عسل بهاره

۲۴۳,۰۰۰ تومان۷۳۱,۰۰۰ تومان
عسل بهاره شهدکده، یکی از بهترین و مطمئن ترین غذاهایی است که شما میتوانید برای سلامتی خود مصرف کنید. این عسل طبیعی به
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

عسل گون

۱۹۳,۰۰۰ تومان۵۸۳,۰۰۰ تومان
عسل گون شهدکده، یکی از بهترین و مطمئن ترین غذاهایی است که شما میتوانید برای سلامتی خود مصرف کنید. این
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

عسل چهل گیاه

۱۶۹,۰۰۰ تومان۵۰۷,۰۰۰ تومان
عسل چهل گیاه شهدکده یک عسل معمولی نیست و خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد، این عسل طبیعی از شهد
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

عسل کنار

۲۰۹,۰۰۰ تومان۶۵۷,۰۰۰ تومان
عسل کنار (سدر) شهدکده ، دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است و با گنجاندن این عسل در برنامه غذایی
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

خرید عسل طبیعی

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

عسل شیرین ترین هدیه طبیعت به بشریت است و علاوه بر خواص تغذیه ای، خواص دارویی بسیاری نیز دارد. شاید برای شما هم بارها اتفاق افتاده باشد که عسلی را با هزینه بسیار بالا و به عنوان عسل طبیعی از بازار تهیه کرده اید، اما بعداً متوجه تقلبی یا تغذیه ای بودن آن شده اید و کلاً از وجود عسل طبیعی ناامید شده اید و این ماده غذایی ارزشمند را کاملاً از سبد غذایی خود و عزیزانتان حذف کرده اید.

باید بگویم این مسئله که تقلب در بازار عسل، بسیار زیاد است بر کسی پوشیده نیست. اما حذف کردن عسل از سبد غذایی یا راضی شدن به عسل های ارزان قیمت تقلبی، فقط پاک کردن صورت مسئله هست. راه حل مناسب این است:

  1. خرید عسل از زنبورداران و فروشنده های معتمد و معتبر
  2. برگه آزمایش عسل
  3. گارانتی و ضمانت بازگشت وجه

خرید عسل طبیعی از زنبورداران استان فارس، به شما تجربه یک طعم متفاوت از عسل را می‌دهد. تمامی محصولات شهدکده دارای برگه آزمایش و ضمانت بازگشت وجه می باشند و ما فقط عسل طبیعی، اصل و تأیید شده را می فروشیم.

عسل تقلبی و افرادی که می خواهند ارزان ترین چیزهایی که در بازار پیدا می کنند بخرند!

اگر به دنبال خرید عسل طبیعی و اصیل هستید، احتمالاً با مشکلاتی مانند شناسایی زنبورداران و فروشندگان معتبر یا سؤالاتی مانند چطور بفهمیم عسل طبیعی است، مواجه شده‌اید. این عدم اطمینان، اغلب باعث می‌شود که حتی پس از خرید عسل، سؤالاتی در ذهنتان مطرح شود که آیا واقعاً این عسل طبیعی و خالص است یا خیر؟

به گفته شرکت مدیریت انطباق Decernis، عسل پس از شیر و روغن زیتون، سومین ماده غذایی تقلبی در جهان است. متقلبین عموماً عسل واقعی را با شربت های گیاهی مانند شربت ذرت یا شربت چغندر با فروکتوز بالا رقیق می کنند یا قندهای موجود در این شربت ها را از نظر شیمیایی تغییر می دهند تا شبیه عسل واقعی شوند.

 وجود عسل تقلبی و افرادی که می خواهند ارزان ترین چیزهایی که در بازار پیدا می کنند بخرند، باعث شده قیمت عسل واقعی به شدت کاهش پیدا کند و این مسئله تولید عسل واقعی و اصل را کم سود و بسیار سخت می کند. از این رو بسیاری از زنبورداران در سراسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران، مجبور می شوند به تولید عسل تغذیه ای روی آورند و این چرخه معیوب باعث می شود عسل اصل کمتری در بازار موجود باشد.

بنابراین افراد ارزان پسند با سودرسانی روزافزون خود به متقلبین بازار عسل نه تنها به سلامتی خود آسیب می رسانند، بلکه به ترویج این چرخه معیوب و افزایش عسل تقلبی و کاهش عسل اصل در بازار کمک می کنند.

آیا خرید مستقیم عسل از زنبوردار نشانه طبیعی بودن آن است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر، خرید مستقیم عسل از زنبوردار نشانه طبیعی بودن آن نیست. شما حتی اگر عسل را از کنار کندو از زنبوردار بخرید، باز هم نمی توانید با اطمینان بگویید عسل طبیعی هست. چون از فرآیند و مراحل تولید عسل و اینکه آن زنبوردار چه تغذیه ای در اختیار زنبورهایش قرار داده هیچ اطلاعی ندارید.

با توجه به اندک بودن منابع شهد در طبیعت نیمه خشک ایران، در بیشتر مواقع زنبوردارن ایرانی قادر به تولید بیش از 10 کیلوگرم عسل طبیعی به ازای هر کندو نخواهند بود.

بنابراین اگر قرار باشد زنبورداران ایرانی از هر کندو فقط 10 کیلوگرم عسل طبیعی برداشت کنند و با فرض اینکه هر زنبوردار 100 عدد کندو داشته باشد، تولید سالانه او 1000 کیلوگرم خواهد شد و با توجه به هزینه ها و پولی که واسطه اول حاضر است بابت هر کیلوگرم عسل طبیعی به زنبوردار بپردازد، هیچ چیزی عاید زنبوردار نخواهد شد. بنابراین اغلب زنبورداران ایرانی برای افزایش حجم عسل حتی در فصول مناسب سال، علاوه بر استفاده از شهد گل ها، شربت شکر در اختیار زنبوران خود میگذارند تا بتوانند حدوداً 50 کیلوگرم عسل به ازای هر کندو تولید کنند و زندگی شان تأمین شود.

همانطور که گفتیم بسیاری از زنبورداران به منظور افزایش تولید عسل، به جای تغذیه زنبورها از منابع طبیعی مانند گلها و گیاهان، از تغذیه مصنوعی مثل آب و شکر استفاده می‌کنند. عسل تولید شده با این روش، اگرچه ممکن است از نظر عطر و طعم به عسل طبیعی شبیه باشد، اما از نظر کیفیت و خواص درمانی به مراتب از عسل طبیعی پایین‌تر است و به عنوان عسل تغذیه‌ای شناخته می‌شود.

بنابراین یکی از عوامل حیاتی در خرید عسل طبیعی، این است که آن را از منابع معتبر و افراد یا مجموعه‌هایی با رزومه معتبر خریداری کنید تا به اطمینان برسید که عسل توسط زنبورها به صورت کاملاً طبیعی تولید شده است و هیچ تغذیه مصنوعی به آن اضافه نشده است.

عسل خام چیست؟

تمامی عسل های موجود در فروشگاه شهدکده به صورت خام و گرما ندیده هستند. وقتی می گوییم عسل ما خام است یعنی عسل پاستوریزه یا فیلتر نشده است. این فرآیندها به طور قابل توجهی بر طعم و خواص مفید عسل تأثیر میگذارد و ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که محصولات ما تا حد امکان سالم ، طبیعی و خوش طعم هستند.

در فرآیند پاستوریزه کردن ، عسل در معرض حرارت زیاد ( حداقل 63 درجه سانتی گراد ) قرار میگیرد و حرارت زیاد باعث از بین رفتن بیشتر خواص غذایی عسل از جمله آنتی اکسیدان ها ،اسیدهای آمینه ، مواد معدنی ، ویتامین ها و آنزیم های سالم و … میشود. در فرآیند فیلتر کردن ، گرده ها و تکه های کوچک باقی مانده از موم که به طور طبیعی در عسل وجود دارد رو حذف میکنند.

برخی از تولیدکنندگان به منظور جلوگیری از تخمیر و شکرک زدن عسل آن را حرارت می دهند. اگر این کار به شیوه‌ی درست و اصولی و با دقت انجام شود، به عسل صدمه‌ای وارد نمی‌شود. اما متاسفانه بسیاری از محصولات عسل به شیوه‌های نادرست فرآوری می‌شوند، که این باعث از بین رفتن بسیاری از خواص عسل می‌شود.

شکرک زدن عسل خام بسته به نوع عسل و منبع گیاهی آن می تواند از چند روز تا چند سال پس از برداشت به تأخیر بیفتد و این به هیچ وجه نشانه تقلبی بودن عسل نیست!

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

اگر مردم ماهیت عسل را خوب بشناسند و با تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بی جهت هر نوع عسلی را به تقلبی بودن محکوم نکنند و به طور صحیح عسل را وارد تغذیه ی روزانه خود بکنند، بی تردید عسل به عنوان یک مکمل غذایی بسیار پرارزش موجب رفع بسیاری از کمبودهای مواد غذایی آنها میشود.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

طعم عسل

از نقطه نظر زنبوردار و مصرف کننده عسل، طعم عسل از مهمترین خصوصیات آن محسوب می شود. بر خلاف تصورات رایج، طعم عسل طبیعی خیلی زود و در عرض چند ثانیه از دهان می رود. در صورتی که طعم شیرین عسل تقلبی به دلیل قندها و شیرین کننده های اضافه شده باقی می ماند.

عطر و بو

چنان چه تجربه داشته باشید می توانید عطر گیاهان دارویی و گل های وحشی را در عسل طبیعی و خام سایت شهدکده استشمام کنید. در صورتی که عسل تقلبی هیچ بویی ندارد و بوی ترش شدگی یا اسانس های صنعتی می دهد.

آزمایش عسل طبیعی

آزمایش عسل طبیعی بهترین راه برای تشخیص طبیعی و خالص بودن آن است. یکی از مراحل اساسی در ارزیابی کیفیت عسل شهدکده، اجرای آزمون‌های مختلف برای تجزیه و تحلیل عوامل مختلف در عسل مانند پرولین، دیاستاز، ساکارز، نسبت فروکتوز به گلوکز و سایر عناصر می‌باشد.

خرید مستقیم از زنبوردار

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی، خرید مستقیم عسل از زنبورداران محلی است. این روش نه تنها به شما این امکان را می‌دهد تا از کیفیت بالا و اصالت محصول اطمینان حاصل کنید، بلکه از زنبورداران محلی نیز حمایت می کند.

تشخیص عسل با کبریت، تشخیص عسل با آب سرد، تست کاغذ یا تست چسبندگی و ...

اغلب این روش ها سنتی و غیر علمی هستند و قابل اعتماد نیستند، بهتر است برای تشخیص عسل طبیعی، به آزمایشگاه ها و متخصصین معتبر مراجعه کنید. 

نتیجه می گیریم که تنها دو روش قطعی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی وجود دارد:

  1. تحلیل آزمایشگاهی: یکی از روش‌های اصلی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی، انجام آزمون‌های آزمایشگاهی است. این آزمون‌ها شامل تجزیه و تحلیل شیمیایی عسل بر اساس محتوای گل‌های مختلف و ویژگی‌های شیمیایی آن می‌شود. مثلاً تست پلاریمتری برای تعیین میزان قند عسل استفاده می‌شود. (این روش برای خریداران معمولی اصلاً مقرون به صرفه نیست)
  2. خرید از تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر: خرید عسل طبیعی از تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر و با سابقه می‌تواند یک راه دیگر برای اطمینان از اصالت عسل باشد.

حال سؤال این است : اگر خودتان نمی توانید عسل را آزمایش کنید، پس چگونه می توانید مطمئن شوید که عسلی که خریداری می کنید واقعی، خالص و طبیعی است؟ بدون شک مطمئن‌ترین راه خرید عسل طبیعی از زنبورداران و فروشندگان معتمد و مورد اعتماد همراه با برگه آزمایش و ضمانت بازگشت وجه است.

خرید عسل طبیعی بر اساس خواص دارویی

رنگ عسل طبیعی

در صورتی که به دنبال خرید عسل طبیعی یا محصولات مشتق شده از زنبور عسل هستید، می‌توانید با توجه به خواص دارویی هر محصول، محصول مورد نظر را انتخاب نمایید.

نوع عسل

رنگ

کاربرد

گون

زرد

تقویت مغز و اعصاب، انرژی زا، تقویت حافظه، مفید برای کم خونی، ملین و درمان درد معده و روده، مفید برای درد کلیه و مثانه و مجاری ادراری، مفید برای گرفتگی صدا و دردای سینه و حلق و حنجره

کنار

قهوه ای روشن

مقوی و انرژی زا، تقویت حافظه، کمک به رشد کودکان، کاهش حرارت بدن، مناسب افراد گرم مزاج، تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو

چهل گیاه

قهوه ای روشن

ضد عفونی کننده دستگاه گوارش، ضد ورم و عفونت روده، ضد یبوست، ضد اسهال، تقویت اعصاب، ضد سرفه و آسم، مفید برای سنگ کلیه و مثانه، تب بر، مفید برای پوکی استخوان، درمان میگرن، تصفیه خون و کبد، خواب آور و اشتها آور

آویشن

قرمز رنگ

مقوی مغز و اعصاب، انرژی زا، تقویت حافظه،بهبود دردهای قاعدگی و دردهای شکمی، مفید برای سرفه و گلودرد و عفونت های عمومی بدن، بهبود زخم بستر

مرکبات

زرد روشن

تقویت حافظه، انرژی زا،درمان مشکلات معده و نفخ، ضدعفونی کننده و نرم کننده سینه و مفید برای سرماخوردگی، تصفیه خون، منبع ویتامین سی، تصفیه خون، پیشگیری از انواع سرطان

عسل ها چگونه نامگذاری می شوند؟

آیا می‌دانستید که زنبورها هیچوقت تنها از یک نوع گل و گیاه برای تولید عسل خود استفاده نمی‌کنند؟ ما در شهدکده، برای نامگذاری عسل‌های خود، ابتدا به دقت منطقه‌هایی که کندوها در آن قرار دارند را بررسی می‌کنیم. سپس، با توجه به شهد عمده‌ای که زنبورها از آن استفاده می‌کنند، عسل‌ها را نامگذاری می‌کنیم.

برای مثال، اگر ما عسلی از باغات مرکبات تهیه کنیم، این عسل به نام “عسل مرکبات” شناخته می‌شود. یا اگر ما عسلی از یونجه زارهای استان فارس برداشت کنیم، آن را “عسل یونجه” نامگذاری می‌کنیم.

قیمت عسل طبیعی در ایران

قطعاً، در زمان خرید عسل طبیعی، قیمت یکی از عوامل حیاتی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. نکته‌ی قابل توجهی که باید در مورد قیمت عسل طبیعی در نظر داشته باشید، این است که قیمت عسل در ایران بسیار متغیر است و به عوامل متعددی از جمله نوع و کیفیت عسل، منطقه تولید، فصل تولید و … بستگی دارد.

برای مثال، دو نمونه عسل از یک منطقه، که در یکی از آنها زنبورها از شرب شکر تغذیه کرده اند و در دیگری نه، ممکن است قیمت‌های کاملاً متفاوتی داشته باشند. بنابراین، اصلی‌ترین علت اختلافات در قیمت عسل به کیفیت عسل و وجود یا عدم وجود تغذیه مصنوعی در آن برمی‌گردد. 

همچنین، نوع عسل نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. برخی انواع عسل به دلیل کمیابی و ویژگی‌های منحصر به فرد، قیمت‌های بالاتری دارند. در آخر اینکه ما در شهدکده عسل ها را بر اساس کیفیت، تازگی و کهنگی قیمت گذاری می کنیم!

مزیت خرید عسل طبیعی از شهدکده

اگر شما هم دغدغه‌ی خرید عسل طبیعی و خام را دارید، اما زنبوردار و یا فروشنده مطمئنی را نمی‌شناسید، باید بگوییم: اکثر زنبورداران ما برای تولید عسل از روش های طبیعی و سنتی بدون استفاده از سموم مضر استفاده میکنند و آنها کندوهای خود را در مناطق دور افتاده و به دور از منابع آلودگی برپا میکنند. 

همچنین آنها عسل خود را به طور مرتب آزمایش میکنند تا مطمئن شوند که هیچ مشکلی وجود ندارد. ما همه محصولات خود را خالص و کاملاً طبیعی می دانیم و خریدار در صورت ناراضی بودن میتواند عسل را به مدت 7 روز مرجوع کند.

گالری تصاویر شهدکده

از کندوهای زاگرس تا آشپزخانه شما

خرید عسل طبیعی و ارگانیک با برگه آزمایش و ضمانت بازگشت وجه از زنبورداران استان فارس

 

با دیدن این ویدئو با زنبورستان ما در کوه های تنگ خشک استان فارس بیشتر آشنا شوید! 

honey vi
کیفیت بالای عسل
bee vi
بهترین نژاد زنبور
mo v 1
محیط طبیعی

سوالات متداول

اگر زنبوردار در کنار تغذیه اصلی زنبور عسل که شهد گل است ، به زنبورهای خود تغذیه مصنوعی مانند آب و شکر و سایر شربت ها را بدهد ، میزان تولید عسل به شدت افزایش پیدا میکنه اما عسل تولید شده دیگه طبیعی نیست و به آن عسل تغذیه ای گفته میشود. این عسل از نظر طعم و رنگ شبیه عسل طبیعی است ولی خواص و کیفیت عسل طبیعی را ندارد و بسیار ارزانتر است.
honeyn
عسل طبیعی و خام
برگه آزمایش
ارسال سریع
7 روز هفته، 24 ساعته
ضمانت بازگشت کالا

درباره شهدکده

با خرید عسل طبیعی از فروشگاه شهدکده، طعم عسل طبیعی، خام و خالص را امتحان کنید. تمامی محصولات ما دارای برگه آزمایش و ضمانت بازگشت وجه می باشند و ما فقط عسل طبیعی و خام و تأیید شده را می فروشیم.

آخرین محصولات

دسترسی سریع

  • خرید عسل طبیعی
  • مجله سلامتی شهدکده
  • لیست علاقه مندی ها
  • لیست مقایسه ها
  • درباره ما

تماس با شهدکده

  • 09362190945

 برای استفاده از مطالب شهدکده داشتن هدف غیر تجاری و ذکر منبع لازم است.تمامی حقوق متعلق به فروشگاه آنلاین شهدکده می باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

عسل گون

خبرنامه پیامکی شهدکده

برای آگاهی از جشنواره ها و تخفیفات سایت شهدکده، نام کامل و شماره تلفن خود را ثبت کنید و با ما در یکی از شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید!

Instagram WhatsApp WhatsApp Telegram
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من