خواص عسل طبیعی

خواص عسل برای فشار خون بالا | آبلیمو و عسل برای فشار خون

عسل برای فشار خون بالا

خواص عسل برای فشار خون بالا چیست؟ آیا عسل فشار خون را بالا میبرد؟ آیا آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا مفید است؟ فشار خون بالا یک مسئله جدی سلامتی است که می‌تواند به مشکلات قلبی و عروقی منجر شود. تحقیقات علمی در این زمینه نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به عنوان یکی از مواد غذایی طبیعی مفید در کاهش فشار خون و محافظت از سلامت قلبی عمل کند.

بنابراین با خرید عسل طبیعی و گنجاندن متعادل آن در رژیم غذایی خود می توانید به کاهش فشار خو و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کنید. در ادامه این مقاله با خواص آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا آشنا خواهیم شد!

banner

ترکیبات عسل

عسل یک مخلوط پیچیده از ترکیبات مختلف است که به منبع شهد، منطقه جغرافیایی، نوع زنبور عسل و فرآیند فرآوری و ذخیره‌سازی آن بستگی دارد. این ترکیبات شامل آب، قند، اسیدهای آمینه آزاد، پروتئین، آنزیم، مواد معدنی ضروری، ویتامین‌ها و مواد شیمیایی گیاهی مختلف می‌شوند.

یک قاشق غذاخوری یا 20 (گرم) عسل حاوی
کالری63.84
چربی0 گرم
پروتئین0.06 گرم
کربوهیدرات17.3 گرم
فیبر0 گرم
ریبوفلاوین (ویتامین B2)1٪ از ارزش روزانه (DV)
مس1٪ از ارزش روزانه (DV)

قبل از بررسی خواص عسل برای فشار خون بالا، خوب است به دیگر فواید عسل در بهبود سلامتی اشاره کنیم. عسل به تأثیرگذاری مثبت در بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش مشکلات دیابت، بهبود زخم‌ها و التهاب‌ها، و حتی بهره‌وری برای پوست و مو معروف است. این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که عسل به عنوان یک ماده طبیعی چندکاره می‌تواند در بهبود سلامتی عمومی انسان مؤثر باشد.

6 فایده عسل برای سلامتی
1- حاوی انواع مواد مغذی است.– عسل اساساً قند خالص است، بدون چربی و فقط مقدار کمی پروتئین و فیبر.
– عسل سرشار از ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامتی است که به نام پلی فنول ها شناخته می شوند.
2- سرشار از آنتی اکسیدان– عسل حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال و آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است. گونه‌های تیره‌تر نسبت به انواع روشن‌تر، آنتی‌اکسیدان بیشتری ارائه می‌دهند.
– آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن (ROS) در بدن شما کمک می کنند که می توانند در سلول ها تجمع کنند و باعث آسیب شوند. این آسیب می تواند به شرایطی مانند پیری زودرس، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کمک کند.
3- برای سطح قند خون بهتر از قند معمولی است– اگرچه عسل مانند سایر انواع قند سطح قند خون شما را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در آن ممکن است به محافظت در برابر سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 کمک کند.
– محققان دریافته اند که عسل ممکن است سطح آدیپونکتین را افزایش دهد، هورمونی که التهاب را کاهش می دهد و تنظیم قند خون را بهبود می بخشد. همچنین شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه عسل ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.
4- سلامت قلب را بهبود می بخشد– عسل همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. طبق یک بررسی، عسل ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از مرگ سلول‌های سالم کمک کند، همه عواملی که می‌توانند عملکرد و سلامت قلب شما را بهبود بخشند.
– یک مطالعه مشاهده ای، شامل 4500 نفر از زنان بالای 40 سال، مصرف متوسط عسل را با خطر کمتر فشار خون بالا در میان زنان مرتبط دانست. یک مطالعه روی جوندگان همچنین نشان داد که عسل به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.
-عسل خام معمولاً حاوی بره موم است، بره موم ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشد.
5- باعث بهبود سوختگی و زخم می شود– بررسی 26 مطالعه در مورد عسل و مراقبت از زخم، آن را در التیام سوختگی با ضخامت جزئی و زخم هایی که پس از جراحی عفونی شده اند، مؤثرتر نشان می دهد.
6- به سرکوب سرفه در کودکان کمک می کند– سرفه یک مشکل رایج برای کودکان مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی است. این عفونت ها می توانند بر خواب و کیفیت زندگی کودکان و والدین تأثیر بگذارند.
– یک بررسی از چندین مطالعه در مورد عسل و سرفه در کودکان نشان داد که عسل مؤثرتر از دیفن هیدرامین برای علائم سرفه است. همچنین ممکن است به کاهش مدت سرفه کمک کند.

هشدار: به یاد داشته باشید که عسل یک نوع قند است، بنابراین مصرف بیش از اندازه آن باعث افزایش سطح قند خون شما می شود. خوردن مقادیر زیاد عسل، به ویژه به طور مداوم در یک دوره طولانی، می تواند به افزایش وزن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 یا بیماری قلبی را افزایش دهد.

خواص عسل برای فشار خون بالا

آیا عسل فشار خون را بالا میبرد

در تحقیقات علمی انجام شده بر روی موش و انسان، خواص عسل برای فشار خون بالا مورد بررسی قرار گرفته و نتایج جالبی به دست آمده است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف عسل می‌تواند میزان فشار خون را کاهش دهد. این تاثیر مثبت عسل بر فشار خون به عوامل مختلفی برمی‌گردد. در ادامه به نکاتی در مورد خواص عسل برای فشار خون بالا اشاره خواهیم کرد:

  1. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل، به عنوان ترکیبات مهمی در کاهش فشار خون شناخته شده‌اند. این ترکیبات می‌توانند از ایجاد خطرات قلبی و عروقی جلوگیری کنند. عسل می‌تواند با تقویت آنتی‌اکسیدان‌ها، کلسترول LDL (چربی مضر) را کاهش داده و همچنین کلسترول HDL (چربی مفید) را افزایش دهد.
  2. نتایج یک مطالعه نشان داده‌اند که مصرف عسل می‌تواند به کاهش 5.8٪ کلسترول LDL و افزایش 3.3٪ کلسترول HDL منجر شود. این نتایج نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به بهبود چربی خون کمک کند و خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
  3. علاوه بر مصرف عسل، ورزش و تحرک منظم نیز نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد. ورزش منظم می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک کند و فشار خون را کاهش دهد. انجام فعالیت‌های هوازی با شدت متوسط مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به مدت حداقل 150 دقیقه در هفته، توصیه می‌شود.
  4. همانطور که آیورودا می گوید، عسل و آب می توانند برای کنترل فشار خون بالا معجزه کنند. با توجه به “کتاب کامل درمان های خانگی آیورودا” نوشته دکتر واسانت لاد، یک قاشق چای خوری عسل و 5 تا 10 قطره سرکه سیب را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و صبح زود بنوشید.
  5. یک مطالعه مشاهده ای، شامل بیش از 4500 نفر بالای 40 سال، مصرف متوسط عسل می تواند خطر فشار خون بالا را در زنان کاهش دهد.

اگر علاقه‌مند به بهره‌برداری از خواص بی‌شمار عسل خام و ارگانیک هستید، بهترین راه این است که آن را از یک تولیدکننده محلی و معتبر مانند فروشگاه شهدکده تهیه کنید. تولیدکنندگان محلی معمولاً عسل خام با کیفیت بالا و بدون فرآیند پاستوریزه کردن عرضه می‌کنند. این عسل‌ها نه تنها به سلامتی شما کمک می‌کنند، بلکه از تولید محلی حمایت کرده و اقتصاد محلی را نیز تقویت می‌کنید.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا

آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا

آیا آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا مفید است؟ نوشیدنی آب گرم با لیمو و عسل، با چندین ماده مغذی غنی شده است. این ترکیب خوشمزه و خوش طعم نه تنها شما را سرحال می کند بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است. ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه که بدن شما برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. آب گرم نیز به هضم غذا کمک می کند، درد را تسکین می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد. در ادامه به برخی از فواید آب گرم با لیمو و عسل برای سلامتی اشاره خواهیم کرد:

  1. آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا، این نوشیدنی یک ادرارآور طبیعی عالی است. اگر مایعات بیش از حد در بدن شما جمع شود، می تواند باعث فشار خون بالا شود که می تواند باعث مشکلات قلبی شود. نوشیدن آب گرم با عسل و لیمو به بدن شما کمک می کند تا از شر آب اضافی از طریق ادرار خلاص شود و فشار خون شما عادی شود.
  2. سم زدایی، در طول روز، تعداد زیادی باکتری و میکروب مضر از هوا، آبی که می نوشیم و غذایی که می خوریم وارد بدن ما می شوند. اینها می تواند آسیب جدی به ما وارد کنند. آیا می خواهید بدانید که چگونه با این مشکل مقابله کنید؟ ترکیبی از عسل و لیموترش خاصیت سم زدایی بسیار قوی دارد، به خنثی کردن باکتری ها و میکروب ها کمک می کند و عناصر مضر را از بدن خارج می کند.
  3. پوست شما را پاک می کند، آیا با جوش های مکرر یا آکنه مشکل دارید؟ به لطف افزایش آلودگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عدم تعادل هورمونی و واکنش های آلرژیک که عوارض وحشتناکی بر روی پوست شما می گذارد. اگر می‌خواهید جای جوش‌ها را از بین ببرید، باید ۲ یا ۳ فنجان آب لیمو و عسل بنوشید. از آنجایی که این نوشیدنی ضد باکتری است، باکتری های مسئول جوش را از بین می برد. لیموترش و عسل می توانند تعادل چربی را در پوست شما تثبیت کنند تا آن را تمیز و انعطاف پذیر نشان دهند.
  4. ایمنی شما را قوی تر می کند، هنگامی که آب گرم با عسل و لیموترش می نوشید، سیستم ایمنی شما قوی تر می شود. آن را به یک عادت تبدیل کنید و به زودی خواهید دید که آنفولانزا، سرفه معمولی و سرماخوردگی، تب دیگر شما را آزار نمی دهد.
  5. التهاب را کاهش می دهد، مقداری آب گرم با لیموترش و عسل به کاهش تورم یا التهاب کمک می کند. خاصیت ضد باکتریایی آن از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. علاوه بر این، برای افراد مبتلا به التهاب مزمن، این نوشیدنی ضروری است.
  6. به شما انرژی می دهد، برای افزایش انرژی کافی است یک فنجان آب گرم و آبلیمو و عسل نوش جان کنید.

نکاتی در مورد مصرف آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا

در حالی که ترکیب آبلیمو و عسل برای فشار خون بالا بسیار مفید است، مصرف بیش از اندازه آن ممکن است برخی از عوارض جانبی را برای شما ایجاد کند:

  1. مشکلات احتمالی دندان، لیمو حاوی اسید سیتریک است، در غلظت های بالا و زمانی که به طور منظم مصرف شود، ممکن است تأثیر منفی بر مینای دندان شما داشته باشد. مینا لایه سخت و محافظ روی سطح دندان شماست، بنابراین از مخلوط رقیق لیمو + آب عسل برای جلوگیری از فرسایش استفاده کنید.
  2. مشکلات معده، همچنین اسید موجود در لیمو ممکن است منجر به مشکلات معده مانند رفلاکس اسید یا سوزش سر دل شود. اگر بیش از حد نوشیدنی های اسیدی مصرف کنید، این شرایط بیشتر می شود.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم خواص عسل برای فشار خون بالا به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن است. عسل با تقویت آنتی‌اکسیدان‌ها، کلسترول LDL (چربی مضر) را کاهش داده و همچنین کلسترول HDL (چربی مفید) را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که قبل از تغییرات مهم در رژیم غذایی یا شروع هر نوع تمرین بدنی، با پزشک خود مشورت کنید.

منابع
  1. pharmeasy.in
  2. www.healthline.com

سوالات متداول

اگر مایعات بیش از حد در بدن شما جمع شود چه اتفاقی می افتد؟ می تواند باعث فشار خون بالا و مشکلات قلبی در شما شود. نوشیدن آب گرم با عسل و لیموترش به بدن کمک می کند تا از شر آب اضافی از طریق ادرار خلاص شوید و فشار خون شما عادی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *