ماسک عسل

خواص عسل برای شوره سر | فواید و نحوه استفاده از آن

خواص عسل برای شوره سر

آیا از خواص عسل برای شوره سر چیزی می دانید؟ عسل علاوه بر کاربردهای پزشکی، از دیرباز جزئی جدانشدنی از محصولات مو و پوست بوده است. عسل، بره موم و ژل رویال همگی از محصولات زنبور عسل هستند و فواید بسیاری برای زیبایی پوست و مو دارند. خوب است بدانید شوره سر اغلب توسط قارچ یا باکتری ایجاد می شود و عسل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند برای از بین بردن شوره سر و پوست سر ملتهب ایده آل باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص عسل برای شوره سر و معرفی چند ماسک فوق العاده برای شوره سر بپردازیم. توصیه می شود چنان چه قصد خرید عسل طبیعی و بهره مندی از خواص بی شمارش برای پوست و مو را دارید، حتماً آن را از یک زنبوردار یا فروشنده معتبر خریداری کنید!

ویدئو ماسک عسل برای شوره سر

خواص عسل برای مو

خواص عسل برای مو

عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و توانایی در ترمیم پوست، برای قرن ها در طب عامیانه مورد استفاده قرار گرفته است. عسل منجر به بهبود زخم، تسکین درد در بیماران سوختگی و کاهش پاسخ های التهابی می شود. هنگامی که عسل روی مو و پوست سر استفاده می شود، می تواند همان خواص بازسازی کننده را به پوست سر ارائه دهد. در ادامه به برخی از خواص عسل برای مو اشاره خواهیم کرد:

  1. مو و پوست سر را آبرسانی می کند: عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند آبرسانی مورد نیاز را هم برای پوست سر و هم برای خود مو فراهم کند.
  2. از شوره سر جلوگیری می کند: خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل به مبارزه و پیشگیری از شوره سر که اغلب توسط قارچ یا باکتری ایجاد می شود، کمک می کند. «از آنجایی که عسل ضد التهاب است، می‌تواند برای کسانی که پوست سر ملتهب دارند یا شوره سر دارند مفید باشد.”
  3. فولیکول مو را تقویت می کند: از آنجایی که عسل حاوی پروتئین است، می تواند به تقویت استحکام و ساختار مو کمک کند و از شکستگی مو جلوگیری کند. شکستگی یکی از دلایل اصلی ریزش مو است، بنابراین جلوگیری از آن می تواند به بهبود ظاهر کلی مو منجر شود. “عسل می تواند از آسیب مو جلوگیری کند، مو را تقویت کند و شکستگی تارهای مو را کاهش دهد که به رشد موها کمک می کند.”
  4. سلامت کلی پوست سر را بهبود می بخشد: از آنجایی که عسل دارای اثرات ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، می تواند به طور کلی برای سلامت پوست سر نیز مفید باشد. بسیاری از مسائل مو به سلامت کلی پوست سر مربوط می شود، بنابراین مهم است که این مسائل را ابتدا درمان کنید.
  5. درخشش را تقویت می کند: عسل برای درخشندگی به موهای خشک و کدر عالی است و با افزودن پروتئین و رطوبت به مو، آن را درخشان و نرم می کند.
  6. می تواند به رشد مو کمک کند: عسل با جلوگیری از شکستن موهای موجود به رشد مو کمک می کند. همچنین می‌تواند از عفونت‌های پوست سر مانند شوره سر جلوگیری کند و باعث شفاف‌تر شدن فولیکول‌ها و رشد موی بیشتر شود.
ماسک عسل برای موتوضیحات
مزایای اصلی– خاصیت آبرسان، تقویت کننده و ضد باکتریایی دارد.
– پوست سر را تسکین می‌دهد.
– موها را تقویت و آبرسانی می‌کند.
– درخشندگی را افزایش می‌دهد
چه کسی باید استفاده کند– برای هر نوع مو و بافتی قابل استفاده است.
– افرادی که موهای خشک و موهای مجعد دارند، زیرا به افزایش رطوبت کمک می‌کند.
– مفید برای کسانی که پوست سر ملتهب دارند یا شوره سر دارند.
تعداد استفادهیکبار در هفته
ترکیبات سازگارنارگیل یا سایر روغن‌های حامل
احتیاط‌هاافراد مبتلا به آلرژی به گرده زنبور عسل

عسل برای پوست سر شگفت‌انگیز است، زیرا به از بین بردن تجمعی که می‌تواند فولیکول مو را مسدود کرده و منجر به بیماری‌هایی مانند درماتیت شود، کمک می‌کند.

انواع ماسک عسل برای شوره سر

بهترین راه برای مبارزه با مشکل شوره سر و ریزش مو، استفاده از راهکارهای خانگی مؤثر است. در ادامه به تعدادی از راهکارهای خانگی مؤثر برای مبارزه با شوره سر و ریزش مو اشاره خواهیم کرد:

1- ماسک موز و عسل برای شوره سر

ماسک موز و عسل برای شوره سر

شوره سر می تواند در اثر تحریک، خشکی و همچنین پاتوژن های قارچی و باکتریایی ایجاد شود. استفاده از ماسک موز و عسل روی پوست سر می تواند رطوبت را افزایش دهد (کاهش خشکی) و همچنین پوست سر شما را از شر عواملی که باعث شوره سر می شود خلاص کند.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند موی سر شما را حالت دهد و همچنین باعث بهبود پوست خشک و تحریک شده شود. عسل برای شوره سر عالی است زیرا رطوبت و آنتی اکسیدان را به موهای شما تزریق می کند. همچنین موز دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند شوره سر و پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر را التیام بخشد. 

ماسک موز و عسل برای شوره سرتوضیح
مواد لازم1-2 موز رسیده
1/2 آووکادو رسیده
1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1/2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1/2 قاشق غذاخوری عسل
1 تخم مرغ
طریقه استفاده1- در یک ظرف مناسب، موز را پوره کنید و به آن آووکادو را اضافه کنید. آووکادو را همچنین پوره کنید تا ترکیبی یکنواخت بدست آید.
2- به مواد پوره شده روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل را اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
3- سپس تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید و دوباره همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
4- مواد را روی موهای خود بمالید و آن را به مدت حدود 20 دقیقه برای تغذیه موها و حالت‌ دهی و درمان شوره سر بگذارید.
5- پس از گذشت زمان، موها را با آب ولرم بشویید تا ماسک کاملاً از موها شسته شود.
6- برای جلوگیری از تحریک و تشدید علائم شوره سر، حتماً مطمئن شوید که موز کاملاً از موهای شما شسته شده است.

توجه داشته باشید که به موز یا عسل آلرژی دارید، باید از استفاده از این ماسک خودداری کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه حساسیت یا تحریک پس از استفاده از ماسک، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

2- ماسک تخم مرغ و عسل برای شوره سر

ماسک تخم مرغ و عسل برای شوره سر

در صورتی که به دنبال راهکارهای خانگی مؤثر برای مبارزه با شوره سر و ریزش مو هستید، توصیه می‌شود تخم مرغ و عسل را امتحان کنید. این ترکیب نه تنها به مبارزه با شوره سر کمک می‌کند، بلکه فولیکول‌های مو را تقویت نموده و به رشد موهای قوی و تغذیه شده کمک می‌کند.

ماسک تخم مرغ و عسل برای شوره سرتوضیح
مواد لازم2 تخم مرغ کامل
½ فنجان عسل
طریقه استفاده1. تخم مرغ را در یک کاسه خوب بزنید تا کف کند.
2. 1/2 فنجان عسل را به تخم مرغ اضافه کنید و آنها را خوب هم بزنید تا مخلوطی یکدست و یکنواخت به دست آید.
3. مخلوط را روی پوست سر و ریشه مو ماساژ دهید و به طور یکنواخت در تمام سر پخش کنید.
4. بگذارید ماسک برای مدت 30 دقیقه بماند.
5. آن را با آب و سپس با شامپو بشویید.
6. برای نتیجه بهتر، این ماسک را 3-4 بار در ماه تکرار کنید.

3- ماسک ماست و عسل برای شوره سر

اسید سیتریک موجود در ماست به مبارزه با شوره سر و جوانسازی موها کمک می‌کند، در حالی که عسل به تقویت و رشد موهای ضخیم و قوی کمک می‌کند.

ماسک تخم مرغ و عسل برای شوره سرتوضیح
مواد لازم1 فنجان ماست 
1/2 فنجان عسل
طریقه استفاده1. ماست و عسل را در مخلوط‌کن مخلوط کنید.
2. مخلوط را به طور یکنواخت روی تمام موها و پوست سر بمالید.
3. به مدت 20 دقیقه بگذارید روی سرتان بماند.
4. ماسک را با آب ولرم و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید.

عسل کنار

(1 customer review)
۲۰۹,۰۰۰ تومان۶۵۷,۰۰۰ تومان

عسل کنار (سدر) شهدکده ، دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است و با گنجاندن این عسل در برنامه غذایی

1000 گرم
1500 گرم
500 گرم

4- ماسک عسل و آلوئه ورا برای شوره سر

با استفاده از ماسک موی آلوئه ورا و عسل می‌توانید به مبارزه با شوره سر کمک کنید و در عین حال پوست سر را تسکین دهید.

ماسک عسل و آلوئه ورا برای شوره سرتوضیح
مواد لازم1 قاشق غذاخوری عسل
2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
2 قاشق غذاخوری ماست
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
طریقه استفاده1. همه‌ی مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
2. مخلوط را با حرکات دایره‌ای به ملایمت روی تمام موها و پوست سر ماساژ دهید. مطمئن شوید که ماساژ را به آرامی و به مدت کافی انجام می‌دهید تا مواد به پوست سر نفوذ کنند.
3. حدود 20-30 دقیقه اجازه دهید ماسک روی موها و پوست سر نیمه خشک شود.
4. سپس موها را با آب ولرم بشویید تا خمیر را از موها و پوست سر شسته کنید.
5. در نهایت، از یک شامپوی ملایم استفاده کنید تا هر گونه باقیمانده‌ی ماسک را از موها بردارید و موها را به طور کامل شستشو دهید.

توصیه می‌شود این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا به نتایج بهتری برسید. استمرار در استفاده از این ماسک به مدت زمان مناسب نیز می‌تواند بهترین نتیجه را برای مبارزه با شوره سر و تسکین پوست سر به ارمغان آورد.

نکاتی درباره خواص عسل برای شوره سر

به طور کلی، عسل را می توان برای انواع موها و بافت ها از جمله موهای رنگ شده استفاده کرد. متخصصان موافق هستند که استفاده از عسل برای همه بی خطر است، اما عسل برای برخی از انواع مو ممکن است بیشتر از بقیه مفید باشد.

  1. کسانی که موهای خشک دارند ممکن است عسل را مفیدتر بدانند، زیرا باعث بهبود درخشندگی و نرمی مو می شود.
  2. موهای شکننده یا آسیب دیده از پروتئین عسل بهره مند می شوند.
  3. موی فرفری هم اغلب به رطوبت و پروتئین نیاز دارد، بنابراین عسل برای کسانی که موهای موج دار و مجعد دارند مناسب است.
  4. علاوه بر این، به دلیل ضد التهابی بودن عسل، افرادی که پوست سر ملتهب دارند یا کسانی که شوره سر دارند نیز ممکن است آن را مفید بدانند.

نحوه استفاده از عسل برای مو

عسل به دلیل فواید فراوان و دسترسی آسان، یکی از رایج ترین مواد موجود در ماسک ها و درمان های خانگی می باشد. در هنگام استفاده از ماسک های عسل احتمال بروز واکنش های آلرژیک برای کسانی که به گرده زنبور عسل حساسیت دارند، وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از ماسک های عسل، مقداری از آن را روی یک ناحیه کوچک از پوست خود تست کنید.

  1. بهترین راه برای استفاده از عسل این است که آن را با کمی آب مخلوط کنید (فقط به اندازه ای که چسبندگی کمتری داشته باشد)، آن را روی پوست سر ماساژ دهید و تا انتهای موها بکشید. بگذارید یک تا دو دقیقه بماند، سپس آبکشی و شامپو بزنید.
  2. برای ایجاد یک ماسک حالت دهنده عالی، عسل را با نارگیل یا سایر روغن های حامل که رطوبت را اضافه می کنند، مخلوط کنید.
  3. عسل را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید: می توانید عسل را به شامپو و نرم کننده خود اضافه کنید. با این حال، از افزودن بیش از چند قطره خودداری کنید زیرا می تواند منجر به چسبندگی موها شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خواص عسل برای شوره سر پرداختیم و گفتیم که استفاده از ماسک‌های عسل می‌تواند یک راهکار مؤثر و طبیعی برای مبارزه با شوره سر و بهبود وضعیت پوست و مو باشد. با توجه به خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی عسل، استفاده از ماسک‌هایی که عسل در ترکیب آن‌ها وجود دارد، می‌تواند بهبود قابل توجهی در شوره سر و ریزش مو ایجاد کند. این ماسک‌ها معمولاً شامل مواد طبیعی دیگری مانند موز، تخم مرغ، ماست و آلوئه ورا هستند که هر یک خواص خاص خود را در ارتقای سلامت پوست و مو دارند.

منابع
  1. www.byrdie.com
  2. www.daburhoney.com

سوالات متداول

عسل می تواند به درمان و جلوگیری از شوره سر، آبرسانی مو و پوست سر، تقویت فولیکول مو، بهبود سلامت کلی پوست سر، افزایش درخشندگی و رشد مو کمک کند.
هر نوع مویی می تواند از عسل برای موهای خود استفاده کند (از جمله آنهایی که موهای رنگ شده دارند)، افرادی که موهای خشک دارند ممکن است عسل را مفیدتر بدانند، زیرا باعث درخشندگی و نرم شدن موها می شود.
افرادی که به گرده زنبور عسل حساسیت دارند، ممکن است تحت تأثیر محصولات حاوی عسل قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *