خواص عسل طبیعی

آیا عسل برای تهوع خوب است؟

آیا عسل برای تهوع خوب است

آیا می دانید میخک و عسل یک داروی قدیمی برای مقابله با حالت تهوع در خانه است؟ حالت تهوع ممکن است به دلیل بیماری حرکت یا هر گونه عارضه بهداشتی ایجاد شود. در برخی موارد کمبود خواب برای چند شب نیز ممکن است منجر به این وضعیت شود.

با این حال، یکی از شایع ترین دلایل سوء هاضمه به دلیل حمله باکتریایی است. دلیل هر چه باشد، داروهای شیمیایی تنها راه مقابله با آن نیستند و مخلوطی از میخک و عسل می تواند به عنوان یک درمان معجزه آسا برای تسکین تهوع باشد.

banner

آیا عسل برای تهوع خوب است؟

میخک و عسل برای تهوع

در پاسخ به سؤال آیا عسل برای تهوع خوب است باید بگوییم، مخلوط پودر میخک و عسل به عنوان یک درمان باستانی برای مقابله با حالت تهوع استفاده می شده است. جدا از خاصیت ضد التهابی، میخک به عنوان یک ماده بی حس کننده طبیعی که پوشش معده را بی حس می کند، شناخته شده است.

این به نوبه خود از رفلاکس معده جلوگیری می کند. در حالی که، فعالیت ضد باکتریایی عسل به مبارزه با باکتری های معده کمک می کند و دیواره های دستگاه گوارش را تسکین می دهد.

نحوه استفاده از میخک و عسل برای تهوع

مواد لازم:

  • 4-5 میخک خشک
  • هاون
  • 1 قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه:

  1. میخک‌های خشک را در هاون قرار داده و با استفاده از هاون پودر کنید.
  2. یک قاشق چایخوری عسل را به پودر میخک اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و میل کنید.
  3. حتی زنان باردار نیز می توانند با خرید عسل طبیعی از ترکیب میخک و عسل برای مقابله با حالت تهوع که یکی از علائم رایج بارداری است استفاده کنند.

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

سایر ترکیب های عسل برای تهوع

ترکیبات عسل برای حالت تهوعتوضیحات
۱. عسل خالص۱ قاشق چایخوری عسل خام ارگانیک مصرف کنید و روزی ۲ تا ۳ بار آن را تکرار کنید تا دچار تهوع ناشی از بیماری‌های معده نشوید.
۲. عسل با زنجبیلعسل طبیعی و زنجبیل یکی از بهترین داروها برای درمان حالت تهوع به ویژه در دوران بارداری یا بعد از شیمی‌درمانی به شمار می‌رود. یک قاشق عسل با نصف قاشق زنجبیل رنده شده را در طول روز مصرف کنید.
۳. عسل با آب لیموعسل طبیعی با آب لیمو برای جلوگیری از حالت تهوع مفید است. استشمام بوی لیمو احساس تهوع را کاهش می‌دهد. مخلوط یک قاشق چای‌خوری لیموی تازه و عسل ارگانیک را میل کنید.
۴. عسل با دارچینعسل طبیعی با دارچین حالت تهوع را برطرف می‌کند. این دو ماده طبیعی دارای خاصیت تسکین‌دهنده هستند و سوزش معده را درمان می‌کنند. مخلوط این دو ماده حالت تهوع ناشی از سوء هاضمه و مشکلات معده را نیز از بین می‌برد.
منابع
  1. Cloves And Honey – An Age-Old Remedy To Deal With Nausea At Home

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *