C که یک آنتی‌اکسیدان و عامل روشن‌کننده است، می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *