خواص عسل طبیعی

ترکیبات عسل طبیعی چیست؟ | عسل طبیعی چیست؟

ترکیبات عسل طبیعی

عسل طبیعی چیست؟ عسل غذایی است سحرآمیز که از سوی طبیعت به آدمی هدیه گردیده است، بنابراین با خرید عسل طبیعی طعم دلپذیر طبیعت را در خانه تجربه کنید. ترکیبات عسل طبیعی بر اساس کالری، به ترکیب میوه ها نزدیک تر است تا شکر معمولی. ترکیبات عسل طبیعی تقریباً 40 درصد فروکتوز، 30 درصد گلوکز و 17 درصد آب است و مابقی آن شامل سایر قندها، کربوهیدرات ها و مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی است.

عسل طبیعی چیست؟

عسل طبیعی چیست؟ باستان شناسان قدمت زندگی زنبورعسل را 40 میلیون سال تخمین زده اند. این قدمت زندگی در مقایسه با انسان و سایر جانوران یک استثناء محسوب می شود. از فرآورده های شناخته شده زنبورعسل میتوان به عسل، گرده، موم، بره موم، شاه انگبین و زهر زنبورعسل اشاره کرد.

گل با شهد شیرین خود بسیاری از انواع حشرات را جهت گرده افشانی جلب میکند. تنها زنبور عسل، این موجود شگفت انگیز است که شهد را به عسل تبدیل میکند. زنبورهای عسل گرده و شهد گیاهان گلدار را که گرده افشانی می کنند جمع آوری میکنند و به کندو منتقل می کنند. در نهایت با کمک آنزیم هایی که زنبورهای کارگر تهیه می کنند، شهد به عسل تبدیل میشود و می توان آن را برای مصرف برداشت کرد.

عسل طبیعی چیست؟

عسل طبیعی از قدیمی ترین و نخستین شیرین کننده هایی است که انسان استفاده می کرده و یک تا یک و نیم برابر شیرین تر از ساکارز (قند) است. ترکیبات عسل طبیعی گلوکز، فروکتوز، پلی ساکاریدها (کربوهیدرات های طبیعی)، آب، پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. عسل طبیعی از زمان های قدیم به عنوان غذا یا چاشنی و همچنین برای زیبایی پوست و التیام زخم ها استفاده می شده است.

[short_code_product_slider]

ترکیبات عسل طبیعی

ترکیبات عسل طبیعی چیست؟ عسل سرشار از مواد مغذی است. از نظر علمی، عسل نوعی کربوهیدرات است که عمدتاً از مونوساکاریدهای فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است. ترکیبات عسل طبیعی تقریباً 40 درصد فروکتوز، 30 درصد گلوکز و 17 درصد آب است و مابقی آن شامل سایر قندها، کربوهیدرات ها و مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی است.

یک قاشق غذاخوری عسل (21 گرم عسل ) حدود 60 کالری و 17 گرم قند دارد. ترکیبات عسل طبیعی عمدتاً از قندها (تقریباً 40% فروکتوز و 30% گلوکز) و 17% آب تشکیل شده است و بقیه قندها، کربوهیدرات ها و مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی هستند. در مقایسه با عسل، ساکارز(قند) یک دی ساکارید است که از قسمت های مساوی دو مونوساکارید ( 50% فروکتوز و 50% گلوکز) ساخته شده است.

هنگامی که ما عسل مصرف میکنیم، مانند هضم سایر قندها، بدن ما آن را برای ایجاد انرژی تجزیه می کند. گلوکز با کمک انسولین توسط سلول های ما جذب می شود، در حالی که فروکتوز در کبد کنترل می شود و برای جذب نیازی به انسولین ندارد.

جدول ترکیبات عسل طبیعی

جدول ترکیبات عسل طبیعی

ترکیبات عسل طبیعی را در جدول زیر مشاهده می کنید:

اجزاءمیانگیندامنه
آب (رطوبت)17/2 درصد22/9 – 12/2 درصد
فروکتوز38/4 درصد44/3 – 30/9 درصد
گلوکز30/3 درصد40/7 – 22/9 درصد
ساکارز1/3 درصد7/6 – 0/2 درصد
مالتوز7/3 درصد16 – 2/7 درصد
قندهای دیگر1/4 درصد3/8 – 0/1 درصد
اسیدهای گلوکونیک0/57 درصد1/17 – 0/17 درصد
خاکستر0/17 درصد1/30 – 0/02 درصد
نیتروژن0/04 درصد0/13 – 0/00 درصد
PH3/91 درصد6/10 – 3/42 درصد
داده های گرفته شده از 490 عسل در آمریکا

سخن پایانی

همانطور که در جدول بالا می بینید ترکیبات عسل طبیعی عمدتاً گلوکز و فروکتوز می باشد. عسل منبع انرژی است زیرا گلوکز و فروکتوز آن سریعاً جذب شده و به انرژی تبدیل میشود. بنابراین عسل برای کسانی که حرکت زیادی دارند و احتیاج به انرژی زیادی دارند غذای مناسبی است.

منابع
  1. کتاب انقلاب عسل – حفظ سلامت نسل های آینده – پروفسور مایک مک اینس
  2. foodinsight.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *