خواص عسل طبیعی

از خواص زنجبیل و عسل برای سلامتی چه می دانید؟

زنجبیل و عسل

نوشیدن روزانه یک فنجان چای زنجبیل و عسل می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند، زیرا هر دوی این مواد دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی ای هستند. مطالعات نشان می دهد که عسل برای سلامت قلب و عروق، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مفید است و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز دارد. از سوی دیگر زنجبیل فواید بسیاری برای سلامت دستگاه گوارش دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. بنابراین با خرید عسل طبیعی و ترکیب آن با مواد مغذی دیگر مانند ترکیب زنجبیل و عسل می توانید از خواص بی شمار آنها برای سلامتی بهره مند شوید!

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل و لیمو

فواید عسل برای سلامتی

عسل سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است، خواص ضد باکتریایی دارد و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند در مدیریت دیابت نقش داشته باشد. در ادامه به لیستی از فواید عسل برای سلامتی اشاره خواهیم کرد:

  1. . سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن که می توانند در سلول ها تجمع کنند و باعث آسیب شوند، کمک می کنند. این آسیب می تواند باعث پیری زودرس، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی شود.
  2. برای سطح قند خون بهتر از قند معمولی است. محققان دریافته اند که عسل ممکن است سطح آدیپونکتین را افزایش دهد، هورمونی که التهاب را کاهش می دهد و تنظیم قند خون را بهبود می بخشد.
  3. سلامت قلب را بهبود می بخشد. عسل همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. طبق یک بررسی، عسل می تواند به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون، تنظیم ضربان قلب کمک کند.
  4. باعث بهبود سوختگی و زخم می شود. هنگامی که عسل روی پوست استفاده می شود، می تواند بخشی از یک برنامه درمانی موثر برای سوختگی ها، زخم ها و بسیاری از بیماری های پوستی دیگر باشد.
  5. به سرکوب سرفه در کودکان کمک می کند. یک بررسی از چندین مطالعه در مورد عسل و سرفه در کودکان نشان داد که عسل موثرتر از دیفن هیدرامین برای علائم سرفه است.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

فواید زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل هزاران سال است که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زنجبیل به شما کمک تا مواد مغذی بیشتری را از غذا جذب کنید و به شما انرژی و نشاط می بخشد. زنجبیل همچنین باعث تحریک هورمون های چربی سوز می شود. در ادامه به لیستی از فواید زنجبیل اشاره خواهیم کرد:

  1. تقویت عملکرد مغز: خواص ضد التهابی زنجبیل می تواند به مغز شما کمک کند. به عنوان مثال، زنجبیل سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد. این خاصیت برای اضطراب، افسردگی، زوال عقل، بیماری آلزایمر و اختلال استرس پس از سانحه مفید است.
  2. علائم PMS را کاهش می دهد: درد قاعدگی یک علامت رایج در طول چرخه زنان است، استفاده از زنجبیل در سه روز اول چرخه قاعدگی به تسکین درد کمک می‌کند و خواص ضدالتهابی آن نفخ قاعدگی را تسکین می‌دهد.
  3. با عفونت‌ها مبارزه می کند: اگر با مسمومیت غذایی، التهاب لثه، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبارزه می‌کنید، زنجبیل می‌تواند به خلاص شدن از شر باکتری‌های موجود در بدن شما کمک کند.
  4. کاهش کلسترول: زنجبیل ممکن است به کاهش سطح کلسترول LDL شما کمک کند.
  5. هضم بهتر: زنجبیل به تسریع روند هضم و تخلیه سریع معده کمک می کند. افرادی که مشکلات گوارشی دارند، مانند سوء هاضمه، زخم معده، یبوست و IBS، ممکن است با اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود تسکین پیدا کنند.
  6. ایمنی را بهبود می بخشد: جینجرول، ترکیب زیست فعال موجود در زنجبیل خام، با خواص ضد میکروبی و ضد قارچی خود، ایمنی را تقویت می کند. زنجبیل همچنین حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است.
  7. حالت تهوع و ناراحتی معده را برطرف می کند: زنجبیل به درمان تهوع ناشی از بارداری، میگرن، تهوع صبحگاهی یا مشکلات کلی معده کمک می کند.

فواید ترکیب زنجبیل و عسل برای سلامتی

تغذیه سالم و استفاده از مواد طبیعی برای بهبود سلامتی از مسائل مهم در زندگی امروزی ما است. زنجبیل و عسل دو ماده طبیعی با خصوصیات بی‌نظیر هستند که از دیرباز توسط انسان‌ها برای تقویت سلامتی و درمان بیماری‌ها به کار گرفته شده‌اند. در ادامه این مقاله به بررسی فواید بی نظیر ترکیب زنجبیل و عسل برای سلامتی می پردازیم.

1- زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

اگر از آبریزش بینی، گلودرد، سرفه یا سرماخوردگی رنج می برید، می توانید از مخلوط زنجبیل و عسل به عنوان یک درمان طبیعی استفاده کنید. این مخلوط با کاهش التهاب، سیستم تنفسی را از مخاط پاک می کند و گلو را تسکین می دهد.

ترکیب زنجبیل و عسل بهترین گزینه برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزاست. عسل مخاطی که راه تنفسی را مسدود کرده و منجر به عفونت‌های دستگاه تنفسی می‌شود، رقیق می‌کند. از سوی دیگر زنجبیل به دلیل عطر قوی و خلط آور بودن، سینوس های شما را باز می کند و به خلاص شدن از شر مخاط دستگاه تنفسی کمک می کند. برای تهیه معجون زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی خود کافی است:

  1. مقداری زنجبیل تازه را رنده کنید و درون یک قوری بریزید.
  2. یک لیوان آب به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد.
  3. معجون را از صافی رد کنید و اجازه دهید کمی از داغی بیفتد.
  4. سپس یک قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک و آب نصف لیموترش را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.
  5. این نوشیدنی برای تسکین گلودرد و سرفه بسیار مفید است.

چای زنجبیل و عسل برای پاکسازی سیستم لنفاوی بدن و بهبود عملکرد ریه به شما کمک می کند، در نتیجه می توانید راحت تر نفس بکشید. سیگاری های سابق می توانند از این مخلوط به عنوان راهی برای بهبود ریه های خود استفاده کنند.

2- حالت تهوع را تسکین می دهد

آیا می دانستید که زنجبیل به درمان حالت تهوع کمک می کند؟ زنجبیل یکی از قدیمی ترین درمان های طبیعی برای تهوع است، به ویژه نوعی که در دوران بارداری ایجاد می شود. برای کمک به کاهش حالت تهوع صبحگاهی، می توانید زنجبیل و عسل را در آب گرم مخلوط کرده و بنوشید. برای توقف حالت تهوع خود میتوانید:

  1. هوای تازه تنفس کنید.
  2. حواس خود را پرت کنید. به عنوان مثال، به موسیقی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید.
  3. به طور منظم از یک نوشیدنی سرد جرعه جرعه بنوشید.
  4. چای زنجبیل و عسل یا چای نعناع بنوشید.
  5. غذاهای حاوی زنجبیل مانند بیسکویت زنجبیلی بخورید.
  6. وعده های غذایی مکرر و کوچکتری بخورید.

3- سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

زنجبیل یک ادویه شناخته شده است که هزاران سال است به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود سرماخوردگی و عفونت استفاده می شود. هنگامی که زنجبیل و عسل طبیعی مخلوط می شوند، یک معجون بسیار قوی ایجاد می شود که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و بدن شما را قوی تر و سالم تر کند.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی موجود در زنجبیل و عسل، مصرف روزانه معجون آن ها می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و در مبارزه با سرماخوردگی و سایر بیماری ها به شما کمک کند.

4- زنجبیل و عسل برای معده

زنجبیل و عسل برای معده

ترکیب زنجبیل و عسل برای معده افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند بسیار مفید است. در طب هندی و چینی از زنجبیل برای درمان بیماری های معده مانند نفخ، استفراغ و حالت تهوع استفاده می شد. از سوی دیگر عسل حاوی آنزیم های خاصی است که به عنوان یک کاتالیزور در فرآیند هضم عمل می کند، به ویژه برای تجزیه کربوهیدرات ها و قندها. همچنین عسل حاوی پری بیوتیک‌های مفید است، به این معنی که باکتری‌های خوبی را که در روده زندگی می‌کنند را تغذیه می‌کند. این خاصیت نه تنها برای هضم، بلکه برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است.

5- برای قلب مفید است

مطالعات نشان می دهد که ترکیب زنجبیل و عسل برای سلامت قلب مفید است. زنجبیل به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول کمک می کند، بنابراین زنجبیل می تواند به مبارزه با بیماری های قلبی که در آن رگ های خونی مسدود می شوند کمک کند. همچنین مصرف عسل به گشاد شدن شریان‌های قلب و افزایش جریان خون به قلب کمک می کند. این خاصیت عسل از تشکیل لخته های خونی که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، جلوگیری می کند.

6- بیماران سرطانی

ترکیب زنجبیل و عسل به تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی مانند تهوع و استفراغ کمک می کند. همچنین هم عسل و هم زنجبیل سرشار از آنزیم های آنتی اکسیدانی هستند و رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهند. عسل فعالیت آنتی اکسیدانی قوی از خود نشان می دهد. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد ممکن است در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی نقش داشته باشند.

بیماران سرطانی برای کاهش استفراغ و حالت تهوع در طور شیمی درمانی می توانند از چای زنجبیل و عسل استفاده کنند. همین اثر روی زنان باردار مبتلا به تهوع صبحگاهی مؤثر است.

7- درمان نفخ و گاز معده

اگر اغلب از نفخ یا گاز معده رنج می برید، نوشیدن روزانه ترکیب زنجبیل و عسل می تواند برای شما مفید باشد. زنجبیل حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش سرعت می بخشد و در عین حال از روده نیز محافظت می کند. زنجبیل همچنین می تواند نفخ، گرفتگی و گاز معده را کاهش دهد.

8- بهبود میگرن و سردرد های دردناک

یکی دیگر از فواید ترکیب زنجبیل و عسل این است که میگرن و سردرد های دردناک را از بین می برد. مقداری زنجبیل تازه را پوست گرفته و خرد کرده و درون 2 فنجان آب بریزید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد. وقتی مخلوط از داغی افتاد، یک قاشق چای خوری عسل خام به آن اضافه کنید و نوش جان کنید. این کار برای سردرد معجزه می کند و خواص ضدالتهابی آن می تواند مواد مسکن طبیعی را در مغز فعال کند و به کاهش درد کمک کند.

سخن پایانی

با ترکیب زنجبیل و عسل می توانید یک نوشیدنی ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده درست کنید. این نوشیدنی برای گلوی شما معجزه می کند، زیرا زنجبیل به پاکسازی سینوس ها و عسل به تسکین گلودرد شما کمک می کند.

منابع
  1. www.daburhoney.com
  2. twobusybeeshoney.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *