خواص عسل طبیعی

آیا درمان سردی معده با عسل امکان پذیر است؟

درمان سردی معده با عسل

آیا درمان سردی معده با عسل امکان پذیر است؟ یکی از اثرات نامطلوب سبک زندگی امروزی کاهش سطح سلامت جامعه است. رژیم غذایی نامناسب و بی احتیاطی در انتخاب غذا مشکلات بی شماری را برای ما به وجود آورده است. یکی از پیامدهای نامطلوب این رفتارهای نادرست، مشکلات معده از جمله سردی معده است.

در این مقاله ابتدا به بررسی علائم و عوامل ایجاد کننده سردی معده می پردازیم، سپس با راهکارهایی برای درمان سردی معده با عسل آشنا خواهیم شد. توصیه می کنم چنان چه قصد خرید عسل طبیعی و بهره مندی از خواص بی شمارش را دارید، حتماً آن را از یک فروشنده یا زنبوردار معتمد خریداری کنید.

عوامل ایجاد کننده سردی معده

عوامل ایجاد کننده سردی معده

قبل از اینکه بدانیم سردی معده چیست، باید بدانیم علت آن چیست؟ سردی معده ناشی از غلبه بلغم بر معده و دستگاه گوارش است و برای رفع آن باید خلط اضافی از بدن خارج شود. از علل سردی معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مصرف غذاهای سرد در صبحانه مانند پنیر، گوجه فرنگی، خیار، شیر سرد و ….
  2. نوشیدن آب یا خوردن میوه بلافاصله بعد از خواب، ورزش طولانی، گرسنگی طولانی و غیره.
  3. مصرف غذاهای سنگین و دیر هضم که معده قادر به هضم کامل آنها نیست. گوشت گاو، ماکارونی، میوه ها، لوبیاها، اکثر حبوبات اگر خوب پخته نشده باشند، تخم مرغ آب پز، رشته فرنگی، لازانیا و غیره.
  4. گرسنگی طولانی مدت و پرخوری از دیگر دلایل سردی معده است.
  5. سریع و عجولانه غذا خوردن.
  6. مصرف تنقلات غیر ضروری نیز باعث سردی معده می شود.
  7. مصرف مایعات با غذا یا با فاصله زمانی کوتاه بعد از غذا.
  8. مصرف غذاهایی که هضم غذا را مختل می کند مانند ماست، سالاد گوجه فرنگی و خیار و ….
  9. خوابیدن روی شکم یکی از دلایل دیگر سردی معده است.
  10. عدم تحرک، و بالعکس، ورزش بیش از حد پشت سر هم.
  11. فعالیت جنسی با شکم پر.

بدون شک برای رفع سردی معده و بهبود مشکلاتی مانند سوء هاضمه، ترش کردن معده، آب دهان، نفخ، درد معده، سنگینی بعد از غذا خوردن باید از موارد ذکر شده پرهیز کرد.

نشانه های سردی معده

غلبه سردی و خشکی معده نه تنها باعث مشکلات معده و اختلال در هضم غذا می شود، بلکه به دلیل ارتباط معده، مغز و دستگاه تناسلی باعث بروز بسیاری از بیماری ها می شود. انواع سردرد، مشکلات ناباروری و تأخیر در قاعدگی، کم خونی و… از این جمله است. در ادامه به برخی از علائم سردی معده اشاره خواهیم کرد:

علائم سردی معده
ترش کردن
نفخ معده
سوء هاضمه
بزرگی شکم
حالت تهوع و بی‌حالی
احساس سوزش در مری و سرمعده
دل‌درد
اسپاسم عضلات شکمی
اسهال یا گاهی اوقات یبوست

سردی معده یکی از مشکلاتی است که ممکن است در اثر سبک زندگی نادرست ایجاد شود و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. علت اصلی سردی معده نوشیدن آب و نوشیدنی های سرد است. مصرف بیش از حد غذاهای سرد به خصوص ماست، خیار، بستنی، آب سرد، ماهی، پنیر و غیره.

درمان سردی معده در طب سنتی

درمان سردی معده در طب سنتی

درمان سردی معده بسیار مهم است، زیرا از ابتلا به بیماری های جدید جلوگیری می کند. روش های زیر برای درمان سردی معده در طب سنتی پیشنهاد می شود.

  1. یکی از راه های درمان فوری سردی معده، خوب جویدن غذا و تمرکز حواس هنگام غذا خوردن است.
  2. کاهش حجم غذا و قطع غذا قبل از سیر شدن یکی از روش های درمان سردی معده در منزل است.
  3. مالش شکم با روغن زیتون و روغن گل رز .
  4. یکی از روش های درمان سردی معده با عسل این است که بعد از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری عسل و ارده مصرف کنید.
  5. از دیگر راه های درمان فوری معده سرد می توان به ورزش منظم و متوسط ​​به خصوص قبل از غذا اشاره کرد.
  6. یکی از راه های دیگر برای درمان سردی معده، مصرف غذاهای سبک و زود هضم است.
  7. مصرف صبحانه های گرم مانند عسل، زرده تخم مرغ نیم پز، شیر بادام و … یکی از راهکارهای مفید برای درمان سردی معده با عسل است.
  8. اگر برای صبحانه از شیر استفاده می کنید، باید حرارت داده شود و با مقداری عسل و دارچین مصرف شود. این یکی از روش های درمان سردی معده با عسل در خانه است.
  9. مصرف مواد کمکی گوارشی همراه با غذا مانند برگ آویشن، شوید، بنه، زیره، زعفران و … به مقدار کم و البته زیر نظر پزشک.
  10. مصرف یک قاشق عسل آویشن یا عسل گون به صورت ناشتا یکی دیگر از روش های درمان سردی معده با عسل است.
  11. افرادی که دچار سوء هاضمه، یبوست ناشی از سردی و سردی معده هستند، در مصرف ماست اعتدال را رعایت کنند و به هیچ عنوان ماست ترش رقیق نخورند.
  12. معمولاً کسانی که مزاج سرد دارند نمی توانند در مقابل غذا نخوردن مقاومت کنند، بنابراین ابتدا باید معده آنها را با دارو گرم کرد. البته برای گرم کردن معده نیازی نیست فقط از داروها استفاده کنید، می توانید راه های گرم کردن معده را در طب سنتی بررسی کرده و از آن استفاده کنید.
  13. توصیه ما به این افراد استفاده از گیاهان دارویی گرم مانند زنجبیل و دارچین است. البته لازم به ذکر است که میزان این داروها برای هر فردی متفاوت است اما به طور کلی بهتر است روزانه یک گرم از این داروها استفاده شود. موارد منع مصرف زنجبیل یا دارچین را در نظر داشته باشید زیرا ممکن است به دلیل استفاده مداوم و مکرر برای شما مشکل ایجاد کند.
  14. در طول روز دمنوش بابونه نوش جان کنید.

فواید دقیق عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می کند. بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید پاستوریزه هستند و اکثر مواد مغذی و مفید خود را در فرآیند حرارت دادن از دست داده اند. اگر علاقه مند به امتحان عسل خام و ارگانیک و بهره مند شدن از فواید بی شمار آن هستید، بهتر است آن را از یک تولیدکننده محلی معتبر مانند فروشگاه شهدکده خریداری کنید.

[short_code_product_slider]

درمان سردی معده با عسل و زنیان

  1. برای تهیه این دمنوش، یک قاشق مرباخوری زنیان رو درون یک لیوان بریزید و روی آن آب جوش بریزید.
  2. اجازه دهید 10 دقیقه بمونه تا خوب دم بکشه.
  3. یک قاشق عسل گون یا عسل آویشن به آن اضافه کنید و قبل از خواب نوش جان کنید.
  4. با این روش، تمام مشکلات معدتون بعد از 40 روز حل میشه.

سخن پایانی

در این مقاله، روش‌های مختلف و موثر در درمان سردی معده مورد بررسی قرار گرفت. از جمله این روش‌ها می‌توان به خوب جویدن غذا، کاهش حجم غذا و قطع غذا قبل از سیر شدن، مالش شکم با روغن زیتون و روغن گل رز، درمان سردی معده با عسل و ارده بعد از هر وعده غذایی، ورزش منظم و مصرف غذاهای سبک و زود هضم اشاره کرد.

منابع

  1. acpfood.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *