خواص عسل طبیعی

خواص زردچوبه و عسل برای سلامتی چیست؟

زردچوبه و عسل

ترکیب زردچوبه و عسل معجون قدرتمندی را ایجاد می کند که می تواند سلامت کلی بدن را ارتقاء دهد. با خرید عسل طبیعی و ترکیب آن با مواد مغذی دیگر می توانید کیفیت سلامتی خود را بهبود ببخشید! زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است، در حالی که عسل دارای خواص ضد میکروبی و ترمیم کننده زخم است. ترکیب آنها با هم می تواند به بهبود هضم، بهبود زخم ها و سوختگی ها، تقویت ایمنی و سلامت پوست شما کمک کند. برای آشنایی با خواص شگفت انگیز ترکیب زردچوبه و عسل در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

خواص عسل برای سلامتی

عسل طبیعی دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل معمولا به صورت موضعی برای درمان سوختگی و بهبود زخم و همچنین به صورت خوراکی برای درمان مشکلات سرفه استفاده می شود. ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری عسل (تقریباً 21 گرم) به صورت زیر است:

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری عسل 
کالری64
کربوهیدرات17.3 گرم
چربی0 گرم
پروتئین0 گرم
ویتامینمقدار کمی
مواد معدنیمقدار کمی
  1. مصرف عسل ایمنی بدن را افزایش می دهد و به پیشگیری از بسیاری از بیماری های مهم کمک می کند.
  2. چندین مطالعه نشان داده اند که عسل قدرت کشتن عوامل بیماری زایی که باعث عفونت می شوند را دارد.
  3. با داشتن خواص ضد باکتریایی، بهبود زخم ها را سرعت می بخشد و به طور موثر مشکلات معده، زخم بستر، زخم های دهان و التهاب را درمان می کند.
  4. به بهبود سوختگی ها و زخم ها کمک می کند.
  5. سطح قند خون را کاهش و متعادل می کند.
  6. به عنوان یک درمان برای سرفه و سرماخوردگی عمل می کند.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

خواص زردچوبه برای سلامتی

خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه

زردچوبه ادویه ای رایج در آشپزی هندی و خاورمیانه است. این گیاه رنگ زرد روشن دارد و ماده مؤثر آن کورکومین است. (کورکومین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است.) آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه به بهبود عملکرد مغز و بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. زردچوبه همچنین می تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که کورکومین پتانسیل درمان سرطان، بیماری های قلبی عروقی، التهاب مزمن، آلزایمر، دیابت و پسوریازیس را دارد. این گیاه می تواند زخم ها، سرفه، سرماخوردگی، بیماری های پوستی و غیره را درمان کند.

  1. ماده فعال اصلی زردچوبه، کورکومین، ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.
  2. از نظر علمی ثابت شده است که کورکومین خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارد.
  3. کورکومین می تواند در درمان بیماری آلزایمر مفید باشد.
  4. استفاده از زردچوبه به مدیریت افسردگی کمک می کند.
  5. زردچوبه به پیشگیری از سرطان کمک می کند.
  6. مکمل‌های کورکومین می‌توانند به بهبود سریع‌تر بیماران آرتریت کمک کنند.
  7. کورکومین به دلیل اثرات مثبت متعدد سلامتی، از جمله پتانسیل پیشگیری از بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و سرطان، ممکن است به طول عمر کمک کند.
  8. مردم همچنین از پودر زردچوبه برای درمان آکنه استفاده می کنند.

خواص ترکیب زردچوبه و عسل برای سلامتی

زردچوبه و عسل هر دو از زمان های قدیم به عنوان دارو در آیورودا استفاده می شده اند. هر دو دارای خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی هستند، بنابراین هنگامی که با هم ترکیب شوند، می توانند مزایای سلامتی یکدیگر را تقویت کنند. در ادامه به برخی از خواص ترکیب زردچوبه و عسل برای سلامتی اشاره خواهیم کرد:

1- برای از بین بردن سرفه از زردچوبه و عسل استفاده کنید

از زمانی که ویروس کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داد، چند تغییر عمده در سبک زندگی و دیدگاه‌های ما رخ داده است. یکی از بزرگترین تغییرات این است که مردم شروع به جدی گرفتن سیستم ایمنی بدن خود کرده اند و در نتیجه مصرف مواد غذایی که ایمنی ما را بهبود می بخشند افزایش یافته است. فروش ادویه‌های هندی مانند زردچوبه و زنجبیل نیز به دلیل فواید بی‌شمار سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی، بسیار افزایش یافته است. مردم در سراسر جهان از عسل و زردچوبه برای خلاص شدن از شر سرفه و سرماخوردگی استفاده می کنند. در ادامه به دو دستورالعمل عالی ترکیب زردچوبه و عسل برای سرماخوردگی اشاره خواهیم کرد:

  1. دستورالعمل شماره یک:
  2. 2 قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک را درون یک کاسه بریزید.
  3. 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک به آن اضافه کنید و خو مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آورید.
  4. از این مخلوط، 3 بار در روز و هر بار 1/2 قاشق چای خوری مصرف کنید.
  1. دستورالعمل شماره دو:
  2. 4 لیوان آب را درون یک ظرف بجوشانید.
  3. 1 قاشق چای خوری زردچوبه ارگانیک به آب جوشیده اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد.
  4. وقتی دمنوش کمی از داغی افتاد دو قاشق غذاخوری عسل خام و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.
  5. از این دمنوش زردچوبه و عسل میتوانید دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

2- درمان زخم یا سوختگی

استفاده از داروهای طبیعی برای سوختگی‌های جزئی، بریدگی‌ها، بثورات و گزش حشرات یک روش رایج است که قرن‌هاست وجود داشته است. استفاده از زردچوبه و عسل باعث بهبود سریعتر زخم می شود و مقرون به صرفه و بی خطر است. کورکومین یک ترکیب فعال است که ذاتاً در زردچوبه موجود است. این ماده پتانسیل فوق العاده ای برای درمان درد و زخم های مرتبط با سوختگی دارد.

عسل و زردچوبه هر دو خاصیت ترمیم زخم دارند، بنابراین می توانید از آنها برای درمان زخم یا سوختگی استفاده کنید.

3- عسل و زردچوبه برای معده

عسل و زردچوبه برای معده

اگر اغلب ناراحتی های گوارشی را تجربه می کنید، ترکیب عسل و زردچوبه برای معده شما می تواند نجات دهنده باشد. خواص ضد التهابی زردچوبه همراه با اثرات تسکین دهنده عسل می تواند به کاهش علائم سوء هاضمه، نفخ و گاز معده کمک کند.

زردچوبه می تواند به بهبود هضم کمک کند، در حالی که عسل می تواند به تسکین روده و کاهش التهاب کمک کند. آنها با هم می توانند به ارتقاء سلامت دستگاه گوارش کمک کنند.

4- خواص ضد پیری

زردچوبه و عسل هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می توانند به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و کند کردن روند پیری کمک کنند. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای‌خوری عسل و شیر مخلوط کنید تا خمیری خیس به‌دست آید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و خشک شود. سپس ماسک را با آب خنک بشویید. این ماسک بافت پوست را بهبود می بخشد، چین و چروک ها را کاهش می دهد و رنگ پوست را یکدست می کند.

5- خلق و خو و عملکرد مغز را تقویت می کند

زردچوبه از بیماری های مغزی جلوگیری می کند و عسل عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. ترکیب این دو باعث بهبود سلامت کلی مغز می شود. زردچوبه و عسل نه تنها برای سلامت جسمانی بلکه برای سلامت روانی شما نیز مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه به بهبود عملکرد مغز و بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

6- سلامت قلب را ارتقا می دهد

مصرف منظم زردچوبه و عسل می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت قلب شما داشته باشد. کورکومین موجود در زردچوبه به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند. از سوی دیگر شیرینی طبیعی عسل بدون آسیب رساندن به سیستم قلبی عروقی، طعمی لذیذ می‌افزاید.

7- تقویت سیستم ایمنی

ترکیب زردچوبه و عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. مصرف منظم این ترکیب جادویی می تواند به محافظت از بدن شما در برابر عفونت ها و بیماری های مختلف کمک کند.

8- بهبود درد مفاصل و آرتریت

ترکیب زردچوبه و عسل به دلیل توانایی خود در کاهش التهاب در بدن شناخته شده است و این خاصیت آن را به یک درمان طبیعی عالی برای درد مفاصل و آرتریت تبدیل می کند. گنجاندن این اکسیر طلایی در برنامه روزانه می تواند به بهبود تحرک مفاصل و انعطاف پذیری کلی شما کمک کند.

9- سلامت پوست را افزایش می دهد

زردچوبه و عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی خود می تواند برای پوست شما معجزه کند. این ترکیب به مبارزه با آکنه کمک می کند، لکه ها را کاهش می دهد و باعث ایجاد پوستی سالم و درخشان می شود. حتی می توانید از آن به عنوان ماسک صورت برای تقویت طبیعی و درخشان پوست استفاده کنید.

سخن پایانی

ترکیب زردچوبه و عسل نه تنها طعم و مزه ای عالی به غذاهای شما می بخشد، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارند. عسل و زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و با تقویت سیستم ایمنی بدن شما به مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کنند.

منابع
  1. yesanctuary.com
  2. medicalnewstoday.com
  3. www.24mantra.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *