خواص عسل طبیعی

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل از دیرباز به عنوان یکی از ترکیبات طبیعی برای بهبود سلامتی انسان‌ها شناخته شده است. این ترکیب به دلایل مختلفی، از جمله اثرات مثبت بر لاغری، تسکین گلودرد، بهبود سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی مورد مطالعه قرار گرفته است. بنابراین با خرید عسل طبیعی و ترکیب آن با دارچین و زنجبیل می توانید لذت یک ترکیب معجزه آسا را تجربه کنید. در این مقاله به بررسی اثرات ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری پرداخته و راهنمایی‌هایی برای مصرف این ترکیب ارائه می‌دهیم!

اثرات ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

اثرات ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

وقتی فردی در حال کاهش وزن است، همه چیز را امتحان می کند، از رژیم غذایی گرفته تا ساعت ها تمرین در باشگاه، کاهش کالری و موارد دیگر. اما یک چیز وجود دارد که افراد زیادی آن را امتحان نمی کنند و آن ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری است. این ترکیب ساده به شما کمک می کند تا وزن خود را آسان تر کاهش دهید و بهترین بخش این است که به شما کمک می کند ابتدا چربی شکم را آب کنید. (چربی شکم با افزایش خطر بیماری های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان همراه است.)

مصرف عسل درست قبل از خواب می تواند به شما کمک کند کالری بیشتری در ساعات اولیه خواب بسوزانید. عسل با فعال کردن هورمون های ویژه، اشتها را سرکوب کرده و از افزایش وزن جلوگیری می کند.

همچنین دارچین به کاهش چربی کمک می کند. خواص ضد میکروبی و ضد انگلی دارچین آن را به یکی از سالم ترین ادویه های تمام دوران تبدیل کرده است. دارچین به کاهش فشار خون، کلسترول، افزایش عملکرد انسولین و همچنین متابولیسم کمک می کند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که مصرف زنجبیل می تواند کالری سوزی را افزایش دهد و احساس گرسنگی را کاهش دهد و به کاهش وزن در بزرگسالان دارای اضافه وزن کمک کند. همچنین زنجبیل با تغییرات مثبت در کلسترول، قند خون، فشار خون و سلامت کبد همراه است. در ادامه به بررسی اثرات ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری می پردازیم:

1. کاهش التهاب

یکی از اصلی‌ترین عواملی که به افزایش وزن و چاقی منجر می‌شود، التهاب در بدن است. ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل دارای ویژگی‌های ضد‌التهابی قدرتمندی است. عسل و دارچین و زنجبیل هر سه به عنوان یک ضد‌التهاب قوی شناخته می‌شوند. این ترکیب می‌تواند به کاهش التهاب‌های مزمن در بدن کمک کرده و در نتیجه به لاغری کمک نماید.

2. افزایش متابولیسم

افزایش متابولیسم ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. (متابولیسم یا سوخت و ساز یعنی مقدار انرژی که بدن شما مصرف می‌کند.) دارچین معروف به توانایی افزایش حساسیت به انسولین است که به کنترل قند خون کمک می‌کند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. همچنین، زنجبیل می‌تواند به افزایش تبادل مواد در بدن کمک کرده و سوزاندن چربی‌ها را تسهیل کند.

جدول 1: اثرات ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل بر متابولیسم

عسلافزایش انرژی و سوخت و ساز بدن
دارچینکنترل قند خون و جلوگیری از افزایش وزن
زنجبیلافزایش تبادل مواد و سوزاندن چربی‌ها

3. کاهش اشتها

یکی دیگر از اثرات مثبت ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری، کاهش اشتها است. این ترکیب به دلیل خواص خود بر کنترل اشتها می‌تواند به کنترل مصرف کالری کمک کند.

جدول 2: اثرات ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل بر اشتها

عسلکاهش اشتها و کنترل مصرف کالری
دارچینکنترل نیاز به شیرینی و تسهیل گرسنگی
زنجبیلتسهیل فرآیند هضم و کاهش اشتها

4. افزایش انرژی و تحرک بدن

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل می‌تواند انرژی بدن را افزایش داده و تحرک بدن را بهتر کند. زنجبیل به عنوان یک ماده گرم‌کننده طبیعی معروف است که می‌تواند به بدن انرژی و طراوت ببخشد. همچنین، ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل می‌تواند به تقویت عملکرد قلب و عروق کمک کند و تحرک بدن را تسهیل نماید.

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل یک نوشیدنی عالی قبل از تمرین است، می تواند به شما کمک کند در طول جلسات تمرینی خود پرانرژی بمانید و همچنین به شما امکان را می دهد چربی بیشتری بسوزانید.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

راهنمایی‌های مصرف

برای بهره‌برداری بهتر از ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری، می‌توانید این نکات را در نظر بگیرید:

  1. استفاده از ترکیب مناسب: ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل را به میزان مناسب و با توجه به نیازهای خود مصرف کنید. همچنین، بهتر است از عسل طبیعی و دارچین خالص استفاده کنید.
  2. مصرف مداوم: ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل باید به صورت مداوم و به‌عنوان یک بخش از رژیم غذایی روزانه مصرف شود. (یک فنجان از این ترکیب قبل از رفتن به رختخواب می تواند از گرسنگی اواخر شب جلوگیری کند.)
  3. متنوع کردن رژیم غذایی: ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل را می‌توانید به صورت متنوع در غذاها و نوشیدنی‌های خود اضافه کنید. برای مثال، می‌توانید آن را به یک فنجان چای گرم یا آب و لیمو اضافه کنید.
  4. ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل را بین وعده های غذایی بنوشید تا هوس خود را به غذاهای ناسالم کاهش دهید.

سایر فواید ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل

  1. ضد تهوع، ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای زنان مبتلا به تهوع صبحگاهی بسیار مؤثر است. همچنین اگر در طول سفر دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوید، نوشیدن این ترکیب می تواند به شما کمک کند.
  2. به تسکین درد کمک می کند، مصرف ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل به افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و همچنین ورزشکاران بعد از هر جلسه تمرین توصیه می شود.
  3. سرفه و گلودرد را درمان می کند، زنجبیل به طور گسترده برای کاهش تب، گرم کردن بدن، درمان حالت تهوع، تسکین گوش درد، تسکین گلودرد و کاهش برونشیت استفاده می شود. همچنین ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل حاوی ویتامین های B، C، D، E و مواد تقویت کننده سیستم ایمنی، یک عامل ضد باکتری و ضد عفونت برای کل بدن است.
  4. درمان آسم و بیماری های تنفسی، ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل به رقیق شدن و بیرون راندن مخاط از سیستم تنفسی کمک می کند. اگر مخاط در مجرای تنفسی تجمع پیدا کند و در گردش هوای داخل و خارج بدن اختلال ایجاد کند، این می تواند آسم را بدتر کند.

باید توجه داشته باشید که عسل و دارچین و زنجبیل هر سه از نظر طبیعت بسیار گرم هستند. بنابراین، مطمئن شوید که در تابستان زیاد این ترکیب را ننوشید. با این حال، مصرف این چای در زمستان یک موهبت برای سلامتی و خلق و خوی شما می باشد.

نتیجه‌گیری

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری، به خصوص لاغری شکم بسیار مفید است، این ترکیب می‌تواند به کاهش التهاب‌ها، افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و افزایش انرژی و تحرک بدن شما کمک کند، بنابراین می‌توانید از این ترکیب برای بهبود وزن و سلامتی خود بهره‌برداری کنید.

منابع:
  1. www.ndtv.com
  2. www.stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *